Babyklær

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Dere som ikke vet om det blir gutt eller jente, hvis det er noen... Hvordan gjør dere med handling av klær og utstyr?? Jeg har vært litt rundt og sett og blir nesten litt fortvilet, for finner jo ikke noe annet enn rosa og blått... Kan jo godt tenke meg å ha rosa hvis det blir jente og blått hvis det blir gutt, men ikke bare det liksom... Og er jo helt umulig å handle før vi har vært på UL og forhåpentligvis fått sett hva det blir...

Jeg vet ikke hva det er enda, men jeg håper på mest mulig kjønnsnøytralt, selv om det kanskje er litt utfordrende. Må innrømme at feministen i meg blir småhissig av tanken på å kle barnet mitt etter kjønn :p Kommer selvsagt til å kjøpe søte små rosa kjoler hvis det blir jente f.eks. Men tenker også på det økonomiske aspektet, dette er vår første og vil jo ha flere så er det jo helt håpløst å måtte kjøpe dobbelt opp av alt hvis unge nummer to har et annet kjønn enn førstefødte.

Har hvertfall sagt i fra til de som vil strikke at jeg svært gjerne ønsker ting som ikke skriker jente/gutt :)

Enig, nesten umulig å kjøpe nøytrale klær uansett kjennskap til kjønn eller alder...

Men kanskje hvis man tenker litt utover hva som er nøytralt, så er det jo ikke noe problem for jenter å bruke blått/grønt. Skjønner at det sitter langt inne å kle gutten i rosa, men rødt f.eks.

Men kanskje hvis man tenker litt utover hva som er nøytralt, så er det jo ikke noe problem for jenter å bruke blått/grønt. Skjønner at det sitter langt inne å kle gutten i rosa, men rødt f.eks.

Jo, men jeg ønsker jo andre farger... Kunne tenke meg grønt, gult, rødt osv... Kan man jo godt kle på både jente og gutt, men finner det jo ikke noe sted... Samme hvor en går er det blått eller rosa... Jeg er veldig glad i lilla, og vil absolutt ha mye av det om det blir jente, og kunne også kledd en gutt i noen lillanyanser, men synes alt er veldig kjønnsspesifikt og lurer derfor på hvor dere eventuelt finner andre ting? :)

Jo, men jeg ønsker jo andre farger... Kunne tenke meg grønt, gult, rødt osv... Kan man jo godt kle på både jente og gutt, men finner det jo ikke noe sted... Samme hvor en går er det blått eller rosa... Jeg er veldig glad i lilla, og vil absolutt ha mye av det om det blir jente, og kunne også kledd en gutt i noen lillanyanser, men synes alt er veldig kjønnsspesifikt og lurer derfor på hvor dere eventuelt finner andre ting? :)

Nøstebarn har jo litt fargeutvalg, og ingen print som er veldig gutt eller jente. Og Polarn o Pyret har også litt nøytralt synes jeg det ser ut som.
Ellers så kan man kanskje sjekke litt nettbutikker, ellos, miinto.no

Det skulle virkelig ikke være så vanskelig å finne nøytrale barneklær altså!

Nøstebarn har jo litt fargeutvalg, og ingen print som er veldig gutt eller jente. Og Polarn o Pyret har også litt nøytralt synes jeg det ser ut som.
Ellers så kan man kanskje sjekke litt nettbutikker, ellos, miinto.no

Det skulle virkelig ikke være så vanskelig å finne nøytrale barneklær altså!

