Babykilo forsvinn!

Heia!

Ville bare dele at jeg fikk barn etter flere mislykkede IVF og 5 års prøving, ved hjemmeprøving! Vekta var lavere enn på flere år og formen var god. Er overbevist om at det hadde stor innvirkning :)
Håper du blir superfertil av litt slankings :D

Lykke til! :D
Følger denne litt. Ble faktisk gravid i august, noe jeg trodde aldri skulle skje. Men så mistet jeg ganske raskt. Har fått Letrozol av gyn nå, og håper det, sammen med enda lavere vekt enn i august, kan hjelpe oss til å få det til selv igjen. Ellers har jeg og gyn lagt en plan, slik at om det ikke blir noe i 2019 har vi stor tro på 2020. Først Letrozol i påvente av lap for cystefjerning, og så ev. IVF i Porsgrunn. Der er vel BMI-grensa 32 (selv om noen i assistert-forumet sier den er 35... Jeg velger fortsatt å tro den er 32 :D), så ingen grunn til å hvile på laurbærene i mellomtiden.
 
Vekta vist 88,6 kg i dag. 0,2 kg ned fra forrige uke. Helt innafor, kroppen og jeg har ikke vært på lag denne uken og jeg har ikke gjort stort for å prøve å overtale den heller. :p

Målet denne uken er ned minst 0,3 kg. Da har jeg bikket 10 kg på Roedekurset, og får klistremerke. :hilarious:

Ellers er jeg i villrede. Min fantastiske kursleder skal kutte ned på kurs, og skal ikke lenger ha der jeg går. Hun skal fortsette i Oslo, en halvtimes kjøretur fra meg. Så det hadde gått, men det er på feil dag. Jeg kan ikke den dagen hun har kurs! :arghh:

What to do?? Må finne meg ny kursleder da... Tror ikke jeg klarer å gå ned uten. :sorry:
 
Nye muligheter!

Dagboken gjenoppstår! Enn så lenge med et litt løst fokus, men siste lockdown gjorde at jeg må finne noe å holde på med. Å finne tilbake til sen sunne livsstilen jeg hadde for et år siden er jo ikke så gæren tidtrøyte. :)
 
Nye muligheter!

Dagboken gjenoppstår! Enn så lenge med et litt løst fokus, men siste lockdown gjorde at jeg må finne noe å holde på med. Å finne tilbake til sen sunne livsstilen jeg hadde for et år siden er jo ikke så gæren tidtrøyte. :)
Fantastisk når man kan gjøre lockdown til noe positivt :D:D vi får heie på hverandre ❤️
 
Nye muligheter!

Dagboken gjenoppstår! Enn så lenge med et litt løst fokus, men siste lockdown gjorde at jeg må finne noe å holde på med. Å finne tilbake til sen sunne livsstilen jeg hadde for et år siden er jo ikke så gæren tidtrøyte. :)

Det må nesten være et litt løst fokus i begynnelsen tror jeg. Vi har jo disse små som krever sitt :happy:
Gøy at du fant frem dagboken igjen! Jeg heier på deg :D
 
Litt over en times trilletur i dag. Ikke verst, siden jeg hadde bestemt meg i går for å bare være inne. :hilarious:

Nå sover lille etter turen, og jeg har gjort 10 min med styrkeøvelser. Jeg er utrent, så dette er lavterskel! Gjorde disse som jeg fant på IG-profilen til Kristine Weber. Kan bytte ut og utvide etterhvert. https://www.instagram.com/p/CJ_o7VCJWzW/?igshid=140b9gcjrnwva

Glemmer til stadighet å veie meg. Slankehjernen sier at det må skje på morgenen etter tissing og før mat. Når har jeg tid til det nå, liksom?
 
Var en kjapp tur på apoteket i dag og tok med meg vogna. Drøyt 6 km på beina da.

Og de 10 knebøyene jeg tok i går... altså, jeg er støl. Betyr vel bare at de trengs. :hilarious:
 
Fikk veid meg i dag, og vekta landet på 93,2 kg. Nok å ta av, med andre ord. :)
 
Heia, heia :)
Følger med her jeg for å få litt inspirasjon til jeg skal sette igang selv (med å kvittere de siste babykiloene samt lockdownkiloene jeg hadde lagt på før svangerskap:p). 2,5 uke siden fødsel så det er bare korte trilleturer her foreløpig. :rolleyes:
 
Heia, heia :)
Følger med her jeg for å få litt inspirasjon til jeg skal sette igang selv (med å kvittere de siste babykiloene samt lockdownkiloene jeg hadde lagt på før svangerskap:p). 2,5 uke siden fødsel så det er bare korte trilleturer her foreløpig. :rolleyes:
Jeg har det overhode ikke travelt, og 2,5 uke etter fødsel var ikke vektnedgang i mine tanker engang. :) Planen er å spisse fokus litt etter påske, fram til da tar jeg dagene som de kommer.
 
