Babyklær og stesj

*Håpefull*

Glad i forumet
Beklager hvis det allerede er en tråd på dette fra før, vanskelig å ha oversikt over alle tråder her etterhvert:rolleyes::D

Men når starter dere å vaske babyklær? Det blir ikke støvete om man starter litt tidlig? Det legges jo i kommoder og skuffer osv. Tenker dere at det er tidlig nå, har termin 20 februar.

Hvor kjøper dere forresten dyne og dynetrekk og madrasse til babyen? På KID feks?
 
Tenker/lurer på det samme, hadde faktisk tenkt å spørre om det selv :D:p Men, mine klær blir jo ikke støvete for at de ligger i klesskapet i 2 mnd. Men jeg personlig har ville ventet litt til. Dessuten er ikke babyrommet ferdig så jeg er jo pent nødt til å vente med å vaske opp klær da jeg ikke har noen kleskommode å legge de i enda:shifty::banghead::(

Har kjøpt dyner på Høie, samt noen dynetrekk. Ikke det største utvalge i 65x80 der så ble også noen på Princess-butikken :happy:
 
Jeg har gjort det ca 2 mnd før, sånn i tilfelle.. Blir ikke støvete på den tiden. Nå blir det i julen for min del, så tar det nok etter nyttår. Har aldri født veldig tidlig, så regner med det nå også.. Men deilig å ikke styre med mer klesvask rett før termin uansett! Vi har en kommode på vårt rom, veldig kjekt og praktisk! Ofte man må bytte på baby diverse tider i døgnet feks, og baby sover jo hos oss. Har da 2 skuffer med klær, en med stæsj og utstyr, og en med sengetøy og annet. Alt man trenger med andre ord. Kjekt når kl er 03 og alle andre sover.. :) Vet ikke om det blir gutt eller jente da, så skal begrense til noe til hvert kjønn denne gangen, og ha en skuff til hver! Så vasker jeg resten siden.
 
Eg har ikkje begynt å finne fram kleda etter storesøster ennå, men det er vel snart på tide. Eg har kjøpt litt nytt ulltøy (fekk sommerbaby sist), som eg vaska med ein gong eg fekk det og la det i stellekommoden. Sengetøyet har vært i bruk fram til nylig, så det er berre flytta frå storesøster sitt rom og inn i stellekommoden.

Storesøster kom 3 veker før termin, då hadde vi nesten ingen klær ferdig vaska, så har tenkt å vaske litt og pakke fødebagen i god tid før det i alle fall. Begynner kanskje no i løpet av desember for å være på den sikre sida.
 
Jeg har sortert babytøyet etter størrelser og lagt i bokser. Tar nok muligens en vask på det når jeg går ut i permisjon. Det er jo vaska etter storebror brukte det, men det er jo en stund siden han brukte str 56...
 
jeg har begynt og vaske allerede. tenker at de ligger jo bare brettet i skapet, og jeg vasker ikke mine klær om dem har lukket brettet pent sammen en periode. :)
 
Her har jeg gått gjennom klærne til storesøster og tatt frem de nøytrale klærne (+litt rosa ull i str. 56, det får lillebror bare leve med :angelic:). Har også kjøpt inn det jeg følte jeg manglet og sortert i str. 56 og 62 klar til vasking. Tenkte å begynne vaskinga etter nyttår og få ordnet til barnerommet da :)
 
Så herlig å høre, da kan jeg fint starte allerede nå jeg også :D Det er jo så moro å kunne starte med noe mens man venter på det store øyeblikket. :D

Og smart tips å sortere etter størrelser, det hadde ikke jeg tenkt på, hehe:smug:xsmile2
Nå har jeg selvfølgelig ikke vaskemiddel som er beregnet på babyer/sensitiv hud her...Bruker dere det eller har dere vakset klærne med vanlig vaskemiddel?
 
Så herlig å høre, da kan jeg fint starte allerede nå jeg også :D Det er jo så moro å kunne starte med noe mens man venter på det store øyeblikket. :D

Og smart tips å sortere etter størrelser, det hadde ikke jeg tenkt på, hehe:smug:xsmile2
Nå har jeg selvfølgelig ikke vaskemiddel som er beregnet på babyer/sensitiv hud her...Bruker dere det eller har dere vakset klærne med vanlig vaskemiddel?
Jeg har kjøpt Neutral sitt vaske og skyllemiddel, men vet egentlig ikke om det er bra for babyer. Bare tenkte det. Andre som har noen tanker om dette?
 
Så herlig å høre, da kan jeg fint starte allerede nå jeg også :D Det er jo så moro å kunne starte med noe mens man venter på det store øyeblikket. :D

Og smart tips å sortere etter størrelser, det hadde ikke jeg tenkt på, hehe:smug:xsmile2
Nå har jeg selvfølgelig ikke vaskemiddel som er beregnet på babyer/sensitiv hud her...Bruker dere det eller har dere vakset klærne med vanlig vaskemiddel?
Jeg vasker kun med blenda sensitiv, til alle i familien. Det er jo godkjent av astma- og allergiforbundet så det må jo være innafor hos baby også! Bruker dessuten lite vaskepulver, da klærne meget sjeldent er så skitne at de trenger masse såpe for å bli rene
 
Jeg har vasket litt og litt. Så lenge det ikke ligger i en pappeske i en sur bod, så tenker jeg at det ikke er noe problem :) (og det er veldig koselig å brette de små klærne!)
 
Back
Topp