Babyklær i mai

itzy

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Jeg har to vinterbarn fra før og mest ull i nyfødtstørrelse, men hva beregner dere av klær i mai? Mest bomull, eller noe ull? :-)

Kommer vel litt an på hvor du bor og hvordan været er i mai ;-)
Jeg bor i Finnmark, så her kan det like greit være snøstorm i mai, like mye som det kanskje kan være litt varme i været.
Jeg har høst barn fra før, så her blir det nok bomull og litt ull antar jeg :-) som det var den gang :-)

Bor lengre ned i landet, men kan være alt fra 10-25 grader :) kjøper/strikker dress i ull, men ellers går det nok mest i bomull!

Her har vi det som regel mildt i mai, så jeg kommer hovedsakelig til å satse på bomull. Førstemann reagerte for øvrig på alt av ull da han var liten, så jeg vil ikke kjøpe inn masse ulltøy som ikke blir brukt.

Takk for innspill :-) Jeg må nok gå til innkjøp av litt bomullsklær da, men ettersom vi ikke vet kjønn ennå blir det bare et par sett før fødselen :-)

Vi var så (u)heldige at vi fikk mye bomullsklær til førstemann som ble født i desember. Det ble dermed brukt veldig lite, og vi er heldige som kan bruke det nå i denne omgangen :) Vi har og mye ull liggende, for kaldere dager :) Hentesettet strikker jeg i en bomull/ull blanding, slik at det ikke er for varmt, men ikke for kaldt hvis vi går en kald vår i møte.

Førstemann er født 4 mai 2013 som var et helt sinnsykt varmt år her på indre østland. Derfor hjalp det lite at jeg hadde kjøpt bare bomullsklær måtte ut å kjøpe t skjortebodyer i str 56/62 og shorts:p etter et par uker... Denne gangen har jeg begge deler:) Hvis jeg får behov for ull så handler jeg det etter fødsel;)

Ja, maiværet kan bikke begge veier ;-) Men det er jo fullt mulig å handle inn litt etter fødsel også :-)

Har barn født i april og mai, bor på sør i landet. Har ikke brukt ull Body eller strømpebukser. Men en sånn tynn strikka ulldresss og jakke har blitt mye brukt i starten:)

Har også et vårbarn fra før, og både tynn ulldress og tynn ulljakke kom godt med likevel :)

Mye tynn ull eller ull/silke liker jeg. Men lager noen klær i bomull også. Plutselig får vi en varm vår

Vi var så (u)heldige at vi fikk mye bomullsklær til førstemann som ble født i desember. Det ble dermed brukt veldig lite, og vi er heldige som kan bruke det nå i denne omgangen :) Vi har og mye ull liggende, for kaldere dager :) Hentesettet strikker jeg i en bomull/ull blanding, slik at det ikke er for varmt, men ikke for kaldt hvis vi går en kald vår i møte.

Her går jeg også for hentesett i ull/bomullsblanding. Har du tips til godt blandingsgarn? Jeg har kun strikket med Cotton merino i ull/bomullsblanding:)

Jeg har to vinterbarn fra før og mest ull i nyfødtstørrelse, men hva beregner dere av klær i mai? Mest bomull, eller noe ull? :-)
Hei! Jeg spurte om omtrent det samme i en annen termingruppe (da jeg var gravid forrige gang, men mistet), og der var svarene fra de fleste at "ull er gull". Det varmer når det er kaldt og tørker fortere enn bomull når det blir vått (av f.eks sikling).
Selv strikker jeg i ull, og vil kjøpe bodyer og strømpebukser i både bomull og ull. For sikkerhets skyld.

Her går jeg også for hentesett i ull/bomullsblanding. Har du tips til godt blandingsgarn? Jeg har kun strikket med Cotton merino i ull/bomullsblanding:)
Jeg har strikker i Lerke fra Dale Garn. Det er ganske tykt 22 m pr 10cm, men veldig godt å strikke i, etter min erfaring. Tror det finnes en tynnere variant også :)

Jeg strikker i Drops Baby Merino og Merino Extra Fine. Er det varmt trenger hun ikke noe under, blir det kjøligere blir det både og strømpebukse :)

Får mye strikketøy i sommerull(rompere, jakker osv) og har foreløpig kun kjøpt klær i bomull. Kommer også til å kjøpe en eller to sommerheldresser. Somrene i Stavanger er ofte 10 grader og regn :p

Jeg har strikker i Lerke fra Dale Garn. Det er ganske tykt 22 m pr 10cm, men veldig godt å strikke i, etter min erfaring. Tror det finnes en tynnere variant også :)

Ja, Lille Lerke er utmerket, den tynnere varianten.. :)

Takk for tips! Mange av oppskriftene jeg har er 22 m per 10 cm, så det passer ypperlig! Da blir det litt innkjøp av Lerke og lille Lerke:)

Back
Topp