Babygym/vippestol

Trine1988

Blir kjent med forumet
Når begynner/begynte dere å bruke babygym og/eller vippestol til deres små?

Babygymen står i stua og brukes litt hver dag:)
Vippestolen har vi ikke brukt ennå. Men den står klar;)

Tenker å bruke vippestol fra dag en til å sitte i når jeg er i dusjen ol.. Babygym tar vi i bruk når hun er stor nok til å ha skikkelig kontroll på syn og hender:-)

Hvilken vippestol bruker dere?

Her har vi babybjørn vippestol, som jeg bruker litt nå og da. Ikke så lenge av gangen. Kanskje 5-10 minutter, og noen ganger litt lengre. Men er jo best å ligge på ryggen da. Har også en babygym stående oppe. En med jungelmotiver, som han kan bruke til han kan sitte :)

Akkuratt da lurte eg og på. Har fått det for meg at han er litt liten til å sitte i vippestol enda? Tenkte å spørre på helsestasjonen i morgon.

jeg har brukt vippestolen et par ganger, rett og slett for å prøve å venne han litt til den.. den har liggestilling, så ikke noe spesielt belastning på hofter.. han har sittet i den noen få minutter...

babygymmen har jeg nå kjøpt, og han har ligget der i går og i dag en liten stund.. han ser ut til å like den, og peiver med hender slik at et par av lekene som henger ned rører på seg.. er nok ikke bevisst peiving, men lyd og bevegelse blir det :) i tillegg har vi hatt litt rygg trening, altså at han har ligget på magen, noe som førte til en heftig bæsjebleie fordi han fikk ut luft :)

Begynte å bruke vippestolen da hu var 3 uker. Den vi har kan legges omtrent helt ned.

Back
Topp