Babyklær og utstyr..

Mammatil4barn

Blir kjent med forumet
Når begynner dere å kjøpe inn klær og utstyr?
Er 12 uker i dag, skal på fosterdiagnostikk på onsdag.. Jeg tenker at viss alt er ok, så vil jeg begynne å kjøpe litt?Men er såå redd for senabort.. Er nok typen som tenker katastrofetanker:( Vil liksom bare glede meg, men så kommer redselen.

Vi begynte å kjøpe inn utstyr et par måneder før, sånn at det meste var på plass før jeg skulle ut i permisjon :) Med mindre det er veldig gode tilbud og man har mye lagringsplass ser jeg ikke poenget å kjøpe ting så veldig lenge før - også med tanke på garantier og sånt (spesielt sikkerhetsutstyr som bilstol har jo også utløpsdato).

Vi kjøpte ikke så mye klær - noen bodyer og et par bukser, pysj og sokker. :) Man får jo ofte veldig mye klær i gave, og de vokser fort ut av størrelser i starten, og som førstegangs visste vi ikke helt hva vi ville trenge. Butikker er jo heldigvis åpne etter fødselen og det vi måtte kjøpe mest av var gulpekluter og smekker

Nå har vi en del fra før, men må handle inn noe og det vil jeg ha på plass ihvertfall 4 uker før fødselen. Denne gang vil jeg også prøve ha mest mulig på barnerom klart - sist venta vi med det til baby skulle flytte inn der, men med to barn ser jeg for meg det blir litt styr :P Med bare en baby har man liksom masse tid.

Er 12 uker i dag, skal på fosterdiagnostikk på onsdag.. Jeg tenker at viss alt er ok, så vil jeg begynne å kjøpe litt?Men er såå redd for senabort.. Er nok typen som tenker katastrofetanker:( Vil liksom bare glede meg, men så kommer redselen.

Jeg begynte for 4 år siden. Har vært gjennom ivf og for hvert forsøk og kontroll, kjøpte jeg ett plagg. Nå har vi MYE

Kanskje i våren... Etter flere måneders prøving og to spontanaborter er jeg bare redd.
Vil gjerne strikke babyplagg, men venter ihvertfall til UL i uke 12. Katastrofetanker her også :arghh:

Jeg er 12+5 i dag :).
Vi har kjøpt inn lekegrind , ekstra enhet til babycallen og litt klær :).
Vi trenger ikke så veldig mye utstyr siden vi har 2 fra før av :). mener vi begynte kjøpe inn til de 2 andre når jeg var rundt 10-12 uker en plass :)

13+2 og har enda ikke kjøpt noe selv om ul i forrige uke var helt fin. Kjøpte ikke noe til førstemann heller før oul :) Nå trenger vi strengt tatt ikke så mye, er vel en ekstra tripp trapp stol, nye madrasser og noen småting bare. Med mindre det blir gutt denne gangen da, da må det handles inn en del klær :)

Jeg er 10+5, har kjøpt brystpumpe og bæresele. Venter nok en stund med å kjøpe mer :)

Har kjøpt no klær, kjøpte dette også før vi ble gravide :) kjøper kjønnsnøytralt, og vil uansett gjøre dette om vi vet kjønn eller ikke :)
Ellers har jeg sett på ny vogn, vurderer å selge den vi har.
har å begynt å strikke litt :)
Vi kommer til å kjøpe når det er tilbud, så kanskje jeg ser litt i januar på de spesifikke tingene vi trenger :)

Sist hadde vi vogn klar før OUL :)

Har det meste fra før her. Etter dødfødsel kan jeg skrive under på at man aldri kan vite hva som kommer til å skje - men det nytter ikke å ta sorgene på forskudd heller! Døden kan jo inntreffe når som helst for hvem som helst, dessverre, men slik er det jo bare. Nå prøver jeg å glede meg over at magen begynner å vokse litt og jeg har rundet tolv uker! :)

Strikker en del jeg også, i litt større størrelser enn det jeg har fra før.

Har kjøpt brukt vogn, brukt babycall og ett nydelig sett til lille. Skal ikke kjøpe mer før etter jul, er 12uker på lille julaften.

Kanskje i våren... Etter flere måneders prøving og to spontanaborter er jeg bare redd.
Vil gjerne strikke babyplagg, men venter ihvertfall til UL i uke 12. Katastrofetanker her også :arghh:

Huff.. Kjenner meg så godt igjen.. Vil gjerne strikke fine små plagg, men tør ikke. Hadde også 2 spontanaborter før denne graviditeten. Krysser fingrene for deg!

Huff.. Kjenner meg så godt igjen.. Vil gjerne strikke fine små plagg, men tør ikke. Hadde også 2 spontanaborter før denne graviditeten. Krysser fingrene for deg!
Kan jo strikke med tanke på å gi de bort i barselgave. Og etterhvert som tiden går kanskje du plutselig beholder noe selv :p:Heartred

Vi har bestilt ny vogn.
(lang ventetid pga corona, så vognen kommer ikke før i Mars/April)
Kjøpt Medela ammepumpe av ei venninne.
Strikker litt klær, men har kjøpt inn en pysj.
Vi kjøper litt og litt så vi slipper å ut med alt på en gang.

Er 13 uker i morgen❤️

Sist handlet vi første plagg etter ul i uke 13, og spredte resten av handlingen jevnt utover graviditeten for å spre utgiftene. Jeg skjønner argumentet med å vente på grunn av frykt for at det skal gå galt, men sist havnet vi på nyfødtintensiven og opplevde at flere av parene som hadde fått premature barn ikke hadde noe på plass og styrte veldig med det, så det kan jo bikke begge veier.

Har sydd noen få plagg. Skaffet en gratis lekegrind, gratis seng, noe arve sengetøy. Og den største utgiften var vogna. Fant plutselig ut at emmaljunga skulle slutte å produsere den vogna vi ville ha. Så da ble det ny vogn.

Hadde det stresset meg at ting ikke var på plass hadde jeg nok kjøpt litt ting. Men, jeg er veldig avslappet på dette punktet og det eneste jeg må ha på plass før fødsel er bilstol. Resten kan jeg faktisk kjøpe når babyen er kommet. Men ser ikke noe galt i å handle tidlig heller altså.

Har alt vi trenger fra eldstemann siden de er født samme årstid, skal uansett handle litt smått når vi har vært på oul. Er koselig å handle smått selv om det ikke er behov :rolleyes: Første svangerskap begynte jeg vel å handle rundt uke 20 tror jeg

Syntes du skal kose deg og nyte svangerskapet slik det er nå, føler du for å kjøpe et plagg nå og da så gjør det:Heartpink
Man vet jo aldri hva som skjer.. Men uansett hva som skjer så har du kosa deg med planlegging og små innkjøp til spiren der og da:love7
Jeg har ingen histore med SA selv, men venter til siste innspurt med feks base til bilstol etc.
Men kommer nok til å kjøpe inn litt og litt etter UL når vi vet kjønn:flower
Men er så viktig å nyte og kose seg :love2

Back
Topp