Babyklær

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Altså, hvis jeg er på klesbutikk klarer jeg ikke alltid å se hva som er en hverdagsdress til baby og hva som er pysj ... Det står ikke alltid på merkelappen eller der klærne henger. Jeg ser det når det er på nett, og jeg kan jo gjette ... Men noen ganger er en sånn sparkedress sååå lik en pysj, og det hender jeg lurer på om jeg har pysj på eller motsatt dag/natt. Tror en dress jeg har som ligner en av pysjene er en dress fordi den har rysjer på skuldrene. Skulle ønske det var mer tydelig på lappene som henger på klærne. Mulig jeg får et mer trent øye etter hvert, eller har dere noen tips til å skille enklere på det?

Altså, hvis jeg er på klesbutikk klarer jeg ikke alltid å se hva som er en hverdagsdress til baby og hva som er pysj ... Det står ikke alltid på merkelappen eller der klærne henger. Jeg ser det når det er på nett, og jeg kan jo gjette ... Men noen ganger er en sånn sparkedress sååå lik en pysj, og det hender jeg lurer på om jeg har pysj på eller motsatt dag/natt. Tror en dress jeg har som ligner en av pysjene er en dress fordi den har rysjer på skuldrene. Skulle ønske det var mer tydelig på lappene som henger på klærne. Mulig jeg får et mer trent øye etter hvert, eller har dere noen tips til å skille enklere på det?
Har i grunn aldri tenkt over dette, men vi har noen pysjer i ull fra Joha som vi bruker både dag og natt. Tror ingen tenker over det egentlig. Jeg synes det er utrolig mye fine babyklær, men så synes jeg også babyer skal være babyer uten for mye stæsj og dill dall og foretrekker gode sparkebukser/heldrakter/bodyer (dette er min smak, og om noen andre elsker stæsj og dill dall så er det ingenting jeg kritiserer eller ser ned på:Heartred).

Viktigste for oss er at baby har det komfortabelt med behagelig stoffer uten altfor mye hetter som buler i nakken, haler som lager en klump ved rumpa/ryggen osv. Og om natta er det en kjempefordel at plagget er enkelt å ta av og på mtp bleieskift.

Ofte er pysjer printet med måner, stjerner, sovende dyr feks, men både det og annet tøy tenker jeg at man bare kan bruke som man selv ønsker? :happy:

Spiller det egentlig noen rolle? :)
Nei, det gjør ikke det. Jeg har vel bare tenkt at andre kom til å legge merke til det om jeg kom noen plass og hadde pysj på ungen min :hilarious:

Har i grunn aldri tenkt over dette, men vi har noen pysjer i ull fra Joha som vi bruker både dag og natt. Tror ingen tenker over det egentlig. Jeg synes det er utrolig mye fine babyklær, men så synes jeg også babyer skal være babyer uten for mye stæsj og dill dall og foretrekker gode sparkebukser/heldrakter/bodyer (dette er min smak, og om noen andre elsker stæsj og dill dall så er det ingenting jeg kritiserer eller ser ned på:Heartred).

Viktigste for oss er at baby har det komfortabelt med behagelig stoffer uten altfor mye hetter som buler i nakken, haler som lager en klump ved rumpa/ryggen osv. Og om natta er det en kjempefordel at plagget er enkelt å ta av og på mtp bleieskift.

Ofte er pysjer printet med måner, stjerner, sovende dyr feks, men både det og annet tøy tenker jeg at man bare kan bruke som man selv ønsker? :happy:
Ja, enig, og kanskje det er meningen at det kan brukes litt som man ønsker selv? Jeg synes også det viktigste på natt er at plagget er deilig å ha på og lett for oss å åpne som skal bytte bleie.

• Omsorg
Reactions: K89
Det spiller ingen rolle hva du bruker de som :) Jeg bruker sparedresser som pysj akkurat nå fordi frøkna har ikke nok pysjer. Samtidig har hun nok hverdagsklær, så da blesparkedressene etter broren pysjer.

Da eldste var baby hadde jeg på ham et sett(ikke heldress) som venninna mi trodde var pysj. Tror det kommer helt an på hvordan man ser for seg en pysj.

Frøkna har også fått et velursett av bestemoren når jeg tenker meg om, som er merket som pysj, men jeg synes det ser ut som hverdagstøy.

Bruk det som du vil, det skal jeg :biggrin

Godt å høre at det ikke er så nøye og at de fleste neppe henger seg opp i det heller :-D

Vi har en del pysjer(hel dresser) noen er spesifikt kjøpt for å være pysj, andre har blitt brukt på dagtid også. Er egentlig først nå i det siste at vi har begynt med "dedikerte" pysjer. Mest fordi det er en del av legge ritualet, da skifter vi til pysj :happy: Men har på mange måter neppe noe å si, altså pysj eller ikke, det er ikke så nøye. Har nok noen heldress fra joha som har vært brukt på dagtid. Men av og til er det jo bare veldig fint å ha heldress.

Nei, det gjør ikke det. Jeg har vel bare tenkt at andre kom til å legge merke til det om jeg kom noen plass og hadde pysj på ungen min :hilarious:

Med mindre det helt åpenbart er en pysj er det nok ingen som tenker det :p

Vi bruker en del dresser på dagen som jeg ikke vet om er pysjer eller dresser. Baby sover bare i body og sovepose, og vi vil gjerne få brukt de fine dressene :)

Har samme problemet her. Stusset flere gang på om det er pysj jeg har på frøkna. Men jeg har ikke orket å skifte. De er små, det skal være behagelig, og for vår del sover hun stort sett uansett :hilarious:

Elsker pysj, har flere i ull og ull/silke, som like godt kunne vært en enkel onepiece, etter mitt syn da. Behagelig, mykt, varmt og puster godt ❤️ Koselig å kle opp i finere og mer passende outfit for mer eller mindre spesielle anledninger, men ellers går det mye i det som er behagelig og godt å bevege seg i.

Back
Topp