Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan lager du aprikosmos? Hvilke aprikoser kjøper du og hvordan går du frem? Jeg gir også hirsegrøt nå og trenger noe smakstilsetningKoker på hirse nå, skal snart teste ut amaranth og spelttilsetter pæremos eller aprikosmos i, og kaldpresset kokosolje
veldig populært!
Sent from my iPhone using BV Forum
Kan fortelle hvordan jeg lagerHvordan lager du aprikosmos? Hvilke aprikoser kjøper du og hvordan går du frem? Jeg gir også hirsegrøt nå og trenger noe smakstilsetning![]()
Takk! Og hvordan oppbevarer du mosen? Er jo ikke så mye jeg kommer til å bruke per gang.Kan fortelle hvordan jeg lager![]()
Kjøper ferske aprikoser (300g+/-), deler i to og tar ut nøtta inni. Har de i en kjele og fyller i vann til det dekker alt. Koker i rundt 10min til de er møre. Siler av vannet, tar av skallet og moser sammen med stavmikser. Tilsetter litt av kokevannet hvis nødvendig for bedre konsistens
Go'gutten født 12.02.14♡
Vær obs på at ferske aprikoser kan gi en litt syrlig aprikosmos. Jeg kjøper tørkede økologiske aprikoser, de er uten stein, trenger ikke vannes ut og blir søte og gode i mosen. Har i en kjele og dekker de med vann. Koker de til de er møre i 10-15 min, og moser med en stavmixer. Så fryser jeg mosen i isterningbrett med lokk. Når den er frossen samler jeg alle terningene i en plastpose i fryseren, så er det bare å hente en terning når man trenger detHvordan lager du aprikosmos? Hvilke aprikoser kjøper du og hvordan går du frem? Jeg gir også hirsegrøt nå og trenger noe smakstilsetning![]()
Fryser ned som isbitterningerTakk! Og hvordan oppbevarer du mosen? Er jo ikke så mye jeg kommer til å bruke per gang.
Lillegutt 5/3-14 <3
Det skal jeg prøve meg på idagJeg kjøper soltørkede aprikoser på helsekosten
Her er oppskrift: http://barebarnemat.blogspot.no/2011/02/aprikosmos-far-fart-pa-magen.html
Det høres jo genialt ut! Er tørkede aprikoser med eller uten skall? Og hvor har du fått tak i isterningbrett med lokk?Vær obs på at ferske aprikoser kan gi en litt syrlig aprikosmos. Jeg kjøper tørkede økologiske aprikoser, de er uten stein, trenger ikke vannes ut og blir søte og gode i mosen. Har i en kjele og dekker de med vann. Koker de til de er møre i 10-15 min, og moser med en stavmixer. Så fryser jeg mosen i isterningbrett med lokk. Når den er frossen samler jeg alle terningene i en plastpose i fryseren, så er det bare å hente en terning når man trenger det
Det samme har jeg gjort med pæremos, gulrotmos, morsmelk, pæresaft og daddelmos. Hver morgen henter jeg de terningene jeg trenger for dagen, så tiner de til jeg skal bruke dem
sitter på padda!
Jeg lagde aprikosmos av ferske aprikoser, den måtte bare kastes, var dritsur
Februar-14 mamma <3