Babyklær

unnic

Blir kjent med forumet
Hei dere!
Jeg lurer litt på hvor mye klær vi trenger til de små oktoberbabyene våre? Hvor mange bodyer, bukser osv? Har begynt å samle seg litt opp, og har ikke oversikt over hvor mye av hvert man bør ha :-)

Hva tenker dere? :-)

Jeg synes også dette er litt vanskelig, både med strl. og antal, regner jo med at det kan bli litt kles gaver også, å da vet jeg ikke hva man får...:) jeg har satt opp el liten liste som jeg tenker kan holde de første ukene :)
-4 bomull boddyer
-2 ull boddyer
-2 bukser
-2 sparkebukser i ull
-2 bomullspysj
-2 hjelm luer, en ull og en bomull
-3 par sokker
- ett par tepper/helsetepper
Også har jeg en svigermor som alt har strikka et ukjent antall strikkadresse, jakker og sett + luer :)

Dette er hva jeg tenker jeg absolutt må ha :) må nok også si at vi ikke vet kjønnet, så har ikke den kjøpelysta, da jeg ikke vet hvilke farge jeg skulle valgt...;)
Men spennende å se hva andre tenker de trenger!

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette lurer jeg på også. Er flere lister ute på nett og folk sier så forskjellig. Har kjøpt inn en del plagg, også har to venninner nettopp fått barn så arver masse av de :-)

Sniker fra mars:) Det er veldig stor forskjell på hvor mye man trenger. Vi har en gulper, så vi trenger en del skift:) Vi kjøpte litt i 50 og 56, og supplerte etterhvert.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ull ull og ull! Vi kommer til å arve masse så jeg må se hva vi trenger etterhvert.. Arver fra ikke mindre enn tre! En oktoberjente, en septemperjente og en marsgutt :) Kjøpte en tynn ullbody og tilhørende lue igår <3 Vanskelig å vite hvor mye man trenger syns jeg.

-Fra appen-

Har ikkje begynt å handle inn endå, men har arva ein del men veldig lite ull så tenkte eg skulle handle litt ullkler snart :) men kva str er det dere handler mest av? :)

Jeg kjøpte i str 50, men ull vokser litt med barnet. Kan strekkes litt :) De skyter så fart i begynnelsen, ikke godt å vite hva man trenger mest av syns jeg!

-Fra appen-

Kommer til å kjøpe 6 sett med ulltøy i str 56. Fikk lang jente sist, så tenker jeg sikkert får det nå også;) har bodyer i bomull str 50 og 56 fra førstemann - ca 8-10stk. Jeg byttet tøy hvertfall hver dag. Spesielt etter besøk eller turer eller ved melkesøl:)

Måtte bare handle lott på salg i dag☺

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1403004540564.jpg
    1403004540564.jpg
    53,8 KB · Visninger: 39
Eg hadde minst 15-20 bodya og bukse/strømpebukse i kvar str, men så hadde eg ei så spruten sto av under kvart måltid...ho hadde nok refluks, sjøl om me aldri fekk diagnosen, så spruten sto rett ut!

Jeg er så usikker på hvor mye man skal kjøpe i str 50. Mange venninner og slekt har aldri kunnet bruke 50, de har gådd rett til 56. Og da er det jo dumt å ha så mye i str 50.... Tenker jeg sender mannen ut på handling hvis det viser seg at mini i magen trenger mye i str 50 :-)

Hadde gulpebaby sist så gikk med mye klær... så veldig vanskelig å si noe eksakt.. MEN heldigvis er butikkene åpne også etter at de små blir født så det går vel helst bra om man har litt snaut...

Av erfaring kunne vi fint brette opp armer og bein på klær i str 56 sist helt i starten også så kommer uansett ikke til å handle noe i 50 .

Hadde gulpebaby sist så gikk med mye klær... så veldig vanskelig å si noe eksakt.. MEN heldigvis er butikkene åpne også etter at de små blir født så det går vel helst bra om man har litt snaut...

Av erfaring kunne vi fint brette opp armer og bein på klær i str 56 sist helt i starten også så kommer uansett ikke til å handle noe i 50 .
Den ullbodyen jeg kjøpte i 50 virket så stor! Også sa venninna med en sønn på 3 mnd at hun syns ullbodyene gjerne var litt større enn bomull bodyene? Ligger du noe i det? Hun syns også den 50- bodyen så stor ut til å være 50, så håper jeg får brukt den litt iallefall :)

Anbefaler Joha-ull :-) Hadde både nøstebarn, safa, Joha, janus, wooland og Cubus-ull til 5-åringen. Janus og Cubus ulla måtte kastes etterhvert, tålte ikke særlig mye.. Ble slanmsete og hullete..:-/ å ja, jeg vasker ull for hånd:) Joha og wooland holdt seg definitivt best! Safa og nøstebarn strømpebukser var også vinnere

Den ullbodyen jeg kjøpte i 50 virket så stor! Også sa venninna med en sønn på 3 mnd at hun syns ullbodyene gjerne var litt større enn bomull bodyene? Ligger du noe i det? Hun syns også den 50- bodyen så stor ut til å være 50, så håper jeg får brukt den litt iallefall :)
Usikker på om d er noe forskjell på str. Men ulla kan jo strekkes litt mer da :)

Kommer fra september

Jeg lurer mer på hva man trenger etter hvert, jeg vet jo ikke hvordan det blir å være mamma, så kanskje greit å ha litt klart til han er 2-3 mnd iaff? :) alle sier jeg lærer meg det og har god tid, men er 26 uker på veg nå, og helt steike blank føler jeg!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg avventer litt med å kjøpe noe denne gangen. Dro på sykehuset med klær i strls. 52-56 sist, men gutten som kom sklei rett inn i 62... Ja, han var voksen...! :p Ble en dwl klær som bare kunne pakkes bort med en gang da:rolleyes:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp