Babyklær

Trøndermamma

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hva tenker dere om hvor mye klær man trenger den første tiden? :) Jeg er førstegangs, og aaaner ikke hvor mye klær jeg skal kjøpe i hver størrelse :p

Og hvilket utstyr er et must (utenom vanlig utstyr som vogn, bilstol, seng osv.)? :D

Hva tenker dere om hvor mye klær man trenger den første tiden? :) Jeg er førstegangs, og aaaner ikke hvor mye klær jeg skal kjøpe i hver størrelse :p

Og hvilket utstyr er et must (utenom vanlig utstyr som vogn, bilstol, seng osv.)? :D

Følger denne. Er litt usikker selv på str på klær. Fikk vite på OUL at han er lenger enn normalen og begynner jo å tenke at det kan blir en diger baby som jeg var (4600 gram). Trenger man liksom noe i str 50 da? ;) Hehe. Kan jo egentlig spørre mamma om det. Kjedelig å komme på sykehuset og ingenting av det jeg har tatt med til han passer :p

Jeg har kjøpt 3-4 plagg i str.50, men d ligger ann til litt stor baby, så pakker med meg både noe i 50 og 56. De aller fleste passer hvertfall 56:) I følge min mor brukte jeg 56 i ca.2 uker etter fødsel, så har ikke kjøpt veldig mye i 56 heller...5 bodyer, 3 pysjer og 2 bukser hittil.

Jeg syntes det er vanskelig dette med str jeg og. Så har kjøpt mest i str 62, og noe i str 56. (og noen bodyer i str 50) Utrolig kjipt å kjøpe fine klær som passer kun i noen uker.

Har kjøpt mye brukt, så jeg er sikker jeg har hvertfall nok klær :) kommer til å ha med meg både str 50 og 56 på sykehuset. Har ikke fått noe indikasjon på hvor stor babyen er/kommer til å bli, men symfysemålet mitt er hvertfall i det øvre sjiktet. Men både jeg og mannen min var ca 3500, så da regner jeg med at det også har noe å si :)?

Godt å høre at det ikke er bare meg som lurer på dette :p Har kjøpt litt i både 50, 56 og 62, men kan godt vaske klær i de to første ukene enn å kjøpe masse fint babytøy som ikke blir brukt :D Har ikke fått noen indikasjoner på fødselsvekt ennå, men både jeg og samboer av rundt 3500 når vi var født.. Håper dette er arvelig :D

Har noen få plagg i 50, (2-3 sett) og mest i 56. ( 6-7 sett)
Alt avhenger av hvor store de er.
Mine var 50 og 52 ved fødsel.

Tror kanskje at lille i magen blir ganske lik brødrene. Mulig litt mindre( lettere) siden hun er jente og kommer 14 dager før med ks ?

Jeg liker best omslagsbodyer når de er nyfødte, for da slipper man å tre de over hodet.

Ellers er det kjekt med gulpekluter og tepper den første tiden. :)

Og hva tenker dere i forhold til kortermede og langermede bodyer? Det kan jo være ganske varmt i august så hvor mye av hver?

Jeg kommer ikke til å kjøpe korterma. De er så små og varmereguleringa deres er nok ikke helt på topp, så jeg kommer ikke til å bruke langermet på lille.

Jeg har kjøpt 3pyjamaser, to strømpebukser, to bukser og to langarmede bodyer i str. 50, samt at vi har fått litt i gave (noen bodyer og pyjamaser).
I størrelse 56 har vi tre strikka jakker, en
Bomullsbody, 2 pyjamaser, noen sokkepar, 2 kjoler, 5 bukser og 10 langarmede bodyer, pluss at vi har en haug av klær i str.62. :happy:
Er veldig usikker på om vi egentlig trenger noe mere, og om vi trenger noe som er varmere? Men vet jo ikke hvordan sommeren kommer til å være enda så evt nå vi ut å handle litt varmere klær:happy:
Tenker å se litt ann på neste ultralyden hvor hun ligger ann i forhold til størrelse før vi handler mer:p veldig uerfaren med dette da dette blir vår første :p

Back
Topp