Babygym?

MiniMirakler

Elsker forumet
Når er det vanlig å begynne med babygym?Min lille Ada (4 uker på søndag) ligger og titter på bamser i vuggen, stirrer dem i senk og er tydelig opptatt av noen bamser mer enn andre. Så jeg tenker kanskje babygymmen hadde vært gøy å ligge å se på? Men er det for tidlig kanskje? Broren derimot bryr seg ikke om bamsene :P

Vi startet med en uro over stellebordet, med musikk da pjokken var 4 uker. Han elsker den mer og mer, smiler masse og stirrer den i senk (han er 6 uker i dag❤️) :) Men har ikke gått til innkjøp av no babygym riktig ennå (vurderer å gjøre det i dag) jeg er litt redd for at han fort kan bli veldig sliten av å ligge under en sånn svær greie, men trenger ikke ligge der no mer enn noen min i første omgang, da. Jeg har en guttunge som fort blir overtrøtt skjønner du :P

Mange som sier at det ikke er "behov" for babygym før de nermrr seg 8 uker. :-) men dette kjenner du på selv, mamma vet best;-)

Satte min opp for 5 minutter siden. Jeg følte han begynte å få behov for noe mer enn å stirre på meg eller i taket, så nå har underholdningen begynt:-)

Min ligger å stirrer ned sofaen og lyset:p litt komisk hvor lenge og intenst han stirrer:p vi testet babygym, men han så ikke opp på lekene. Han så bare til siden.

De minste babyene liker menneskeansikt og kontraster best (mønster i sorthvit feks striper med sterk overgang). Deretter blir interessen for farger og bevegelser mer etterhvert. Dette handler om synest utvikling. Det varierer fra baby til baby hvor tidlig de interesserer seg for bamser/leker. Virker hun intr så er det jo bare å lette henne under babygymen :)

Jeg fant ut at jeg kunne jo henge opp uroen vi kjøpte over vugga :) Den er lett å ta av om der virker som det er for mye for dem :) Hun har ikke oppdaget den enda tror jeg for hun har sett mest til sidene, og han har stirret litt på den men så stirret i veggen på vuggen litt etterpå :P Den er ganske dus i fargene da så det er jo ikke sikkert den syns så godt for dem. Får teste babygymmen snart og :)

Back
Topp