Babyklær

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Hvor handler dere babyklær?
Noen butikker dere anbefaler?

Ikke HM og cubus.
Hatt mye tøy der i fra, men ønsker å kjøpe av litt bedre kvalitet denne gangen, spesielt bodyene.
Synes selv at de fra HM blir stive og raskt blasse i fargene i motsetning til Kappahl og Lindex.
Ønsker myke gode klær i naturfarger/oker og duse farger:)

Cubus sine klær har aldri passet mine barn i str.

Prøver å finne fine sparkedresser og bukser med fot, synes ikke det er like godt utvalg i det som det var i 2012:oops:

Jeg kjøper mye på kappahl og lindex,
Men Marmar har mye fine naturtoner, koster dog mere, men gud så mye fint :D hust & clair har å mye fint :)

Prøver også å finne fine babyklær i nøytrale farger. Men...arg.. klarer liksom ikke finne noe. Men, jeg er jo ikke så langt på vei enda, så skal ikke handle riktig enda likevel. :p

Marmar og konges sløjd har så mye fint. Så god kvalitet og passform. Favoritter her i huset :D

Har ikke begynt å handle, men hun som kom i februar 2019 bruker jo enda «babyklær». Er lita for alderen og har nettopp begynt å bruke str 86 (18mnd).

Jeg er veldig glad i Hust&Claire, Joha, Gullkorn Design, Wheat. Dette er litt dyrere enn de vanlige kjedebutikkene, men de holder seg på en helt annen måte. Bruker også endel Newbie fra Kappahl og noe NameIt. Når hun var nyfødt likte jeg veldig godt Polarn O’ Pyret.

Har ikke vært begeistret for hverken Cubus, Lindex, H&M eller Reflex (Barnas Hus). De to første har ikke hatt spesielt god passform i forhold til jenta vår, og de to siste både falmer fort i fargen, slites kjappere enn forventet og kan bli harde i stoffet.

Sparkebukse med fot eller bukser med fot kommer jeg til å styre unna denne gangen. Frøkna vår hadde lange føtter kontra størrelsen på klærne så de passet aldri :P

Jeg handlet mest på nett,mye fint på guttelus.no, epleskrinet.no , det er litt dyrt men en kan finne mye fint når det er tilbud :happy:ellers har newbie ,name it hust and claire mye fint. Og så oppdaget jeg et merke som heter mayoral,det har de på babyshop.no,med masse søte klær.jeg synes det var så lite søte gutte baby klær i de vanlige butikkene, så det er nok også en grunn til at det ble litt nettshopping:shy:

Takk for mange gode tips!
Har også sett litt innpå lillemartine, der var det også veldig mye fint!:)

Dette blir siste barnet for vår del, så ingen som skal arve, men av de klærne som var litt dyrere og bedre kvalitet vi hadde sist gang, brukte jeg gjerne om å om igjen pga god kvalitet og passform.

Gleder meg til å la shoppegalskapen slippe løs!

Har sett litt på denne listen fra babyverden ang hvor mye av hvert tøy, hva tenker dere om den i forhold til mengde?
Har høst og vårbarn fra før, så grubler litt på garderobe sommer.

https://www.babyverden.no/annonsorinnhold/barnas-hus/hva-trenger-den-nyfodte/

Vi bruker mest klær fra KappAhl (spesielt newbie) , name it og Lindex til barna våre :). Det har vi gjort fra de var babyer :)

Da har jeg børstet støv av symaskinen min og håper jeg får sydd en nøytral, søt garderobe. :)

Takk for mange gode tips!
Har også sett litt innpå lillemartine, der var det også veldig mye fint!:)

Dette blir siste barnet for vår del, så ingen som skal arve, men av de klærne som var litt dyrere og bedre kvalitet vi hadde sist gang, brukte jeg gjerne om å om igjen pga god kvalitet og passform.

Gleder meg til å la shoppegalskapen slippe løs!

Har sett litt på denne listen fra babyverden ang hvor mye av hvert tøy, hva tenker dere om den i forhold til mengde?
Har høst og vårbarn fra før, så grubler litt på garderobe sommer.

https://www.babyverden.no/annonsorinnhold/barnas-hus/hva-trenger-den-nyfodte/
Syns den listen så ok ut. Men ville hatt body i ull å,da ull regulerer kroppstemperatur. Og nyfødte er ikke så gode på det selv enda. Vi har også brukt lammeskinn i vogn når de var babyer. Lunt og godt.

Syns den listen så ok ut. Men ville hatt body i ull å,da ull regulerer kroppstemperatur. Og nyfødte er ikke så gode på det selv enda. Vi har også brukt lammeskinn i vogn når de var babyer. Lunt og godt.
Jeg vil nok ha et litt større antall bodyer og bukser til nyfødt enn det som står i listen. Det hadde jeg sist også og er veldig glad for det for i starten var amming=bæsj og ofte gikk det gjennom. Gulpebaby hadde jeg også :P

Jeg vil nok ha et litt større antall bodyer og bukser til nyfødt enn det som står i listen. Det hadde jeg sist også og er veldig glad for det for i starten var amming=bæsj og ofte gikk det gjennom. Gulpebaby hadde jeg også :p

Dette har jeg erfart med mine to når de var små også:woot:
Men sist så hadde vi så innmari mye klær, arvet og fikk i gave. Når jeg først skulle sortere for små klær og legge frem nye tok det meg en halv dag..

