Babyguiden..

Sings

Betatt av forumet
Eg har ei venninnne som følger babyguiden, og har da fått høre litt og lest litt selv, og eg stiller meg det spørsmålet: hvorfor i all verden??[8|]

hun vet godt at jeg er i mot å sånt..og hun sier at mange spør om oppskrift på oppdragelse og der får du det..

men er det oppdragelse å ikke ta opp barnet ditt når det skriker, er det oppdragelse å ikke gi det mat om h*n er sulten??

og vide så er det mye medisinske feiler..hvorfor går jordmødre osv ut med at vi ska legge til så ofte som mulig for å få opp utdrivingen? hvorfor ligger barnet på ryggen..

min tanke om dette er at det er foreldrene som er viktigst, og for meg eg er det velsa som er viktigst...

Litt rotete å sånt, men sånn blir det når eg tenker[:)]

Håper ikke eg støter noen, for det vil jeg ikke!! Flaks for oss at vi er like gode selv om vi har egne meninger[:)]

hva er "babyguiden"? 

hvis en må følge en guide for å oppdra ungen din så har en ikke prøvd sier noe jeg... en må heller kjenne på seg selv..prøve og feile..men barnet etter min mening har godt av masse kos og kyss og kjærlighet..en trenger ikke la det ligge og skrike i alle evighet og ikke gi det mat når det er sulten (kommer jo an på - hvis ungen fikk mat for 1 time siden så kan en jo vente litt hvis det går..men hvis det har gått noen timer så er det jo påtide med påfyll) når barnet blir større og forstår litt mer og gjør litt mer utav seg..da kan en begynne å sette grenser og vær litt strengere...

Det er en bok som en amerikansk evangelist har skrevet...Gary Ezzo, hete han..Uansett han har skrevet ei bok om babyer og hva de trenger og hvordan vi som foreldre skal opptre i forhold til oppdragelse og barnas behov..

I forhold til mating, ytre stimuli som ikke er lov, fysisk straff, når barnet er lagt så skal det ligge til foreldrene tar det opp, uansett..og det betyr at allerede fra fødsl så skal barnet sove, eller ligge i sengen fra det blir lagt 20.00 og fram te første mating 04.00..

jeg veit ikke alt om dette, men har fått med meg noen trekk, og kjenner jeg er i mot..

Hørtes sykt ut. Alle barn er forskjellige.. Og alle vet da vel at små babyer trenger masse nærhet og omsorg???? [:@]

ORIGINAL: Vugge

Visste ikke at det fulgte med bruksanvisning jeg[8|][&:]
Men høres helt sykt ut..

haha! AKKURAT det jeg tenkte!

eg vil bli kjent med babyen min for den ho er og blir, og ikkje det eg gjør ho til...

altså misforstå meg rett, en må jo ha grenser og sånne ting, men eg syns ho skal få styre behovene sine selv..har ho behov for mat, ja så ska ho få det..eg spiser no hvis eg er sulten..e eg lei meg trekker og opp  armene til mannen min...

æss.. det er bare for å slippe å ta noen avgjøreslser selv det da!

Finnes mange gode råd rundt om kring, men jeg skreddesyr de etter mitt/ vårt behov her jeg [:)]

ORIGINAL: Sings

Det er en bok som en amerikansk evangelist har skrevet...Gary Ezzo, hete han..Uansett han har skrevet ei bok om babyer og hva de trenger og hvordan vi som foreldre skal opptre i forhold til oppdragelse og barnas behov..

I forhold til mating, ytre stimuli som ikke er lov, fysisk straff, når barnet er lagt så skal det ligge til foreldrene tar det opp, uansett..og det betyr at allerede fra fødsl så skal barnet sove, eller ligge i sengen fra det blir lagt 20.00 og fram te første mating 04.00..

jeg veit ikke alt om dette, men har fått med meg noen trekk, og kjenner jeg er i mot..

seie seg sjøl allerde her at opphaveren når du skrive det e en evangelist at an e ganske ekstreme..... at dette må jo bare vær en mann som e religiøst bunnet... en med sterke meninger..sikkert vokst opp med sånn struktur

Synes det er helt teit!

Her bruker jeg/vi sunn fornuft og det som vi mener er riktig. Om det er ting jeg er usikker på spørr jeg bare heller noen som har peiling. [:)]

eg vil bli kjent med babyen min for den ho er og blir, og ikkje det eg gjør ho til...

altså misforstå meg rett, en må jo ha grenser og sånne ting, men eg syns ho skal få styre behovene sine selv..har ho behov for mat, ja så ska ho få det..eg spiser no hvis eg er sulten..e eg lei meg trekker og opp  armene til mannen min...

Bra sagt! Enig

ORIGINAL: happymeg

Bra sagt! Enig

[:)]

ORIGINAL: Nataleen

Hørtes sykt ut. Alle barn er forskjellige.. Og alle vet da vel at små babyer trenger masse nærhet og omsorg???? [:@]

Sign!! Høres jo ut som mishandling på en måte jo

Back
Topp