Babyjogger city elite - erfaring??

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Vurderer å gå for babyjogger city elite. Men er ute etter andre sine erfaringer først?:)

Synes det virker bra med ei vogn som kan benyttes lenge. I tillegg tar den jo betydelig mere vekt i sittedelen enn feks Stokke og Emmaljunga NXT90 som tar max 15 kg.

Eneste negative er at sittedelen ikke kan vendes mot meg. Men føler samtidig den har mange andre kvalifikasjoner som veier opp for dette.
 
Vi har kjøpt denne :) Har ikke tatt den i bruk enda, men fikk veldig gode anbefalinger fra venner som er fornøyde. Ei venninne som har hatt over 10 (!) vogner syntes det var den beste hun noen gang hadde hatt. Den har jo vunnet best-i-test også. Jeg er enig i at det er litt negativt med sittedelen, men vi bestemte oss for at det fortsatt var den rette vogna for oss :)
 
Super vogn :) Ikke hatt bagdel på vogna, kun sportsdelen, lkjøpte den til 2 åringen i sommer. Den er super å trille, både inne og ute, på grus og ulent terreng.
Sittedelen er stor, noe som er grunnen til at vi kjøpte vogna, da vi har en stor gutt.
Lett å legge sammen og med sportsdelen blir den liten :) veldig fornøyd :happy:
 
Vi kjøpte denne etter å ha prøvd den hos familiemedlemmer som har kjøpt den som sportsvogn. De måtte ha den pga størrelse på barn. Den er potensielt verdens beste vogn å trille og enormt med plass i sportsdelen :)

Vi brukte den som bagvogn i 2-3 måneder. Babyen vår er derimot ekstremt stor for alderen så vi måtte bytte vogn ved 2,5 måned. Vi måtte rett og slett ha større bag. I tillegg kommer han til å nå 9kg ved 4 mnd som er vektbegrensning på bag-delene. Måtte derfor ha en vogn med vendbar sittedel da 4 mnd blir for tidlig over i sportsvognen synes vi. Men når han er 1 år så kommer vi til å bytte tilbake til city elite sportsvognen! Regner da også med at han har vokst ut at sportsvogn til de typiske duovognene igjen :p
 
Har brukt denne vogna til ett barn, både med bag (Compact bag) og sportsdel. Er strålende fornøyd ;-) Enkel å trille over alt, enkel å få med i bil. Har sånn bøyle som tilleggsutstyr til sportsvogn, greit å ha noe å holde seg fast i. Om sommeren er sportsdelen fin å sove i da det er mange klaffer for lufting i kalesjen. Eneste jeg har å utsette på den er at bagen er ganske liten, vi byttet vel til sportsvogn ved 5 mnd. Men det gikk jo bra det og ;)
 
Vi kjøpte denne vognen da storebror var 2 år, og brukte den mye til han, og til lillesøster når hun også ble 2 år. Veldig god vogn. Likevel velger jeg å ikke bruke den til babyen som kommer. Det at man ikke kan ha barnet mot seg synes jeg er for negativt til at det andre positive med vognen veier opp. Jeg velger å ta fram igjen vognen når barnet nærmer seg 2 år, som med de andre to.
 
Brukt bagen i 7 mnd og kjempefornøyd. God å trille. Lille trives så godt i bagen. God plass til pose oppi. Nett og fantastisk med svingbart forhjul.

Bruker en annen vogn (emmaljunga) den første tiden etter vi bytter til sportsdel. Uaktuelt at vi ikke skal kunne se og snakke sammen med lille på tur. Så tar vi frem babyjoggeren igjen etter noen mnd og veksler på de to. Tenker nyvognen skal bli barnehagevogn mens babyjogger er fin til hverdags, tur og reise.
 
Takk for svar. Blir nok å gå for en trehjuling som jeg kan vende mot meg:)
 
Jeg har både denne og Bugaboo donkey. Jeg har brukt city eliten som sportsvogn fram til nå, og skal bruke den som baby vogn nr 2 til lillebror som kommer om noen mnd.
Jeg er superfornøyd! Sportvognen er kjempe romslig (min gutt er svært lang for å være 21 mnd og har allerede problemer med sittedelen i donkey da han får hode opp i kalesjen). Supert at den kan legges helt flat , og at kalesje kan dras så langt frem. Kjempe med ventilasjonsluke både bak og på siden. Veldig god å kjøre i ulik terreng.
 
Beste vogna! Har deluxe bagen til og den har masse plass! Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den :)
 
Ser noen har kommentert at det kan være problemer med at den er veldig brei mellom hjula bak, noen som har følt på det problemet når en skal inn dører/ i butikker etc?
 
Ser noen har kommentert at det kan være problemer med at den er veldig brei mellom hjula bak, noen som har følt på det problemet når en skal inn dører/ i butikker etc?
Opplevd det noen ganger i små, trange butikker.
Inn dører, matbutikker eller vanlig/normalt store butikker, har det ikke hvert noe problem :)
 
Opplevd det noen ganger i små, trange butikker.
Inn dører, matbutikker eller vanlig/normalt store butikker, har det ikke hvert noe problem :)

Takk for tilbakemelding :) vi har et skoskap rett innafor inngangsdøra i leiligheta, spørs om det må vike da! ;)
Vi får arve denne vognen, og synes den virker veldig bra! Eneste er med ikke vendbar sportsdel. Men man kan jo ikke få alt :)
 
Takk for tilbakemelding :) vi har et skoskap rett innafor inngangsdøra i leiligheta, spørs om det må vike da! ;)
Vi får arve denne vognen, og synes den virker veldig bra! Eneste er med ikke vendbar sportsdel. Men man kan jo ikke få alt :)
Ja, det kan jo hende det kan bli litt trangt :)
Det er veldig god vogn, supergod å trille, men ja enste minuset er vendbar sittedel ;)
 
Back
Topp