Babygråt

milla1986

Elsker forumet
Jeg klarer ikke bli klok på det.......

Det sies du etterhvert skal høre forskjell fra sult, bleie og nærhet gråting, men jeg klarer ikke høre forskjell....

Jeg forstår mange ganger ikke hvorfor mini gråter heller. Han kan ligge å skrike/rope, å "snakke".. Så virker det som han hisser seg selv opp til å begynne å hylgråte...
Kan babyer gråte, bare for å gråte? Eller er det som regel alltid en grunn?[8|]

Hører du forskjell på gråtingen til din baby?

Vi har begynt å høre forskjell.. ihvertfall på klaging til litt mer alvor. Tror også jeg hører hva som er beskjeed om mat.

Babyer gråter vel aldri bare for å gråte.. men det er ikke sikkert at de har problemer selv om de gråter. de kan trenge nærhet, mat, kjenne ubehag, være understimulert/overstimulert..

Men her går det ofte rett fra smil til gråt.. Og da tenker jeg det kanskje var en vond luftboble/beskjed om at jeg ikke hadde øyekontakt nok eller noe. Ett eller annet vil hun ihvertfall si meg.. :)

ORIGINAL: Ugla med julegullet

Vi har begynt å høre forskjell.. ihvertfall på klaging til litt mer alvor. Tror også jeg hører hva som er beskjeed om mat.

Babyer gråter vel aldri bare for å gråte.. men det er ikke sikkert at de har problemer selv om de gråter. de kan trenge nærhet, mat, kjenne ubehag, være understimulert/overstimulert..

Men her går det ofte rett fra smil til gråt.. Og da tenker jeg det kanskje var en vond luftboble/beskjed om at jeg ikke hadde øyekontakt nok eller noe. Ett eller annet vil hun ihvertfall si meg.. :)

Synes det er så vanskelig det der...
Forstår meg rett og slett ikke på han innimellom (kanskje ikke så rart heller siden han ikke snakker...)
Han kan virke fornøyd, nettopp fått ny bleie, fått mat, han ligger på brystet mitt der han trives best, så begynner "sippingen" som bygger seg opp til utrøstelig gråting....[&:]

ORIGINAL: milla1986

ORIGINAL: Ugla med julegullet

Synes det er så vanskelig det der...
Forstår meg rett og slett ikke på han innimellom (kanskje ikke så rart heller siden han ikke snakker...)
Han kan virke fornøyd, nettopp fått ny bleie, fått mat, han ligger på brystet mitt der han trives best, så begynner "sippingen" som bygger seg opp til utrøstelig gråting....[&:]

Har det akkurat samme her. veldig frustrerende å ikke vite hva det er [8|]

Storebroren her var nesten bestandig blid bortsett fra når han hadde magevondt eller var sulten. Lillesøster denne gang er mer sutrete på en måte og jeg synes ofte hun gråter uten grunn.. Men tror nok det er oppmerksomhet hun vil ha for det gir seg som regel om jeg tar henne opp og snakker med henne. Så noen babyer gråter nok mer og har mer behov for nærhet og oppmerksomhet enn andre... Tror alltid det er en grunn til at babyer gråter, men ikke alltid like enkelt å vite hva det er nei..... Men hører forskjell på om det er mat/vondt-gråting eller om det bare er oppmerksomhetsgråting ja. [;)] Foreløpig er hun så lita at jeg synes hun må få oppmerksomhet når hun grååter for det også, men etter hvert som hun blir større må hun nok finne seg i å vente litt mer når jeg er opptatt [;)]

Vanlig magevondt???
Lytter du etter disse NEh..Eeh lydene?? se her http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=22168455

Jeg lytter fortsatt etter det for å vite hva som er galt...og det fungerer faktisk. Ikke alle jeg husker da. Men lytter etter NEH lyden og EH lyden og er riktig hver gang.

ORIGINAL: sas

Vanlig magevondt???
Lytter du etter disse NEh..Eeh lydene?? se her http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=22168455

Jeg lytter fortsatt etter det for å vite hva som er galt...og det fungerer faktisk. Ikke alle jeg husker da. Men lytter etter NEH lyden og EH lyden og er riktig hver gang.

De lydene lytter vi etter å. Hører når han er sulten og når han må rape. NEH er sult og EH er rap[:)] Pappan har også lært seg å tyde gråten hans. Men han gråter stort sett bare når han er sulten, må rape eller har litt mageknip...

Klarer heller ikke å bli helt klok på alt. Skjønner sult gråten og vondt i magen ( tror jeg) Prøvd å høre etter eh og neh, men synes hun sier eh til alt jeg[:-]

Noen ganger trenger babyen bare litt "alene tid" merker det på jenta mi noen ganger. Eller om h*n kanskje er litt over trøtt og sliter med og sovne.

Rart med det! Ikke alltid lett og vite hva babyen vill :)

Jeg prøver også å høre etter neh-lyden og eh-lyden. Virker som det stemmer nesten hver gang, men ikke alltid like lett å høre da. Hører også etter æoowh-lyden som betyr at han er trøtt. Trikset er nok å prøve å høre før han begynner å gråte mye, for det er for sent å høre etter når han hylgråter.

ORIGINAL: _sil_

Jeg synes også det er suuuuper vanskelig[&:] Det eneste jeg hører forskjell på er "jeg-har-vondt-gråt" og "jeg-er-skikkelig-sinna-gråt". Sliter også med å finne ut når han er sulten, for han smatter jo tida og sier EH-NEH om hverandre stort sett hele dagen[8|] Han blir også rimelig furten når han er trøtt har vi finni ut - så her må vi liksom gå igjennom heeele "lista" før vi finner ut hva problemet er...

Høres akkurat ut som oss det der [;)] Ikke lett i det heletatt!!

ORIGINAL: sas

Vanlig magevondt???

Har prøvd å høre etter forskjellen, men klarer rett og slett ikke jeg assa.......[8|]

Back
Topp