Så tenker jeg handler litt ekstra av body og bukse/strømpebukse, men at jeg ikke overdriver helt :rolleyes:

Måtte bare handle litt på nett igår, klarte ikke å vente lengre så spent på om jeg klarer å holde meg til et fornuftig antall klær:hilarious:

Dette har jeg erfart med mine to når de var små også:woot:
Men sist så hadde vi så innmari mye klær, arvet og fikk i gave. Når jeg først skulle sortere for små klær og legge frem nye tok det meg en halv dag..

Så tenker jeg handler litt ekstra av body og bukse/strømpebukse, men at jeg ikke overdriver helt :rolleyes:

Måtte bare handle litt på nett igår, klarte ikke å vente lengre så spent på om jeg klarer å holde meg til et fornuftig antall klær:hilarious:
Jeg måtte kjøpe mer klær etter hun ble født for alle sa at jeg ikke måtte kjøpe så mye i str 50 - til tross for at hun var 51cm ved fødsel brukte hun 50 til hun var ca 3 mnd :P Syns likevel at vaskemaskinen gikk hele tiden, både med klær og gulpekluter. Så akkurat i de minste størrelsene før man kommer til smaksprøver er det greit med litt ekstra syns jeg, uten å gå bananas ;)

Klør etter å handle jeg også! Men vil vente til oul så jeg vet om vi kan gjenbruke litt rosa eller om det meste må kjøpes :)

Jeg måtte kjøpe mer klær etter hun ble født for alle sa at jeg ikke måtte kjøpe så mye i str 50 - til tross for at hun var 51cm ved fødsel brukte hun 50 til hun var ca 3 mnd :p Syns likevel at vaskemaskinen gikk hele tiden, både med klær og gulpekluter. Så akkurat i de minste størrelsene før man kommer til smaksprøver er det greit med litt ekstra syns jeg, uten å gå bananas ;)

Klør etter å handle jeg også! Men vil vente til oul så jeg vet om vi kan gjenbruke litt rosa eller om det meste må kjøpes :)

Vaskemaskinen får seg en prøvelse ja:hilarious:
Men er veldig bestemt på å handle resten av str etterhvert som barnet vokser, at vi har mest i 50 og noe i 56. Aldri fått store barn.

Tenk at vi har den beste tiden fremfor oss, redebygging:gen053
:smiley-bounce016

Venter med klær til vi får vite kjønnet, ellers syntes jeg ribbe strikkede bodyer var gull når jenta vår var nyfødt. :love2

Vaskemaskinen får seg en prøvelse ja:hilarious:
Men er veldig bestemt på å handle resten av str etterhvert som barnet vokser, at vi har mest i 50 og noe i 56. Aldri fått store barn.

Tenk at vi har den beste tiden fremfor oss, redebygging:gen053
:smiley-bounce016
Regner ikke med å få noe stort barn jeg heller, så fokuserer på de minste størrelsene først :) Jaaa, det er så koselig å handle inn, vaske klærne og gjøre alt klart! Jeg koste meg skikkelig med det sist ❤️

Hvor handler dere babyklær?
Noen butikker dere anbefaler?

Ikke HM og cubus.
Hatt mye tøy der i fra, men ønsker å kjøpe av litt bedre kvalitet denne gangen, spesielt bodyene.
Synes selv at de fra HM blir stive og raskt blasse i fargene i motsetning til Kappahl og Lindex.
Ønsker myke gode klær i naturfarger/oker og duse farger:)

Cubus sine klær har aldri passet mine barn i str.

Prøver å finne fine sparkedresser og bukser med fot, synes ikke det er like godt utvalg i det som det var i 2012:oops:

Enig med deg der! Cubus sine er jo dobbelt så breie i bredden på bodyer en hva de burde være:wtf:blir raskt hull i klærne og blasse.
H&M er mindre i str. igjen. Liker de jeg da, men ja de blir gjerne raskere blasse i fargen og "nuppete."

Jeg handler det meste fra "Name it" enten på mettet eller butikker som selger Name it klær. God kvalitet, alltid passet mine barn i str. Og holder farge m.m om man vasker de rett og på vranga. (Som jeg gjør med alle barneklærne) eneste negative med de er at nesten ingen av klærne kan i tørketrommel står det. Men noen av plaggene her har havnet dit likevell. Uten at det har gjort noe! De fleste tørketromler er skånsomme nå.

Ellers har det gått i Joha til ull, noe Newbie serien fra Kappahl og Hust & Clare.
Men mest Name it. Da de ikke er for dyre, men god kvalitet! :happy:synes også de har myyye fint av klær:)

Back
Topp