Babyklær som ikke er rosa eller blå - hvor er de nå?

Babypie

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Marsmagi 2025
Saken:
Jeg har vært innom så og si alle butikker i byen (mellomstor/liten by) som jeg kan tenke meg at har babyklær, men det som møter meg overalt er to separte vegger med enten rosa eller blått.

Jeg vet at vi venter en liten jente og for all del, jeg har ingenting i mot rosa. Det er en veldig fin farge og flere av plaggene jeg har handlet så langt er rosa. Men selv om jeg godt kan kle jenta i rosa, og faktisk synes det var ekstra koselig å handle litt klær i denne fargen, så har jeg heller ikke lyst at ungen skal se ut som et sukkerspinn til en hver tid :hilarious: Det blir simpelthen overkill av all rosafargen :(

Så til spørsmålet: er det noen der ute som har tips til hvor i all verden man kan få tak i klær som ikke er blå eller rosa, men heller ikke bare hvit og beige?

Er det bare jeg som sliter med å finne klær i mer nøytrale farger? Hva skjedde med lysegult? Brunt? Orange? Ja, dere skjønner...
:anyone

Last edited:
Synes Kappahl har en del nøytralt. Lindex også. HM er det poengløst å finne noe i nøytrale farger, bortsett fra de første bodyene. De har faktisk kjempegode omslagsbodyer i økologisk bomull på HM.

Zara har noe nøytralt.

Synes Kappahl har en del nøytralt. Lindex også. HM er det poengløst å finne noe i nøytrale farger, bortsett fra de første bodyene. De har faktisk kjempegode omslagsbodyer i økologisk bomull på HM.

Zara har noe nøytralt.
Har vært innom Kappahl, Lindex og HM - det eneste jeg finner av nøytrale klær er hvit eller beige. Blir jo en del av det hvis man skal unngå rosa og blått, men skulle så gjerne hatt litt andre farger. Har jeg bare vært dårlig å lete? :wideyed:

Så masse fint i mint på Lindex og KappAhl idag.

Polarnopyret, villervalla, katvig, småfolk, og kanskje noe name it :) hilsen mamma som ikke kjøper så mye rosa, men turkis, gul, kraftig pink, lilla osv. Bestiller også litt av ei som syr. Enit, hjemmelaget barneklær (på Facebook). Men er jo mange som syr da. :)

Har vært innom Kappahl, Lindex og HM - det eneste jeg finner av nøytrale klær er hvit eller beige. Blir jo en del av det hvis man skal unngå rosa og blått, men skulle så gjerne hatt litt andre farger. Har jeg bare vært dårlig å lete? :wideyed:
Her i byen har de ihvertfall en kjempestor Kappahl som har litt hvite, grå og brune klær med bjørner, ballonger osv på. Lindex er litt opp og ned. Man må bare følge litt med, tror jeg :p Spørs vel litt hva som er på moten også.

Kjøpte et sett på hm i dag som er nøytralt. (Se min tråd)

Så har jo kaphall mye syntes jeg!

Benneton og polarn og pyret har pleid å ha en del spreke farger:)

Kjedelig å måtte gå på de "dyrere" butikkene for å få tak noe nøytralt. Jeg har fått en gul bukse. Skulle gjerne hatt noe i sjøgrønt feks. Litt duse farger. Skulle ønske jeg var bedre på sy. Men kjøpte endel brukt babytøy i går. der var det litt variasjon i fargene. Så det var kjekt ;) å jeg er blitt veldig glad i litt gammelrosa og brunt feks :)

Kjøpte en del til frøkna på h&m sist.

Har fått barn men snek meg inn her for en titt ;) hvis du synes det er vanskelig å finne i butikk kan du for eksempel prøve Zalando. Der er det mye fint synes jeg.

Åh, jeg elsker nøstebarn-fargene! Herlige jordfarger, og skulle gjerne hatt komplett garderobe derfra!
Eg og, bruker selv klær derifra og guttungen bruker :) Så lillesøster skal få arve storebror sine, selv om noen av de er blå :) Er ikke så nøye på farger, guttungen brukte rosa og lilla når han var baby ;) Også trenger en jo mye mindre klær hvis en kjøper derifra da de er selvrensende :) Ull er gull :)

Kjedelig å måtte gå på de "dyrere" butikkene for å få tak noe nøytralt. Jeg har fått en gul bukse. Skulle gjerne hatt noe i sjøgrønt feks. Litt duse farger. Skulle ønske jeg var bedre på sy. Men kjøpte endel brukt babytøy i går. der var det litt variasjon i fargene. Så det var kjekt ;) å jeg er blitt veldig glad i litt gammelrosa og brunt feks :)

Ganske mye sjøgrønt på Lindex om dagen.

Og finner du et plagg som ikke er rosa eller blå. Er motivet typisk gutt/jente :-(

På apotek1 finner du ullbodyer og -strømpebukser i rødt i alle fall :)

Stylepit.no har et greit utvalg av barneklær.

- For eksempel kan du kjøpe Hummel der, som har heldrakter i f.eks. rødt, grønt, mørkelilla. De er på 56% rabatt nå, så koster bare 119 per stk.

- De har også et merke som heter Mini Cirkus, det er klær med mange forskjellige figurer og farger. De er også på tilbud nå, så er ikke noe dyrere enn å kjøpe klær på f.eks. Lindex :)

Ellers er det dessverre veldig rosa, blått eller beige det meste som blir laget til babyer... Har også vært på utkikk etter litt annet, men er nesten umulig å finne noe i ok prisklasse. Finnes jo alltids Molo og andre dyrere merker som har litt mer mønstrete og morsomme klær, men føler ikke for å betale 300-400 kr for en body som passer i maks 3 måneder :p

Hvis du er glad i litt spreke farger synes jeg polarnopyret har en del kjønnsnøytralt. Men vet hva du mener; vi vet at vi venter gutt, men det er ikke dermed sagt at vi har tenkt å kle han i blått i alle nyanser fra topp til tå. Har ofte tenkt mens jeg har gått i butikkene at; hvordan i alle dager finner de som ikke vet/vil vite kjønn klær.

Back
Topp