Babygym, hvilken og hvor?

GulSitron

Betatt av forumet
Hei alle sammen! :)
Jeg har fått i oppgave av et familiemedlem å skrive en liten ønskeliste/liste over ting vi trenger til baby.
Jeg har sagt at vi trenger babygym eller noe lignende og fikk da beskjed om å sende link og/eller bilde. Nå er jeg litt usikker på om jeg tør å sende link til babygym, for det var jo fryktelig dyrt? Billigste jeg har sett, som også ser tålig grei ut i forhold til figurer osv ligger på 700kr nytt og rundt 300kr på finn.
Jeg er førstegangs mamma og har ca ingen erfaring med ting til barn, leker osv og hvilke butikker som er fine på pris og hvilke man kanskje burde styre unna.

Har noen forslag/tips til babygym som ikke koster skjorta? Helst fysisk butikk. Evt hva slags andre leker er det som er fine med tanke på barnets utvikling? Baby er pr nå 3uker på fredag :)

Jeg har fått i oppgave av et familiemedlem å skrive en liten ønskeliste/liste over ting vi trenger til baby.
Jeg har sagt at vi trenger babygym eller noe lignende og fikk da beskjed om å sende link og/eller bilde. Nå er jeg litt usikker på om jeg tør å sende link til babygym, for det var jo fryktelig dyrt? Billigste jeg har sett, som også ser tålig grei ut i forhold til figurer osv ligger på 700kr nytt og rundt 300kr på finn.
Jeg er førstegangs mamma og har ca ingen erfaring med ting til barn, leker osv og hvilke butikker som er fine på pris og hvilke man kanskje burde styre unna.

Har noen forslag/tips til babygym som ikke koster skjorta? Helst fysisk butikk. Evt hva slags andre leker er det som er fine med tanke på barnets utvikling? Baby er pr nå 3uker på fredag :)
Du må jo ikke ha med teppe under, jeg likte faktisk de billige plastikkstativene best :hilarious:jollyroom har en god del. Viktigste er farger og kontraster

Du må jo ikke ha med teppe under, jeg likte faktisk de billige plastikkstativene best :hilarious:jollyroom har en god del. Viktigste er farger og kontraster
Åå, tusen takk! :happy:
Så babygym med pastellfarger er altså ikke helt innafor.

Jeg har egentlig bare søkt på babygym i Google og der dukker det jo bare opp kjempe dyre greier, men det går kanskje på popularitet.

Jeg har egentlig bare søkt på babygym i Google og der dukker det jo bare opp kjempe dyre greier, men det går kanskje på popularitet.
Nei, jo styggere jo bedre er min erfaring :hilarious: ja, fisherprice og andre kjente merkevarer er en del dyrere enn de mer ukjente merkene, men merke har jo ingenting å si :woot:

IKEA sin var favoritt lenge her. Jo mer farger og bråk jo bedre :p

Jeg foretrekker babygym som er et stativ, og den kan gjerne være pastellfarget eller helt trehvit. Det er lekene som henger der som er det spennende - de skal gjerne ha sterke farger, den knallgrønne var hovedfavoritt lenge her. Og med et stativ kan man lett bytte ut hva som henger der. Synes også dette var mer praktisk, fordi jeg kunne sette den foran babyen mens han satt i vippestolen :D hadde en liten gulper, så synes dette var bedre enn ei hel babygymmatte som isåfall måtte vaskes om vi ikke hadde tjukt nok lag gulpekluter under.

Hadde noe som dette

https://www.pinkorblue.no/bieco-baby-gym-av-tre-a068325.html?a=b&pred=NORPRO,NORPCA,NORPLI,&c=p_aw,p_2_aw,p_3_aw,&fdcampaign=feed/no/14446/googleshoppingint/A068325&adword=Google/PLA_NM_DB3_m&RefID=PLA_NO0000_PLA_NM_DB3_m&gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WNDzGAxIx1N8fmyoVxZH0nI9whof_NRVCQVaIuSvpWhX40ydbDxYW0TRoCwmkQAvD_BwE

Og sånne ringer for å henge opp leker, varierte hva som hang fremme og kunne tilpasse hvor langt ned de hang, så babyen fikk tak i det.

https://lekeakademiet.no/lekeringer...C6DYXj4Vc58p0FqCkRms6R1q5rb1FVtRoChqkQAvD_BwE

Last edited:

Nei, jo styggere jo bedre er min erfaring :hilarious: ja, fisherprice og andre kjente merkevarer er en del dyrere enn de mer ukjente merkene, men merke har jo ingenting å si :woot:

Helt enig, sterke farger er mye bedre. Husk at de små ikke har velutviklet fargesyn. Merke har ingen betydning.

Vi har den fra ikea, den er god og myk å ligge på, men er kanskje ikke helt ideell om man skal trene på å ligge på magen. Hadde jeg skullet kjøpe på nytt hadde jeg kun kjøpt en bøyle som de andre skriver, for de med teppe tar så stor plass om man ikke vil ha den stående fremme hele tiden. Vi har to, fikk begge i gave og bruker de om hverandre, en fra lekia og en fra ikea. Det du burde ønske deg som ikke er så dyrt (249-299kr) er lekematte. Sånne puslebiter man kan ha som underlag, så kan du legge et teppe oppå og bruke bøylen over.

Vi har en fra brio, tror den kostet rundt 300 kr elns. Men den var ikke jeg så happy med, det var litt for duse farger, den var litt liten, hadde noen høye myke kanter rundt som gjorde at det ikke var så lett å ligge på magen, osv. Så jeg skal kjøpe ny til nestemann.

Anbefaler å se på finn, er mye som ligger ute der. For ja, det er en del som er helt sykt dyre..

Kjøpte brukte på finn. 3 stykker og slike brukte lekepakker for baby. Da fikk jeg masse ekstra å henge i den babygymmen som ble mest brukt her. Om man er redd for at det skal bli for dyrt å ønske hele gymmen, så kan man ønske leker til å henge i gymmen. Det har iallefall vært gull her. For ingenting er interessant i mer enn toppen 1 time her i huset. Med mindre det er fra kjøkkenskuffer eller ting vi bruker i det daglige som ikke egentlig går under leker.

Back
Topp