Babyklær?

Skach

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Oktoberlykke2020❤
Jeg sitter jo å skriver meg en liten oversikt over hva jeg bør få handlet før vesla kommer :Heartred Så da lurer jeg på disse barneklærne, det er jo veldig vanskelig å vite hvor lang hun er, men noen klær bør vi jo har klar før hun kommer. Så da lurer jeg på hvilken størrelse jeg burde gå for før vi vet lengden? Er 50 et trygt valg? :)

Jeg sitter jo å skriver meg en liten oversikt over hva jeg bør få handlet før vesla kommer :Heartred Så da lurer jeg på disse barneklærne, det er jo veldig vanskelig å vite hvor lang hun er, men noen klær bør vi jo har klar før hun kommer. Så da lurer jeg på hvilken størrelse jeg burde gå for før vi vet lengden? Er 50 et trygt valg? :)

Jeg ville kjøpt noen få antrekk i 50 og resten i 56 og 62. Noen nyfødte bruker ikke 50 mens andre bruker det i flere uker. Veldig individuelt fra barn til barn.

Med forrige her hadde jeg kjøpt mest i 56. Men ho var så lita at det kunne vi bare glemme. Måtte sende mannen ut på kles shopping. Denne gangen blir det noen fler plagg i 50. Ull er gull i februar. :)

Jeg ville kjøpt noen få antrekk i 50 og resten i 56 og 62. Noen nyfødte bruker ikke 50 mens andre bruker det i flere uker. Veldig individuelt fra barn til barn.
Med forrige her hadde jeg kjøpt mest i 56. Men ho var så lita at det kunne vi bare glemme. Måtte sende mannen ut på kles shopping. Denne gangen blir det noen fler plagg i 50. Ull er gull i februar. :)
Takk! Jeg får handle litt i 50 og :)Jeg har jo to plagg i 56 og to i 62, men jeg har ikke turt 50, det er jo så bittelite at jeg får nerver ved tanken på et barn i den størrelsen ;)

Mitt første barn var helt på gjennomsnittet ved fødsel (3400 g), og selv om hun var lang så brukte vi str 50 en god stund. 56 kan gjerne brukes samtidig, men med bretting (og er stort).
Ull er nok fint i februar, og ull i str 50 varer sannsynligvis lengre enn bomullsplagg i samme str.

For oss (på barn nr 1) var str 62 en unødvendig str og ble egentlig ikke brukt, mens på barn nr 2 (som var 1 kg mindre og vokste mye saktere) var det helt annerledes. Så ikke så veldig lett å planlegge alltid [emoji4]

Ull i str 50 vil jeg tro er et ganske trygt valg til de som kommer i februar. Ull er mye mer tøyelig en bomullen, iallefall det vi hadde til første. Men nå var jo min lille tidlig ute og bare 2545g og 47 cm. Klær i 50 var veldig stort, til han fikk dreisen på puppingen, da var det nesten som vi hoppa rett til 62 :)

Ja, det er mye å tenke på med disse små, jeg har jo selvfølgelig lyst til å handle en hel garderobe til henne (prøver å begrense meg litt) ;) Har fått skrevet en liten oversikt over det jeg tror hun trenger av klær og (noe av) utstyret, men da bare hovedtingene som vogn, seng, stellebord og bilstol :P Men på fredag blir det tur på barneutstyrsbutikk med lista i hånda, samboer og en god venninne som har jobbet på babyshop i mange år :D

Jeg kommer til å satse på mest ullbodyer og ulltights og gode ullsokker. Er stort sett det som blir brukt hjemme. Er og glad i bukser som går over skuldrene. De varmer godt hele veien opp. Gensere blir ikke brukt. Og ingenting med hette hvis det ikke er ytterplagg.
Men dette er det jeg foretrekker. Litt i 50. Ellers 56/60. En del ull går i hele 10'ere på str.
Nå er det baby nr 6 da, Så vet hva som blir brukt av meg og ikke.

