Babyklær

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Hvor kjøper dere babyklær? Syntes det er lite fine babyklær til gutter:(
 
Lindex og kapphl, ellers diverse merker på nettet :) hust and clair, reflex, marmar.
Name it har å noe fint :)
Liker ikke passformen på cubus :)
 
Lindex :love7

Jeg har handla masse kult i "gutteavdelingen" på Lindex til første jenta før, så det er mye som kan arves derfra. Har også ganske mye fint og kjønnsnøytralt fra Polar O Pyret og mye ullklær i fine farger fra Reflex

Jeg er ikke noe fan av Newbie/KappAhl og Cubus sine klær, var så rar passform og ofte veldig jente eller veldig gutt.
 
Elsker marmar, wheat og konges sløjd :love7
Hvis ikke går det i KappAhl og Lindex eller nameit.
 
Har også mye fra lindex nå når ungene er litt større. Litt større fargespekter enn hos f.eks h&m og Cubus, synes jeg:) I de minste str kjøpte jeg nesten bare klespakker på finn.no. Fikk f.eks en stappfull handlepose med klær i str 50 og 56 til 150 kr til førstemann :) men da får man jo litt av alt da, så klart, og ikke bare plagg man ville valgt selv i butikken.
 
Jeg har kjøpt alt brukt på Finn.no eller i salgsgrupper på Facebook. Er utrolig mye fint! Anbefales :)
 
Venter også en liten gutt og har en jente fra før - merker enorm forskjell i utvalget av klær! Har ikke tenkt så mye på det før, men det er lite til gutter sammenlignet med til jenter..

Jeg har kjøpt en del fra Wheat :) Syns de har fine klassiske klær i god kvalitet og fin passform. Marmar har også mye fint.

Ellers er jeg glad i Hust&Claire og Joha som har både deilig bambus og god ull.

Av kjedebutikkene liker jeg best Newbie fra Kappahl, og finner innimellom noe på Lindex (men de syns jeg ofte er store i størrelsen). H&m syns jeg tåler lite og at tøyet kan bli stivt, og Cubus har veldig rar passform.

Til mellomlag er Lillelam favoritten her :)

Til 2åringen bruker vi en del fra Gullkorn Design, men har ikke erfaring med å bruke det til helt små. Men de har veldig gode klær.

Reflex fra Barnas Hus har jeg veldig dårlig erfaring med og kommer ikke til å kjøpe noe derfra. Både bambus og ull er veldig tynne i stoffet og ingen av klærne derfra har overlevd normal bruk og vask hos oss (sliter ikke klær ellers).
 
Last edited:
Har kjøpt noe brukt i det som manglet, etter å ha sortert ut det jeg kunne fra jenta mi sine klær.

Også har jeg kjøpt noen fine, søte nye klær og hentesett til nye gutten min. Jeg trålet nettbutikker som Zalando, polarn og Pyret og lindex for litt glade gutteklær.
Jeg har ikke økonomi til de dyre merkeklærne som finnes der ute.

personlig synes jeg det er mørke triste farger og alt for mye monster, dinosaurer og kjøretøy for små guttebabyer. Pappas tøffing, mamas little man. Skal bare være tøft og røft. Hvorfor kan ikke de også få ha søte plagg? Iallefall til de selv får interessen for biler og monster etc. :shy:

Jeg kjørte samme oppfatning med jenta mi, fargeglade klær og en del unisex. Rosa klær var det svigermor som forsynte oss med.

Lykke til!

hentsett
Screenshot_2021-02-11-15-29-40-876_com.myklarnamobile.jpg
 
Har kjøpt noe brukt i det som manglet, etter å ha sortert ut det jeg kunne fra jenta mi sine klær.

Også har jeg kjøpt noen fine, søte nye klær og hentesett til nye gutten min. Jeg trålet nettbutikker som Zalando, polarn og Pyret og lindex for litt glade gutteklær.
Jeg har ikke økonomi til de dyre merkeklærne som finnes der ute.

personlig synes jeg det er mørke triste farger og alt for mye monster, dinosaurer og kjøretøy for små guttebabyer. Pappas tøffing, mamas little man. Skal bare være tøft og røft. Hvorfor kan ikke de også få ha søte plagg? Iallefall til de selv får interessen for biler og monster etc. :shy:

Jeg kjørte samme oppfatning med jenta mi, fargeglade klær og en del unisex. Rosa klær var det svigermor som forsynte oss med.

Lykke til!

hentsett
Vis vedlegget 351241


Så enig med det du skriver om gutteklær!

Har kjøpt litt basics hos refleks (longs, ullbody, strømpebuke og en bukse) og alt de har er jo i en av 4 nyanser av blått eller striper. Føler mye av unisex ute i butikkene er pastellgrønt med blomster eller rust og gutteklær er grå, blå og overaskende mye sort, med de mønstrene du nevner. Savner koslige klær og søte mønster som ikke er biler eller blomster. Dyr f.eks, men uten haler og hetter (som jeg føler også puttes på mye hvor der ikke passer seg med tanke på praktisk bruk).

Vanskelig!
 
Venter også en liten gutt og har en jente fra før - merker enorm forskjell i utvalget av klær! Har ikke tenkt så mye på det før, men det er lite til gutter sammenlignet med til jenter..

Jeg har kjøpt en del fra Wheat :) Syns de har fine klassiske klær i god kvalitet og fin passform. Marmar har også mye fint.

Ellers er jeg glad i Hust&Claire og Joha som har både deilig bambus og god ull.

