Babygym?

Snurri

Gift med forumet
Julegavene 2019
Hvilken babygym har dere/hvilken vil dere anbefale? Vi har lyst til å kjøpe en, men prisene er jo så forskjellige og jeg vet ikke om de dyre er verdt pengene eller om de billige bare er bortkastede :inpain:

Jeg kjøpte flere brukte på finn. Også bytter jeg litt på dem. Fester lekene fra den ene i den andre og den andre i den ene også blir det litt av hver på dem. Trodde egentlig jeg hadde kjøpt 4 men ser ut som jeg bare har kjøpt 3. Den ene vet jeg er fra wish, men tenker det er bedre at det brukes når det først er kjøpt. Å den var ganske kul, med piano som snipp ligger å sparker på, å han liker sånne piano leker. å må vell innrømme at det er favoritten min selv om den er fra wish. De 2 andre er kjøpt på baby butikker tror jeg. Ikke helt sikker på hvilke. Tror den ene er en safarigym. Den har en apekatt som snipp liker innimellom. Også et speil, for de med barn som liker sånt. Snipp liker dem ikke. Den siste er også helt plain bare med noen leker hengende i seg. Skulle ønske noen av dem hadde litt lys eller lyd, annet enn det med piano, men det har ingen av dem. Å er sånt min gutt liker best å har interessen for. Men tror jeg betalte 100 kr for hver av de vanlige gymmene. Den fra wish tror jeg hun skulle ha 40 kr for eller noe sånt.... Jeg fant iallefall ut at det var verd innvisteringen. Å ok å ha litt forskjellige leker å velge mellom.

Tiny love har vi hatt før plus et par andre billige! jeh betaler gjerne litt nå for kvalitet :) Babyshop har en tilbudsdag nå på Torsdsg her jeg bor! spørs om de har over hele landet? blir 40% på “alt” i noen timer på torsdag :) de har noen fine har jeg sett :) liker Skip hop i litt gråfarger - tror jeg går for en slik :) lett å selge når vi ikke skal bruke den mer

Babyer liker sterke farger og lyd om de billige har det ville jeg gått for en billig babygym.

Tror ikke det er så enorm forskjell, ting som er greit er sterke farger (babyer ser dårlig, så «moteriktige» i gråfarger klarer de ikke se så godt), at lekene kan byttes ut og flyttes rundt, og de fleste babyer elsker speil :)

E7BAE19C-9446-47BA-88B5-47658628F182.png
vi kjøpte denne til han som blir 11 år nå i april - og den skal i bruk til barn nr 3 nå! Begge barna har elsket det (selv om mor kunne ha tenkt seg noe litt roligere.. haha). Men i denne er det både musikk, lyd på ting man kan røre på og mulighet for å flytte på/bytte ut leker ;) den var dyr da vi kjøpte den husker jeg men tydeligvis verdt hver ei krone :)

Vi har denne: Sterke farger, og flere av figurene lager lyd når han slår på dem. Er også ett lite speil. og mulighet for å lage lyd nede på selve matten og, både i forskjellige knitrelyder, men også "fløyter" han kan trykke på
071559-1.jpg

Jeg ville gått for en med ulike teksturer og lyder og farger og speil. Ting som knitrer når man kniper på dem, klirrer når man slår på dem, kanskje snurrer også om man vil det skal ta helt av.

Jeg ville unngått de som ser ut som de er laget for å ikke ødelegge instagrambildene av det hvite/grå hjemmet...

Vi har en fra Brio, men den synes jeg var litt kjedelig. Lekene var litt for like. Om vi klarer lage en til, vil jeg ha en fra tiny love e.l., med utbyttbare leker og litt mer farger og liv. Vår var litt blass synes jeg, men det var det vi fant i ammetåka.

