Babyklær

Snorkfrøken1984

Forumet er livet
VIP
Sitter her på gulvet i stua og går igjennom babyklærne etter gutta:laughing025 Og tårene bare renner, hormoner much eller?:laughing025
 
Hihi, har samme greie med å se på babyklær på nett. Har ingen barn fra før så har ingen klær i hus og da må jeg drømme litt på internett:D
 
ja, 50 er veldig lite❤ Har også klær fra når jeg var liten❤ Sånne sparkebukser i mykt stoff og de hvite genserene med blonder rundt halsen i blått og rosa. De som man kan knyte sammen❤
 
Hihi, har samme greie med å se på babyklær på nett. Har ingen barn fra før så har ingen klær i hus og da må jeg drømme litt på internett:D
SÅ spennende. Det er noe litt ekstra spennende med den første når man ikke har noe i hus fra før. Tenk når du går i butikken og kjøper din første bittelille body eller sparkebukse <3
 
Jeg går allerede og tripper rundt inne på babybutikker... Alt er så søtt og fint, og jeg gleeeder meg til jeg skal handle den første bodyen til babyen min [emoji173]️ Men jeg tørr ikke starte enda, kanskje ikke før i desember. Når startet(starter) dere å handle inn klær og annet utstyr?
 
SÅ spennende. Det er noe litt ekstra spennende med den første når man ikke har noe i hus fra før. Tenk når du går i butikken og kjøper din første bittelille body eller sparkebukse <3

Jaa, det blir SÅ stas! Hvis dette går bra så blir det første barnebarnet på både mannen og min sin side, og første oldebarnet for mine besteforeldre :happy: Så det blir nok stas for flere også! :Heartred Men vi tør ikke planlegge noen kjøp før kanskje desember/januar tidligst. Når begynner/begynte dere?
 
Jeg går allerede og tripper rundt inne på babybutikker... Alt er så søtt og fint, og jeg gleeeder meg til jeg skal handle den første bodyen til babyen min [emoji173]️ Men jeg tørr ikke starte enda, kanskje ikke før i desember. Når startet(starter) dere å handle inn klær og annet utstyr?

Litt usikker da dette er første gang jeg og mannen venter barn :happy: Sånn som det føles nå, så blir det nok ingen kjøp før desember/januar tidligst. Kan jo hende dette endrer seg litt utover høsten :) Hva tenker dere da?
 
Jaa, det blir SÅ stas! Hvis dette går bra så blir det første barnebarnet på både mannen og min sin side, og første oldebarnet for mine besteforeldre :happy: Så det blir nok stas for flere også! :Heartred Men vi tør ikke planlegge noen kjøp før kanskje desember/januar tidligst. Når begynner/begynte dere?
Jeg trooor jeg kjøpt mine første plagg da jeg hadde bikket 12 uker sist gang :) kanskje til og med litt før. Jeg hadde sett at noen andre her inne hadde kjøpt en snipp og snapp pysj på HM som jeg bare MÅTTE ha. For jeg elsker å se disney på julaften. Så da så jeg for meg babyen med snipp og snapp pysj på julaften formiddag da :happy090 Og så var jeg redd for at den skulle bli borte fra butikken :happy093og så husker jeg at vi kjøpte en liten kjole rett etter OUL, for å feire at det ble jente. Jeg ville jo helst skru opp sprinkelseng og alt flere måneder før termin,, så alt sto klart .. men der satte mannen ned foten.. men det kom likevel opp relativt tidlig tror jeg
 
Jeg trooor jeg kjøpt mine første plagg da jeg hadde bikket 12 uker sist gang :) kanskje til og med litt før. Jeg hadde sett at noen andre her inne hadde kjøpt en snipp og snapp pysj på HM som jeg bare MÅTTE ha. For jeg elsker å se disney på julaften. Så da så jeg for meg babyen med snipp og snapp pysj på julaften formiddag da :happy090 Og så var jeg redd for at den skulle bli borte fra butikken :happy093og så husker jeg at vi kjøpte en liten kjole rett etter OUL, for å feire at det ble jente. Jeg ville jo helst skru opp sprinkelseng og alt flere måneder før termin,, så alt sto klart .. men der satte mannen ned foten.. men det kom likevel opp relativt tidlig tror jeg

Det skjønner jeg godt når det er noe spesielt man har sett seg ut som kan bli utsolgt! :love017 Det blir ingen jul uten Disney! :Heartred:Heartred
Hehe, ja mannen sa i går at han har lyst til å kjøpe vogn med en gang hvis vi ser hjertelyd når vi skal på tul 9+1:laughing002 Han lo godt når han sa det for han er egentlig ganske tydelig på det at vi burde vente en god stund før vi setter i gang med innkjøpt :laughing002
Blir spennende å se hvor lenge vi klarer å holde oss før den første bodyen er kjøpt inn :angelic:
 
Forrige svangerskap kjøpte vi ikke noe før OUL, og fikk da beskjed om babyen ikke ville overleve. Vi hadde ikke noe annet enn et par selvstrikka plagg å rydde bort.