Av kjedebutikkene liker jeg best Newbie fra Kappahl, og finner innimellom noe på Lindex (men de syns jeg ofte er store i størrelsen). H&m syns jeg tåler lite og at tøyet kan bli stivt, og Cubus har veldig rar passform.

Til mellomlag er Lillelam favoritten her :)

Til 2åringen bruker vi en del fra Gullkorn Design, men har ikke erfaring med å bruke det til helt små. Men de har veldig gode klær.

Reflex fra Barnas Hus har jeg veldig dårlig erfaring med og kommer ikke til å kjøpe noe derfra. Både bambus og ull er veldig tynne i stoffet og ingen av klærne derfra har overlevd normal bruk og vask hos oss (sliter ikke klær ellers).
Glemte å nevne NameIt :) De har mye fint syns jeg!
 
Vi har kjøpt mye på Lindex, HM og Polarn'O'Pyret til toåringen, synes spesielt Lindex og Polarn har mange fine farger og ikke de stereotypiske kjønnsinndelte avdelingene. Jeg synes faktisk det var lettere å finne kjønnsnøytrale klær frem til str. 92/98, nå er det nesten utelukkende biler, monstre, dinosaurer eller superhelter på "gutteklærne" og overstadig søte duse farger med prinsesser, sommerfugler og blomster på "jenteklærne". Hva skjedde med friske, sterke farger og morsomme mønstre/figurer/dyr?

Nå skal det sies at formen på klærne også har litt å si, og der er det vanskelig å vite hva som passer barnet i forkant. Toåringen har feks stort sett hele veien vært for kraftig og hatt for stort hode til klær fra Nameit og etter hvert Newbie, mens klærne fra HM og Lindex har sittet perfekt. Er enig i at passformen på klærne fra Cubus er rar, selv for vår kraftige gutt har de vært altfor vide og uformelige.
 
Jeg har brukt en del pomp delux på guttene mine. Det synes jeg det er nye fint. Liker også Lindex. Handlet voldsomt mye på marks and spencer - synes bomullsbodyene er så behagelige:

Også arvet vi mye.

denne gangen får jeg jente, så har kjøpt mye på Finn.
 
Jeg et helt enig,synes det er så trist når jeg sammenlikner jente og gutteavd i kjedebutikkene. Det kommer jo litt an på hva slags stil en liker, men jeg synes det er koselig med litt søte sjarmerende plagg til guttebabyer,hvertfall i de minste størrelsene. Jeg kommer til å lete i newbie serien til kapp ahl,og så har hust og claire mye fint. Ellers ble det mye nettshopping til storebror,fant søte klær fra et spansk merke som heter mayoral, noe fra fixoni og memini hadde mye fint. Men har ikke sjekket utvalget så mye enda til lillebror, har ikke hatt helt oversikt over hva vi trenger før nå :angelic:
 
Jeg har handlet litt på bonprix.
Synes de har mye fint. Nå har jeg en jente bebis i magen og jeg liker godt rosa og lilla så jeg sliter heller med å ikke ta med meg alt hjem. Så et minni mus sett i dag som jeg muligens må kjøpe til uka :p:p

Jeg var innom hm i dag og syns de har mye fint, men syns de bodyene med mønster og figurer på ser så smale ut. De er synlig smalere enn de som er helt hvite.

Dette er første barnet vårt og ingen av oss har barn fra før. Så det er mulig at det bare er at vi ikke helt har troa på at hun kommer til å være så liten og tynn :p:p
 
Jeg har handlet litt på bonprix.
Synes de har mye fint. Nå har jeg en jente bebis i magen og jeg liker godt rosa og lilla så jeg sliter heller med å ikke ta med meg alt hjem. Så et minni mus sett i dag som jeg muligens må kjøpe til uka :p:p

Jeg var innom hm i dag og syns de har mye fint, men syns de bodyene med mønster og figurer på ser så smale ut. De er synlig smalere enn de som er helt hvite.

Dette er første barnet vårt og ingen av oss har barn fra før. Så det er mulig at det bare er at vi ikke helt har troa på at hun kommer til å være så liten og tynn :p:p
Syntes det flyter over av nydelige jente klær, jeg har en jente fra før av, syntes det var/er så lett å kjøpte fine jenteklær! Nå går jeg innom nameit stadig for å se om de får inn noe nytt, på Lindex føler jeg at jeg har kjøpt det som er fint, men føler det er sjeldent seg kommer noe nytt der :hilarious:
 
I dag har jeg bestilt de første plaggene til lillebror - de fant jeg på Arket.
 
Noen som har hatt sommerbaby før?
Stor forskjell på 8/9 mnd som min var på sommeren og en nyfødt på hva de bruker av klær. Har en del tynne bodyer og bukser. Men trenger de mer sommerklær eller er de kalde og må tildekkes stortsett hele tiden. vet dette er forskjell fra barn til barn også. Men greit å vite ca hva man trenger. Har ikke kjøpt noe særlige kortermet bodyer. Burde kanskje ha noen av de.
 
Jeg hadde sommerbaby da det var gresselig varnt i Oslo. Hun brukte stort sett bare kortermet body de vanlige soldagene. Nesten aldri lue. Vi hadde med nøstebarnpledd eller bomullsteppe. Skulle det være 20 grader tok vi på en cardigan og tights, men aldri noe mer.

Masse klær som aldri ble brukt, i alle fall.
 
Har tre venninner som har sommerbaby og alle fikk baby i en varm sommer, så babyene deres var mye i bare en kortermet body eller bare i bleie med en liten gulpeklut som teppe! Men norsk sommer vet jo man aldri med. :bag:
 
Back
Topp