Hvilken babygym har dere/hvilken vil dere anbefale? Vi har lyst til å kjøpe en, men prisene er jo så forskjellige og jeg vet ikke om de dyre er verdt pengene eller om de billige bare er bortkastede :inpain:
Den med mest farger, "lyd" og med forskjellig tekstur. Jo mer "rot" og "masete" babygym jo bedre:hilarious:

Det er ofte de billigste som er "best" når det kommer til å ha mye farger og lignende. Noen velger ting og leker som matcher huset som f.eks i helt hvitt eller duse farger som kan koste 700 kr men det er jo for at babyene skal lære og bruke sansene.

Vi fikk en brukt babygym men det var like greit for den ble ikke brukt så lenge. Vår lille hatet magetid og det å ligge på ryggen.
Etter 6-7 måneder tok vi av alle lekene. De er moro nå også 15 måneder senere og teppet brukes som leketeppe:)

Noe lignende slik
Img-TLEFD-1-XX_2-large.jpg

Last edited:

Anbefaler et stativ i tre, eller plast da.
Så kan du kjøpe sånne plastringer eller bare bruke hyssing til å variere hvilke leker som henger der :)
Jeg kjøpte en i tre til 40 kr på loppis, hang ikke så mye spennende der men vi varierte leker. Kan sette den foran vippestolen også.

Vi har en babygym med piano til føttene. Vil virkelig anbefale den! Du kan henge opp det du selv vil og pianoet spiller mange sanger. Vi kjøpte vår på cdon, og den var ikke særlig dyr.

Vi har byttet til en tykk gymmatte under, og har en enkel babygym i tre over. Den kan jeg lett ta med til andre rom, feks kjøkkengulvet. Prøver å la henne være så mye som mulig på gulvet og ikke fastspent i stol. Gynmatten gjør det enkelt å vippe henne over på magen og, og kan lett flytte gymmen slik at den henge sånn at hun ser den fra mageleie og (hun er litt over 3 mnd). I selve gymmen henger vi opp lånte leker og kjøpte leker, bytter litt på :) Vi har brukt lekene som hører til veldig lite, fordi de har dårlige kontraster. Mer spennende med fargerike leker! Her er den vi har: https://www.ellos.no/kids-concept/b...VjA8YCh24nAgsEAQYCiABEgLqNfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Vi har 2, en som er myk og en av tre ikea. Min jente har brydd seg lite om babygym. Vært mer på magen med leker

Til første kjøpte eg en dyr med matte under, den irreterte meg grønn. Med nr. 2 kjøpte eg billig plastikk til 175kr eller noe i den banen, så festa jeg bare litt forskjellige leker på

De skal jo ikke ligge der så lenge av gangen uansett, og så lenge de ikke er skadelige, kan de fint være billige. IKEA har noen fine har jeg sett. :)

De skal jo ikke ligge der så lenge av gangen uansett, og så lenge de ikke er skadelige, kan de fint være billige. IKEA har noen fine har jeg sett. :)
Vi hadde det fra ikea, jeg syns det var helt greit men det er vanskelig å bytte ut lekene som henger på. Det er noe borrelås lignende feste på de, å ikke sånne løkker. Mini ble temmelig fort lei av det. Skulle jeg kjøpt ett nå hadde jeg nokk valgt ett annet ett, ikke nødvendigvis så mye dyrere men en med løkker til festing av leker.

Anbefaler fisher price regnskog, er på tilbud til 750 på Lekekassen. :woot:

Har kjøpt en i tre og skal ordne litt selv når det gjelder leker. Har da også kjøpt sånne lenker i plast (de har det på barnas hus, tror de er fra brightstarts, hadde noen fra før av også) som vi skal henge leker i. Er pedagog og har så mye som ligger hjemme som vi kan bruke fra før, i tillegg så har vi lekematter i sterke farger etter mine nevøer.

Uansett hva du velger, så anbefaler jeg noe med sterke farger. Poenget er jo at barnet skal stimuleres og de babygymmene som er "nøytrale" og i svake farger, er ikke godt egnet til det.
Du kan likeså kjøpe en billigere i plast og ha noen myke tepper som underlag. Det trenger ikke å være en voldsom invistering.

Back
Topp