Babyklær

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Tiden går fort fremover og september er rett rundt hjørnet. Flere enn meg som stresser med å ha alt klart? Er førstegangs så er usikker på hvor mye klær jeg trenger. Har sett over det jeg har og føler jeg har sånn passelig nok. Men er redd for at hun skal mangle noe :dead:
 
Tiden går fort fremover og september er rett rundt hjørnet. Flere enn meg som stresser med å ha alt klart? Er førstegangs så er usikker på hvor mye klær jeg trenger. Har sett over det jeg har og føler jeg har sånn passelig nok. Men er redd for at hun skal mangle noe :dead:
Om du føler du har sånn passelig nok, så tror jeg du ligger godt an! Husk at familie og venner gjerne kommer med noe plagg og stæsj på barselbesøk også, så plutselig fylles skuffen.
Det er også viktig å huske at butikkene er åpne etter fødsel også, så ingen grunn til å hamstre mer enn du trenger før du ser hvilket behov du har :)
 
Jeg mangler å kjøpe noen flere pysjer og litt mer i ull, ellers er jeg rimelig i mål på størrelse 56 (hopper over størrelse 50) :p Gjenstår å vaske alt sammen da. Ønsker ikke å gjøre det for tidlig på grunn av støv og skaplukt :smiley-ashamed008. Stresser ikke ennå. Det tar uansett bare et par dager når jeg først kommer i gang. Satser på å ha alt klart innen ett par uker.
 
Vi har heldigvis arvet masse som nettopp har blitt brukt fulltid. Så eneste vi må fylle på med er litt klær etter årstid, men er overraska over hvor lite klær som egentlig behøves.
 
Jeg mangler å kjøpe noen flere pysjer og litt mer i ull, ellers er jeg rimelig i mål på størrelse 56 (hopper over størrelse 50) :p Gjenstår å vaske alt sammen da. Ønsker ikke å gjøre det for tidlig på grunn av støv og skaplukt :smiley-ashamed008. Stresser ikke ennå. Det tar uansett bare et par dager når jeg først kommer i gang. Satser på å ha alt klart innen ett par uker.
Har vasket alt her. Men tenkte på det samme. Så alt er pakket i lufttette poser så det er klar. Utenom klær da. Som ligger i en lukket kommode. Pysj er jeg litt usikker på om jeg har nok av. Men er så varmbloding jeg og samboer at ikke sikkert vi trenger så mye sånnt. Som de sier over her. Butikkene har heldigvis åpent etterpå og. Men klarer ikke helt å lavær å stresse :angelic::angelic::angelic:
 
Jeg tror vi har deg meste i boks til lille kommer. Jeg er også førstegangs og det er vanskelig å si hvor mye klær som trengs, men er alt skittent i babyens størrelse så får lille ha på klær som er mitt store. Det må gå bra :)
 
Jeg tror vi har alt i hus nå. Eneste Ammepute vi mangler som jeg ikke har kjøpt enda.
Jeg har klærne vasket og klar i kommoden til henne. Eneste vært veldig nøysom denne gangen og stresser litt om jeg har for lite i hver størrelse. Hvor mye klær har du skaffet?
 
Her ble alt klart i dag. Fått hentet ned alle baby tingene fra lofte, gjort klart vugga (både til stua og soverommet), klærne ligger sortert etter str i kommoden, pakket fødebagen og barnesete montert i bilen.

Min erfaring med nr 1 er at jeg trodde jeg hadde sånn passe med tøy, men hadde altfor mye. De vokser fort + at man fort får noen favoritter som man bruker mye. Fikk også mye klær i gave som jeg måtte bytte til større str for å rekke å bruke alt.
Husk at butikkene også er åpne etter fødsel. Mangler du noe er det bare å kjøpe inn da. Bedre det enn å ha for mye som du ikke rekker å bruke.
 
Her ble alt klart i dag. Fått hentet ned alle baby tingene fra lofte, gjort klart vugga (både til stua og soverommet)...

Har ikke pakket fødebaggen enda. Har også en grind som må settes opp i stua. Må vel få gjort det snart.
Når det kommer til klær så antar jeg du har rett. Har et par stk av forskjellige type klær. Å de vokser fort som du sier. Så plutselig må vi opp en størrelse. Har allerede klart i kommoden str 50-62 :angelic:
 
Har en lang handleliste med babyting:blackeye: Kjenner på stresset. Babysengen er flatpakket.
Vi har fått endel klær men disse er ikke så veldig egnet etter årstiden som kommer. Mye i str 56, én body i str 50 og to body i str 62. Noen bomullsbukser med føtter. Vi er også usikre på hvor mye vi skal ha! Tenker at vi bør nok forberede litt med noe klær i større str enn 56 også. Ønsker oss ullklær, alt er bomull. Og mye leopardmønster, både body og kjole:hilarious: og rosa leopard bukse og genser. Spørs hvor mye av disse morsomme greiene hun få brukt. Rosa ballerinakjole til nyfødt har vi også fått:hilarious:
 
Jeg måtte ut og kjøpe mer klær i 50 til mine to eldste siden jeg hadde hørt at mange barn knapt bruker den størrelsen. De kom tre uker for tidlig da, så de var rett under 3 kg og derfor svømte de litt i 50.

Har allikevel ikke kjøpt så veldig mye i de minste størrelsene nå heller, aner jo ikke om sommeren er over eller ikke, kan jo bli enten 10 eller 20 grader. Men fikk plutselig en bærepose med klær i de to minste størrelsene, så har jeg ikke nok nå så vet ikke jeg;) Uansett var det null stress å dra ut og kjøpe mer klær til de eldste, så skulle det bli for lite er det bare å kjøpe mer:)

Men alt jeg har er vasket og lagt i kommode, er så koselig:)
 
Jeg har rikelig med klær fra 50-62 klart i kommoden. I hvertfall 10 bodyer i hver størrelse, og litt mindre av andre typer plagg. Har kjøpt minimalt, men lillesøster har to storesøstre, pluss at vi har arvet og fått mye.

Ift hvor mye man har behov for, er det helt uforutsigbart. Da jeg hadde min første baby, husker jeg at jeg spurte mamma hvor ofte det var vanlig å bytte klær på babyen. Da hadde han samme antrekk på 3. dagen, og han ble jo ikke skitten. Ingen gulping, og veldig ryddige "leveringer" i bleia. Med nr. to var det helt annerledes. Ho måtte ha nytt skift fra topp til tå for hvert bleieskift.
 
Back
Topp