Som nevnt over så holder det med bittelitt av str 50. Ikke alle babyer passer i den og noen kan ha str lenge. Om du trenger mer av str så få familie eller mannen til å kjøpe til deg. Jeg har mest av 56 og 62, med noe 50 :)

Siden vi får februar baby så vil det gå i mye ull her [emoji173]️

Alle sa til meg at jeg ikke måtte kjøpe str 50 omtrent, så det gjorde jeg heller ikke, ut kom ei lita frøken som brukte str 50 i flere mnd :P Det varierer sånn, jeg kommer til å ha litt 50 fordi barnet skal tas med ks min tre uker før termin, men det er ikke noe problem å dra på ett senter når babyen er ett par uker, så det generelle rådet er vell å ha mest i 56 :)

Jeg har nå på lista mi i størrelse 50:
1 kortermede body i bomull og 1 i ull
1 langermet body i bomull og 1 i ull
2 sparkebukser i bomull og 1 bukse i ull
2 strømpebukser i ull
Sokker i bomull og ull
1 jakke i bomull og 1 i ull
2 pyjamaser i bomull
1 lue i bomull og 1 i ull
1 dress i vindtett stoff
Votter uten tommel
Lue i vindtett stoff

Størrelse 56 tenker jeg 1 kortermet body, 1 langermet body og 1 strømpebukse i ull. Samt 1 pysjamas og 1 sparkebukse i bomull.

Resten får vi vel ta når det kommer, det er første barnet på både min og hans side, så tror det blir mye ivrige besteforeldre og oldeforeldre :)

Jeg fikk alltid høre at det var best å ha mest i 56, og unødvendig med så mye i 50.... Vel, jeg måtte sende mamma ut på handling etter en uke. Det går plutselig 2-3 skift om dagen pga gulp, lekkende bleie osv. Og selvom jeg vasket klær annenhver dag gikk vi tomme! Han brukte også 50 i en god stund, mens 56 brukte han bare en liten periode før det var for lite. Så for meg var det totalt unødvendig med masse i 56 [emoji85] Ofte er jenter litt tregere til å legge på seg også, så min erfaring er at man faktisk trenger en del i 50. Man vil ikke bruke masse tid på vasking av klær de første ukene akkurat [emoji85] Så er deilig å ha nok til å spare opp til ca full maskin!
Er jo alltid noen som kommer ut større enn gjennomsnittet og går rett inn i 56, men det er nok heller unntaket enn regelen[emoji4]

Eg va veldig glad eg ikkje hadde kjøpt så mykje i 50 forje gang! Får det fikk vi aldri brukt, hadde det vel kanskje på på barsel! Har Alt om det blir gutt, men jente så må eg ut å handle [emoji4]

Sniker fra desember.

Jeg kommer til å kjøpe bare bittelitt i str. 50 og i hovesak kjøpe 56. Ei venninne fikk baby på 4200 og 50 passet aldri. Jeg veide ca. det selv også og 50 passet men bare i noen dager.

Det kommer så an på hvor stor babyen din blir. Min første var 3 kg, og kunne bruke 50 en stund. Hadde alt for lite i str 50 og måtte på shopping. Mens nr 2 var hele 4,5 kg og en kunne bare glemme str 50. Hadde alt for lite i str 56 og mannen måtte ut på shopping igjen :p (forskjellig kjønn, så nr 2 kunne ikke arve så mye)
Men er nok lurt å ha litt i begge str tenker jeg ;) Og som flere skriver her så er ull gull ;)

Hadde bare 56, kjøpte noe 50 mens vi var på sykehuset før ho ble født, dette drukna ho i og brukte 44 en stund. Kjøper nok litt av alle og pakker med i bagen nå, også får vi kjøpe mer av den str som trengs :) det er ikke lange veien til butikker fra sykehuset.

Min erfaring er at heldresser gjerne er ganske små i størrelsen, så det ville jeg startet på 56. Begge jentene mine (3500 gram og 3900 gram ved fødsel) brukte bodyer og strømpebukser i str 50 en god stund, mens en del pysjer og heldresser i 50 var for små allerede på sykehuset. Begge våre er født i januar. Nå sist handlet jeg ganske mye på Nøstebarn. Veldig fornøyd med de klærne! De var passelig lenge.

Min erfaring er at heldresser gjerne er ganske små i størrelsen, så det ville jeg startet på 56. Begge jentene mine (3500 gram og 3900 gram ved fødsel) brukte bodyer og strømpebukser i str 50 en god stund, mens en del pysjer og heldresser i 50 var for små allerede på sykehuset. Begge våre er født i januar. Nå sist handlet jeg ganske mye på Nøstebarn. Veldig fornøyd med de klærne! De var passelig lenge.

Enig at Nøstebarn har gode og romslige klær [emoji7]så ullfleece dressen må jeg ha i 50/56... for ellers så drukner den lille i dressen. De er store i str!

Fødte en gutt på 3620 g og 49 cm sist, jeg måtte ut å kjøpe noen plagg i 50 etter fødselen [emoji85] så noen få plagg bør man skaffe seg også i str 50 [emoji1360]

Back
Topp