Babygrøt

SHS

Elsker forumet
Hvordan grøt gir dere?

Dere som lager selv, hva lager dere?

Last edited:
Prøver litt forskjellig! Starta med hipp sin risgrøt, så prøvde vi nestle risgrøt med mais og banan. Så testa vi en anna som var fra 4 mnd fra nestle med hvete eller havre (husker ikke). Prøvde en fra småfolk, godnatt grøt med ris og pasta, men da brakk lille seg og d skjønner jeg for den var fæl :p men går ned med litt fruktmos i ;) nå spiser han nestle havregrøt med bringebær og banan og mild hvetegrøt med eple. De er poppis ;)

Februar-14 mamma <3

Hjemmelaget hirsegrøt og havregrøt. Hirsegrøt var mest pop

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hjemmelaget hirsegrøt, ris og maisgrøt, hirse og havregrøt, risgrøt og maisgrøt... Tror det er alle kombinasjonene vi har testet til nå :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tilsetter ofte sviskemos eller aprikosmos for magen og smaken sin skyld... Har også fryst ned kokvann fra når jeg har laget fruktmoser som jeg innemellom koker grøten på for litt smaksvariasjoner :)

Har nettopp begynt å gi grøt og kun holdt oss til nestle sin risgrøt med mais og banan. Lillegutt elsker den! :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Hirsegrøt fra Holle og Nestle maisgrøt, blander de to litt. Synes den Nestle sin er veldig søt så ok å blande den med smaksløs hirse.

Koker på hirse nå, skal snart teste ut amaranth og spelt :) tilsetter pæremos eller aprikosmos i, og kaldpresset kokosolje :) veldig populært!

Koker på hirse nå, skal snart teste ut amaranth og spelt :) tilsetter pæremos eller aprikosmos i, og kaldpresset kokosolje :) veldig populært!

Hvordan lager du aprikosmos? Hvilke aprikoser kjøper du og hvordan går du frem? Jeg gir også hirsegrøt nå og trenger noe smakstilsetning :)

Hvordan lager du aprikosmos? Hvilke aprikoser kjøper du og hvordan går du frem? Jeg gir også hirsegrøt nå og trenger noe smakstilsetning :)
Kan fortelle hvordan jeg lager:)
Kjøper ferske aprikoser (300g+/-), deler i to og tar ut nøtta inni. Har de i en kjele og fyller i vann til det dekker alt. Koker i rundt 10min til de er møre. Siler av vannet, tar av skallet og moser sammen med stavmikser. Tilsetter litt av kokevannet hvis nødvendig for bedre konsistens:)

Go'gutten født 12.02.14♡

Bytter på litt med hjemmelaget eller kjøpegrøt, kommer an på hva jeg gidder. Hjemmelaget har hittil vært hitseflak, kjøpt småfolk havregrøt (suksess), hipp risgrøt (definitivt ikke suksess) og nestle havregrøt med ris og hvete (litt skeptisk men kanskje en tilvenningssak)

Var i Sverige og handlet melk-og glutenfri grøt til snuppa. Den ene er med eple og den andre er banan :-) Helt geniale. Og de typene er ikke like søte sånn som sinlac-grøten her. Har ikke prøvd meg på å lage selv, ennå. Føler det er greit med butikkgrøten :)

Kan fortelle hvordan jeg lager:)
Kjøper ferske aprikoser (300g+/-), deler i to og tar ut nøtta inni. Har de i en kjele og fyller i vann til det dekker alt. Koker i rundt 10min til de er møre. Siler av vannet, tar av skallet og moser sammen med stavmikser. Tilsetter litt av kokevannet hvis nødvendig for bedre konsistens:)

Go'gutten født 12.02.14♡
Takk! Og hvordan oppbevarer du mosen? Er jo ikke så mye jeg kommer til å bruke per gang.

Lillegutt 5/3-14 <3

Vær obs på at ferske aprikoser kan gi en litt syrlig aprikosmos. Jeg kjøper tørkede økologiske aprikoser, de er uten stein, trenger ikke vannes ut og blir søte og gode i mosen. Har i en kjele og dekker de med vann. Koker de til de er møre i 10-15 min, og moser med en stavmixer. Så fryser jeg mosen i isterningbrett med lokk. Når den er frossen samler jeg alle terningene i en plastpose i fryseren, så er det bare å hente en terning når man trenger det :)

Det samme har jeg gjort med pæremos, gulrotmos, morsmelk, pæresaft og daddelmos. Hver morgen henter jeg de terningene jeg trenger for dagen, så tiner de til jeg skal bruke dem :)

sitter på padda!

Jeg lagde aprikosmos av ferske aprikoser, den måtte bare kastes, var dritsur :p

Februar-14 mamma <3

Vær obs på at ferske aprikoser kan gi en litt syrlig aprikosmos. Jeg kjøper tørkede økologiske aprikoser, de er uten stein, trenger ikke vannes ut og blir søte og gode i mosen. Har i en kjele og dekker de med vann. Koker de til de er møre i 10-15 min, og moser med en stavmixer. Så fryser jeg mosen i isterningbrett med lokk. Når den er frossen samler jeg alle terningene i en plastpose i fryseren, så er det bare å hente en terning når man trenger det :)

Det samme har jeg gjort med pæremos, gulrotmos, morsmelk, pæresaft og daddelmos. Hver morgen henter jeg de terningene jeg trenger for dagen, så tiner de til jeg skal bruke dem :)

sitter på padda!
Det høres jo genialt ut! Er tørkede aprikoser med eller uten skall? Og hvor har du fått tak i isterningbrett med lokk? :)

Jeg lagde aprikosmos av ferske aprikoser, den måtte bare kastes, var dritsur :p

Februar-14 mamma <3

Derfor lagar eg med tørka aprikos ;)

Junior 24.02.14 ❤️❤️

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp