babyklær??:)

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
driver å skal ordne litt klart med klær til nurket kommer til jeg ;)
noen som vet hvor mye man må ha i str.56
å hvilke type klær som man burde ha.....???

Det er jo oktober, så hvis du begynner å handle nå så bør det ikke være sommerklær i alle fall :) Kortarma bodyer er ikke vits i de minste str. feks :) Ull er gull, men ikke alle babyer tåler ull, så kanskje lurt å vente med å kjøpe for mye.. Det gjelder egentlig alt, er min erfaring. Du får nok MASSE (lurt å bytte i større str, så slipper du bruke noe særlig med penger på klær det første året! Det har hvertfall ikke vi gjort, og det er supert, for klesutgifter kommer snart nok, de vokser sååå fort!!) og de vokser så fort, noen babyer er ikke innom str 50 og knapt (kanskje bare noen dager) str 56, det kommer jo an på hvor stor babyen er ved fødsel :) Andre babyer lever lenge i både str 50 og 56. Og forresten, nesten alle babyer har et veksthopp eller to eller tre, noen str er de aldri innom i det hele tatt (feks vår eldste brukte str 62 lenge, men så rett på 74, lillebror brukte knapt str 62, men rett på 68...).

Noe er jo kjekt å kjøpe selv da, det gjør jeg også, men lurt å være litt avventende :) Men en dress, lue(r), hentesett osv må du jo ha, tepper er bra, nattdrakt (gjerne med fot i begynnelsen) trengs - og det er ikke så typisk gave, myke vaskekluter, babyolje, badestamp og alt annet av utstyr :) Votter trengs kanskje også siden det nesten er vinter..

Min eldste ble født til str 56. Så hoppet hun nesten rett opp til str 68. Hun er født i desember, så det gikk i ull de første tre månedene. Vi kjøpte tynne luer, ullbodyer og strømpebukser, og det holdt i lange baner fordi vi var innendørs ganske lenge. Vi hadde selvsagt litt annet tøy også, som gensere uten hetter, joggebukser uten snøring i livet og hele pysjer uten fot. Får du tak i bodyer med frontknepping er det det beste egentlig, så slipper du dra bodyen over hodet til bebisen hele tiden :-)
Vi hadde lite klær i str 56, noe i 62, mye i 68 og en del i 74 etterhvert :-) Slitasje så jeg først på str 74 og 80 da hun begynte å krabbe/bevege seg.

Min brukte den minste str (52, eller 50?) i mange uker :) Han var født en uke over termin og var 3390 gram.

Man klarer aldri å beregne slikt på forhånd. Man må kjøpe "sånn cirka" og supplere etterhvert :)

vi måtte ut og kjøpe 50 da vi hadde lite av det, men han kom til termin, men var bare 2755g og 47cm så vi måtte til og med brette opp str 50 og han brukte det lenge. han var innom alle str tror jeg og har brukt hver str ganske lenge. så er nok stor forskjell fra baby til baby , han kunne heller ikke bruke ull så jeg anbefaler alltid og bare kjøpe inn litt før babyen kommer og heller supplere når man ser hvordan babyen er :-)

Jeg hadde nesten ikke kjøpt 50 til noen av dem, måtte handle endel etter fødsel, for de brukte 50 i godt over 1 mnd. Ellers er det lurt med bodyer man kan kneppe opp på siden i de minste strl, det er veldig greit :) Man ser fort hva det går mye av, gulpebabyer bruker jo litt flere bodyer enn en som ikke gulper noe særlig :)

Sist kjøpte jeg altfor mye klær på forhånd. Litt sånn førstegangs mamma syndrom tror jeg :P
Vi fikk virkelig bruk for alle klærne da det var en skikkelig gulpeunge som kom, men hadde hun ikke vært det så hadde vi virkelig hatt altfor mye tøy. Vi fikk jo en hel del i gave også (og de aller fleste kjøper i liten størrelse). Eneste jeg måtte ut å kjøpe var flere klær i str. 50. Hadde ikke kjøpt noe særlig i den str. på forhånd da det ikke er alle babyer som bruker så liten str, men det var en liten tulle vi fikk så da måtte vi ut og handle litt :)

Det jeg kommer til å handle inn nå er litt ulltøy og ellers strømpebukser, myke bukser og pysjer. Stive dongeribukser o.l. er ikke særlig praktisk til de aller minste. Så ser jeg an hva vi får i gave når den tid kommer. Kanskje vi må ut å handle litt, kanskje ikke.

Dress og yttertøy generelt har vi i nøytrale farger etter storesøster ;)

Jeg hadde ikke kjøpt noe i str 50 da vår lille prinsesse ble født, men hun var bare 47 cm lang og 3160g så måtte ha str 50 og hun brukte det faktisk en stund :) Hun ble født 3 dager før termin.. Nå hadde vi vårbarn sist så blir litt annerledes denne gang med tanke på hva slags klær man trenger...

Jeg får håpe jeg får en baby på rundt 3000 gr for jeg har nesten bare klær i strl 50 :p jeg har 16 ( :o !!!) pysjer med fot og litt gensere, bukser å strømpebukser :p skal ikke kjøpe fler pysjer for å si det sånn :p haha

Jeg får håpe jeg får en baby på rundt 3000 gr for jeg har nesten bare klær i strl 50 :p jeg har 16 ( :eek: !!!) pysjer med fot og litt gensere, bukser å strømpebukser :p skal ikke kjøpe fler pysjer for å si det sånn :p haha

Hihi, kjekt å handle ;)

Back
Topp