Jeg har sett mye rundt både på nett og i butikkene her hjemme og synes helt ærlig det er veldig lite... Grått og hvitt og beige er jo fint, men vil gjerne ha litt farger jeg :)

Kjøpte disse settene på h&m. Fant egentlig mye nøytralt der, men måtte begrense meg ;)Vis vedlegget 140328Vis vedlegget 140329

Så du på hm på nettet eller i butikk? Har vært der å sett jeg også, men fant ikke mye... Disse var jo kjempefine, men synes det blir litt kjedelig med bare grått og hvitt også :)

Jeg har sett mye rundt både på nett og i butikkene her hjemme og synes helt ærlig det er veldig lite... Grått og hvitt og beige er jo fint, men vil gjerne ha litt [\QUOTE]

Helt enig med at farge er fint, og synes de hadde en del søtt og nøytralt på polarn o pyret sine nettsider hvertfall :)

Jeg har kjøpt inn litt klær alt!:p vi skal ikke vite kjønnet. Ser ikke helt problemet. Har kjøpt inn klær i beige, brun, grå/hvit, og gult. Har finne kjønnsnøytrale klær både på barnashus, cubus og hm. Vi kjøper kun det vi trenger de første ukene hjemme (hvis ikke jeg finner noe unødvendig i nøytralt jeg bare må ha:p) også handler vi mer kjønnsretta når knøtten har kommet til verden:)

Vi kjøpte bare nøytrale klær sist, selv om vi visste at det ble jente. :)

Saken er den at kjedebutikker som H&M o.l er søppel mtp kjønnsnøytrale klær. For ikke å snakke om kjemikalierester i klærne og uetiske arbeidsforhold for arbeiderne i fabrikkene.

Men mindre nisjebutikker, Polarn o Pyret og barneutstyrsforhandlere som Barnas Hus og Babycare har utrolig mye fint i gult, hvitt, grått, brunt, beige, rødt osv. :) Det er plassene jeg handler barneklær på.

Jeg har sett mye rundt både på nett og i butikkene her hjemme og synes helt ærlig det er veldig lite... Grått og hvitt og beige er jo fint, men vil gjerne ha litt farger jeg :)

Så du på hm på nettet eller i butikk? Har vært der å sett jeg også, men fant ikke mye... Disse var jo kjempefine, men synes det blir litt kjedelig med bare grått og hvitt også :)
Dette er fra butikk :) Klart hvis alt man kjøper er hvitt og grått blir det kjedelig :p

Vi kjøpte bare nøytrale klær sist, selv om vi visste at det ble jente. :)

Saken er den at kjedebutikker som H&M o.l er søppel mtp kjønnsnøytrale klær. For ikke å snakke om kjemikalierester i klærne og uetiske arbeidsforhold for arbeiderne i fabrikkene.

Men mindre nisjebutikker, Polarn o Pyret og barneutstyrsforhandlere som Barnas Hus og Babycare har utrolig mye fint i gult, hvitt, grått, brunt, beige, rødt osv. :) Det er plassene jeg handler barneklær på.

Har ikke tilgang på disse butikkene her hjemme så da må det bli nettet :) kanskje jeg finner noe der :)

Jeg syns polarn o pyret har mye fine farger:) Newbie (KappAhl) og Lindex har også, men da blir det veldig nøytralt.

Jeg syns polarn o pyret har mye fine farger:) Newbie (KappAhl) og Lindex har også, men da blir det veldig nøytralt.

Kjønnsnøytralt er bra, men kjedelig med bare hvitt, grått og brunt :) synes de hadde bare det på kappahl, lindex, hm, tøff og liten, bare barn og nameit iallfall... Og så masse masse i rosa og blått selvfølgelig :)

Synst mangen kjønnsnøytrale kler er veldig kjedelige .. Så handler ikkje før oul. Og prøver og ha litt nøytralt tilfelle det er feil på ul. Men bodyer og strømpebukser er greit og ha nøytrale. Og en nøytral ute dress /jakke til og begynne med.

Synst mangen kjønnsnøytrale kler er veldig kjedelige .. Så handler ikkje før oul. Og prøver og ha litt nøytralt tilfelle det er feil på ul. Men bodyer og strømpebukser er greit og ha nøytrale. Og en nøytral ute dress /jakke til og begynne med.

Ja akkurat det jeg mener :) vil ha noen litt spreke kjønnsnøytrale klær... Fant litt gult og rødt på polarn o pyret da... Og mye petrolfarget,,, liker den fargen godt :)

Back
Topp