Babyjogger city mini gt 2 eller britax B-agile R. Erfaringer?

millemarie

Forelsket i forumet
Disse to er årets testvinnere.
Hva er deres erfaringer med disse to vognene, hvem er deres favoritt? :)

Last edited:
Babyjogger er ikke veldig god på vinteren på landet. Har babyjogger city mini og babyjogger city mini gt double. Den velter fort i dumper av snø og is og opplever at ryggen detter ned ved mye vibrasjon. Vi bruker de vognene om sommeren, på kjøpesenter og i parker da den ikke er god på vinteren. Kjøpte de for parker og kjøpesenter men måtte jo prøve de på vinteren.

Babyjogger er ikke veldig god på vinteren på landet. Har babyjogger city mini og babyjogger city mini gt double. Den velter fort i dumper av snø og is og opplever at ryggen detter ned ved mye vibrasjon. Vi bruker de vognene om sommeren, på kjøpesenter og i parker da den ikke er god på vinteren. Kjøpte de for parker og kjøpesenter men måtte jo prøve de på vinteren.

Disse to er årets testvinnere.
Hva er deres erfaringer med disse to vognene, hvem er deres favoritt? :)

har ikke city mini 2, men elite og den fungerer fint på vinterføre i litt ulendt terreng. Har city mini gt double og ikke hatt noe problem med verken ryggen eller litt ulendt terreng (dobbel vogn fungerer genrelt lott dårligere på vinterføre pga str og vekt’. Britax x agile R har en venninne av meg og hun synes hjulene er litt for små på vinterføre, spesielt forhjulene. Men hun synes den er super på kjøpesenter o.l.

Har babyjogger city mini gt2. For et langt navn. Har ikke prøvd den andre vogna. Sittedelen er romslig og god plass til vognpose eller bare plass til litt større barn. Kalesjen er knall, kjekt at det er luker i den til å titte gjennom og at disse lukkes med magnet. Da risikerer man ikke å vekke en sovende baby, som du gjør om lukene lukkes med borrelås. Vogna er lett å styre, men breiere over hjulene enn sittedelen. Det gjør at man kan bomme på svingradiusen og kræsje litt i hjørner. Men ellers nett og lett vogn. Stor bonus, og egentlig hele grunnen til at vi kjøpte denne vognen: den blir liten når du slår den sammen. Veldig liten. Og den er lett å slå sammen, og veier relativt lite.
Negativt: dette er helt klart en sommervogn/byvogn. Kan ikke se for meg at denne er behagelig på snø. Synes dempingen ikke er god. Det er noe demping, men minimalt. Den rister ganske godt selv på asfalt, men jeg har sett folk bruke den på tursti. Jeg tror ikke dette er en vogn til bruk på tursti da. Dette er vogna vi bare har liggende i bilen for utflukter i sentrum/kjøpesenter.
Lillegutt digger å sitte i den, og etterhvert vil han jo klare å gå inn og ut av den selv. Så det er jo kjekt.
Sikkerhetsbeltet synes jeg er knotete. Ikke noen dealbreaker, men det er litt styrete å lukke den om du skal bruker alle 5-punkter.
Kan glatt anbefale denne som ekstravogn eller om du primært skal bruke den til handling/kjøpesenter, skal mye inn og ut av bil osv.

Back
Topp