Mens lille kjefter på lekene i babygymen har jeg satt meg opp mål i hovedinnlegget. BMI-mål fungerte godt for meg tidligere, så jeg fortsetter med det. Per nå er det å nå BMI 35, det er 0,2 kg til, så det bør være overkommelig. :p

Litt over en time ute med vogna i dag, i deilig vårvær. Endelig begynner hestehoven å dukke opp, det er alltid så koselig!
 
Last edited:
Drøyt 6 nye kilometer med vogna i dag. Tok en svipptur innom grava til pappa også, men det er så på veien at det ikke er noe særlig omvei å snakke om.

Vel hjemme tok jeg med meg lille på treningsmatta, og knebøy og glute bridge ble med lille som vekt, sistnevnte elsket han. Ble noen improviserte benkpress med ham som vekt også, det var morsomt det (helt til han gulvet kjempemasse :hilarious:)!
 
Drøyt 6 nye kilometer med vogna i dag. Tok en svipptur innom grava til pappa også, men det er så på veien at det ikke er noe særlig omvei å snakke om.

Vel hjemme tok jeg med meg lille på treningsmatta, og knebøy og glute bridge ble med lille som vekt, sistnevnte elsket han. Ble noen improviserte benkpress med ham som vekt også, det var morsomt det (helt til han gulvet kjempemasse :hilarious:)!

Gøy og lurt å trene med baby :D
 
Fikk hoppet på vekta i dag. 93,2 kg. Oh, well. Det kunne gått feil vei. :rolleyes:
 
I helgen har jeg sendt inn spørsmål til Trygg mammamedisin om man kan bruke metformin mens man ammer. Jeg tror ikke jeg klarer å gå mye ned i vekt uten. Jeg har forsøkt å gå ned i vekt mange ganger, på fornuftige måter altså med passe kaloriunderskudd og mer bevegelse, men har aldri kommet lenger ned enn ca 5 kg før det har vært stopp.

Forrige runde vektnedgang tok jeg 1500 mg metformin om dagen. Da gikk jeg ned nesten 20 kg med samme strategi som alltid, kaloriunderskudd og økt bevegelse.

Kan ikke skjønne at det skal gå bra uten metformin denne gangen. Får se hva Trygg mammamedisin sier. Fant en Relis-artikkel som sa det er trygt, men den er 5 år gammel.
 
Så lurt at du likevel tar kontakt og spør :) krysser fingrene for positivt svar! :)
 
Tenkte egentlig å veie i dag, glemte det helt. Jaja. Spiser for dårlig til at det sannsynligvis vil ha noe utslag. Skal skjerpe meg over påske.

I går gikk jeg fram og tilbake til 3-månederskontroll meg lille. Hjem igjen tok jeg ham i bæresele. Det gikk kjempefint, selv om det var tungt å gå alle oppoverbakkene med 6,8 ekstra kilo på kroppen.

Gårsdagens bæresuksess ble gjentatt i dag, hvor jeg bare gikk tur. Vi var ute litt over en time tror jeg, men det gikk ikke så fort unna fordi jeg gikk i ganske våte skogsløyper og var redd for å skli. Uvant å gå med vekten plassert over bryst og mage, kjente det ganske godt i rumpe og lår etterpå.
 
Tenkte egentlig å veie i dag, glemte det helt. Jaja. Spiser for dårlig til at det sannsynligvis vil ha noe utslag. Skal skjerpe meg over påske.

I går gikk jeg fram og tilbake til 3-månederskontroll meg lille. Hjem igjen tok jeg ham i bæresele. Det gikk kjempefint, selv om det var tungt å gå alle oppoverbakkene med 6,8 ekstra kilo på kroppen.

Gårsdagens bæresuksess ble gjentatt i dag, hvor jeg bare gikk tur. Vi var ute litt over en time tror jeg, men det gikk ikke så fort unna fordi jeg gikk i ganske våte skogsløyper og var redd for å skli. Uvant å gå med vekten plassert over bryst og mage, kjente det ganske godt i rumpe og lår etterpå.
Så deilig!
Jeg gleder meg til det blir bart og jeg kan bære lille på tur.
 
Back
Topp