Denne gangen kjøpte vi body samme dag som vi fikk positiv test. Vi trengte den oppturen, og velger derfor å gå all in denne gangen! Koser meg skikkelig, og er utelukkende optimist. Vondt gjør det uansett om vi mister, forberedt eller ikke. Usikker på hvordan det blir med de større kjøpene, da vi forhåpentligvis flytter inn i nybygd hus et par måneder før den store ankomsten.
 
Gleder meg til å ta frem babyklærne igjen. Forløpig et de pakket godt bort. Forrige gang kjøpte vi noen få kjønnsnøytrale plagg etter TUL i uke 12. Denne gangen venter vi nok til etter OUL, iom at vi har så mye fra før av. Er nok litt ekstra spesielt å kjøpe de første plaggene til sin førstefødte. Ser for meg at vi tar det litt mer rolig denne gangen [emoji4]
 
Jeg går allerede og tripper rundt inne på babybutikker... Alt er så søtt og fint, og jeg gleeeder meg til jeg skal handle den første bodyen til babyen min [emoji173]️ Men jeg tørr ikke starte enda, kanskje ikke før i desember. Når startet(starter) dere å handle inn klær og annet utstyr?

Forrige gang bestilte vi vogn i uke 12 [emoji85] men det var en god grunn, Emmaljunga skulle opp i pris, og de skulle fjerne en del utstyr fra den vognen vi hadde sett oss ut, så da endte vi opp med å bestille den så tidlig [emoji5] vi skal bruke den vogna denne gangen også, så det trenger vi ikke tenke på. Nå må vi bare komme på plass i nytt hus (i desember) før jeg kjøper seng og sånt, men hadde det ikke vært for flytting hadde jeg nok kjøpt fra etter tul hvis jeg hadde kommet over noen tilbud[emoji5] har allerede kjøpt body, bukse og pysj til denne i hvitt [emoji7] kunne ikke la være
 
Har kun en sparkebukse kjøpt på eBay til den forrige vi mistet. Ellers har jeg ikke igjen noe smått fra vesla da eksen stakk av med det til sin datter og jeg regner ikke med å se det igjen for å si det slik. Men har en del fra ca str70 og oppover mener jeg. Så blir det jente så klarer jeg meg fint med klær fra den størrelsen :happy:
 
Jeg har en plan om å vente med å kjøpe klær,vogn, bilstol osv til etter uke 12. Allerhelst etter OUL, men så kåm jeg på black friday ‍♀️ Hvis det kommer noen bra tilbud da så tror jeg nok at planen min ryker
 
Denne gangen blir det ikke kjøpt noe før etter oul! Vi har jo alt til jente fra før, og alt av viktig utstyr. Blir det gutt er det «bare» klær som trengs:) Sist kjøpte jeg vel 3 nøytrale bodyer etter tul, ellers ventet jeg til etter oul i og med at vi ville vite kjønn da:)
 
Sist hadde jeg høstbaby så da handlet jeg ull på salg på våren :) denne gangen venter vi til OUL og vet kjønn, for om det blir gutt har vi alle klær og mere til. Blir det jente skal hun får arve det meste, men sper vel på med noen kjoler og blonder :) men kjenner jeg meg selv rett blir det vel noe nytt på en eventuell lillebror også :D er jo så koselig men noe helt ubrukt til en liten venn! Men ja, har absolutt alt vi _trenger_ uansett kjønn. Men strikking blir det mye av uansett og det tenker jeg starte med ganske snart!
 
Kommer nok til å kjøpe en sparkebukse eller noe rundt uke 12. gjorde det de 2 andre gangene:) Resten venter vi med til etter ultralyden. Så tar vi litt etter litt:)
 
Tipper det blir noen få plagg etter tul uke 12, men barnerommet er ikke klart før om lenge, så kan ikke kjøpe så mye før jeg har noe sted å legge det :hilarious:

Edit; blir vel ikke så mye før oul, siden det er først da at kjønnet er relativt sikkert :hilarious:
 
Last edited:
Regner med at vi ikke går til innkjøp av noe særlig før vi kommer inn i 3. trimester. Siden vi ikke skal vite kjønn, så blir det ikke så lett å kjøpe så veldig mye uansett. Har en del kjønnsnøytralt fra mini som vi kan bruke.
 
Back
Topp