Babyklær

Love4two

Forumet er livet
Har blitt sykemeldt denne uken fordi jeg har blitt sånn forkjølet. Og på vei hjem ra legen i dag, så måtte jeg innom senteret og se på babyklær. Synes det begynner å få litt nå da, men det er jo så utrolig vanskelig hva størrelsene angår. Har sett på babyshop sin liste og lurer fælt på om de mener 6-8 bodyer i hver størrelse? Jeg kjøper ikke noe i størrelse 50 tror jeg, kanskje bare et hente sett eller noe sånt. Derfor satser jeg nå på størrelsene 56 og 62. Hva tenker dere om babyklær til deres babyer? Babyen vår er ventet rundt 3. juli

Hei.

Ja har lyst å kjøpe litt selv. Har vært å sett litt og det er så mye søtt... [:)]
Har endel fra forrige også som nesten ikke er brukt. Jeg har også tenkt på å kjøpe str 56. kjøpe 50 er ingen vits. Jenta mi var 53 cm når hun ble født så da var 56 perfekt... [:)]

Kos deg med shoppingen...

Sikkert greit å ha noe i størrelse 50 også. man vet jo ikke hvor stort barn man får. Den ene gutten jeg er tante til var såpass liten at han måtte vokse inn i størrelse 50 for det var altfor stort i begynnelsen[:D]

men man trenger nok mindre av de små størrelsene enn de litt større!

M

Vi har litt av hvert I både 50 og 56.
Hun på Hennes og Mauritz sah at når hun fikk passet størresle 50 kun da di dro fra Sykehuset.....
Satser nok litt mere på størrelse 56 her.... [:D]

har nok litt i strl 50 (har en som jeg har fått - men jeg får litt etter nevøen min... de hadde en del i strl 50).

Satser på å kjøpe mer i strl 56 og 62.... de vokser fort inn i det, men vil gjerne ha litt strl 50 i tilfelle det er det vi trenger når nurket kommer. Mannen min var ikke mer enn 42 cm når han ble født..... (Han har blitt 180 nå, så han tok det igjen...)

Kommer til å se etter et sett eller to i størrelse 50. Så litt over hva jeg hadde kjøpt av klær og resultatet ble:
1 body med kort arm og 2 med lang arm i 56
4 med lang arm i 56
2 bukser med ben i 56
1 snekkerbukse i 56
1 foret jakke i 62
1 kosedress sett bukse, genser, lue og body i 68
lue, sokker, smekker, teppe

Tenker å jeg bør ha bukser til alle bodyene, selv i 56, men er litt i tvil om hvor mye babyen trenger i juli. Noen som har noen tanker om det?

Jeg fikk sønnen min i juli for snart 3 år siden. Alt jeg trengte var kortarma body og sokker, det er ikke bra at de blir for varme heller. På natta lå han i en pysjpose som var veldig fin!
En sparkebukse kan være greit for litt kaldere dager, men de trenger veldig lite på sommeren.
Sommeren 2003 var veldig varm, så noen ganger lå han kun med bleie og et luftig ullteppe.
Ikke kjøp mer enn max 1 sett i str 50, de vokser fort ut av 56 også. Jeg har det meste i 62, og kjøpte etterhvert som vi fikk bruk for ting (men bodde jo midt i Oslo, så det var veldig lett).
Denne babyen kommer også i juli, så det blir ikke så mange nykjøp her i gården...

Det er jo ikke så lett å vite i Norge da... man kan ikke akuratt forutsi hvordan sommeren blir - det kan bli varmt, eller det kan bli kaldt.
Regner med å kjøpe litt etter hvert - bare passe på at jeg i alle fall har det jeg trenger akuratt i begynnelsen...

Tenker det kanskje kan være lurt å ha en kjøpe inn en bukse i 56 uten ben slik at babyen kan bruke den litt lengere hvis sommeren blir varm. Men tror nok ikke det err så dumt å vente med å kjøpe alt. Jeg også lurte på hva jeg skulle ha som hente sett, blir nesten sånn at jeg har lyst tilå ha DET flotte settet, men hvis det er så varmt at det holder med kun en body og teppe så er det jo ikke så mye som trenger å kjøpes inn.

Back
Topp