Babyklær

tvilling38

Elsker forumet
Som erfaren vinterbabymamma (en jente i januar og en i februar) tenkte jeg at jeg skulle komme med noen råd (mer eller mindre gode) for hva en egentlig trenger til babyen.

Dette er de minste str. Dvs str 50-56. Dersom søstrene deres har fått store barn el. dere selv var store da dere var født kan minste str godt være str. 56. Jeg får små barn og har alltid begynt med str 50.

4-5 bodyer med lang arm (undertøy brukes mest om natten under pysj)
1-2 pysjer med fot
4-5 dagbodyer
3-4 sparkebukser uten ermer og hel fot
3-5 sparkebukser med lange ermer og hel fot
1-2 strømpebukser (til kjole el under sparkebukse uten hel fot)
1 bommulslue (til å ha under ull-luen)
1 ull-lue
1 ulljakke

I tillegg har jeg brukt ullboling (dialekt) under bodyene. Dette er en strikket trøye av lanolinull. Holder babyen akkurat passe varm slik at en slipper lag på lag med klær og de holder seg friskere. Bruker også lanolinstrikkelabber under sparkebuksen slik at de ikke blir kald på føttene. (er ikke så fryktelig begeistret for snørrete barn)[:)]

Ytterklær bruker de LITE av. De blir jo bare flyttet fra varm vogn til varmt hus til varm bil. Lue og ulljakke er mer enn nok. Babyene tåler jo ikke overoppheting. Husk en god vinterpose i vogna. Jeg har en bilpose i bilsetet slik at vi ikke trenger ytterklær i det hele tatt. Slike finner du bl.a. hos going.no.

Benytt dere av salg på sommerklær nå[:D]. Massevis av penger å spare. Jeg kjøper alltid t-shirt og sommerkjoler (som vi ikke får nok av) på salg etter sommeren med tanke på neste sommer.

Neste sommer bruker babyene våre str. 62-68 så løp og kjøp lette t-shirt. Body med kort erme eller helt ermløse (geniale) bodyer, solhatter, shorts m.m. Dere kan spare hundrevis av kroner.

Har brukt massvis av lyseblått til jentene mine jeg da. Har kombinert det med rosa el. gult og selvfølgelig slik at de ikke blir tatt for å være gutter. Ida har himmelblå øyne og er bare helt nydelig i lyseblått.[:D] Skryte skryte

tusen takk for tipsa[:D] blir litt forvirret med hva jeg trenger å kjøpe.

hehe, jeg har allerede kjøpt en ullgenser til den lille! sånn undertøy liksom! den var på tilbud i str. 50/56, klarte ikke å dy meg! den er så søt! :)

Tusen takk for gode råd til en førstegangsfødende, får klump i halsen av å tenke på at neste år på samme tid er vi 3...........suuuk....

Takk for super liste - man blir jo helt tummelumsk av å lete rundt i kleshaugene for å finne ut hva man egentlig har bruk for...

Tusen takk for tips! Alltid kjekt å vite...[:)]

Takk takk...

Har allerede kjøpt en dress.
Den var bare sååååååååå sssssøøøøøøøøøøøøøttttttttttttttt....
Hehehehe

Babyen vår kommer til å se ut som en liten teddybjørn.....[:)] Sukk...
Gromt ja...

Back
Topp