babyglass til 3 mnd?

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Jeg gir grønnsakpurè til min 3 mnd gamle baby.
Deler ett bittelite glass i 3, som da holder i 3 dager.
Hun får da en tredjedel glass til middag hver dag, fordi hun ikke blir mett på 160ml morsmelkerstattning, 5 ganger i døgnet. Da sover hun mye lenger enn før.
Men lurer på om det er for mye å gi henne det når hun ikke er fylt 4 mnd enda?
Noen som vet?

er det ikke normalt å vente til de er 4 mnd..? for man skal vell helst ikke begynne med noe fast føde for tidlig! har du snakket med helsesøsteren?

Hun begynte å smake en halv teskje sviskemos når hun var 2 og en halv måned.
Har ikke snakket med helsesøster. Men babyen har ikke gitt tegn til at hun har noe vondt i magen eller noe som hun hadde før når hun kun fikk melk. Nå sover hun godt, 6 timer pr natt:)

Drit i HS da, skal hun bestemme hva barnet skal spise? Er jo anbefalt å begynne tidligst ved 4 mnd, og det vet sikkert HI også. Men alle barn er forskjellig.. og mor kjenner barnet best.

Selv ville jeg prøvd å øke MME mengden ved måltidene,og drøya litt med middagen.. evt prøvd med en skvett velling heller.

På morsmelkerstattning-pakken står det max 160 ml- 5 ganger daglig så jeg gir heller da 5 teskjeer med babyglass og vet hun er mett:)

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jeg ville vel heller gitt litt mere melk, kan man ikke gå opptil 1 liter i døgnet da?

ville heller gitt velling enn middagsglass som det sies litt lenger her oppe!

veldig tynn grøt... kan da eventuelt gis m flaske.. bare bruke tutt med litt større hull! i og med at grøten blandes med mme, så tror jeg den vil være bedre for den lille enn middagsglass så tidlig.![:)]

ORIGINAL: Marinahh

På morsmelkerstattning-pakken står det max 160 ml- 5 ganger daglig så jeg gir heller da 5 teskjeer med babyglass og vet hun er mett:)

står det det?

har en pakke NAN her, og det står som følger; Barnets behov or mat varierer med alder,vekt og aktivitet. Tabellen er ment som en veiledning. Det er ditt barns apetitt dom avgjør den endelige mengden.

men såklart, du skal jo ikke prakke på barnet ditt mere melk enn det vil ha. Om det kommer opp igjen ved masse gulp..

Hva vil "velling" si? 

du blander ut f.eks en måleskje med grøt sammen med melka.. så den blir litt tykkere.

har kjøpt en type grøt her som vi enda ikke har prøvd, maisgrøt heter det vel, er det noe jeg kan prøve istedet for middagsglass da? det skal vel blandes med melka?
vil ikke gi mer melk enn de 160ml på pakningen for hun bare spyr opp alt om hun får mer, og da blir hun hvertfall ikke mett:/

skal blandes med melk ja! jeg ville prøvd det altså![:)] 

middagsglass kan bli for mye for tarmene... vi hadde mme barn, og begynte smått med grøt når han var 4 mnd.. han var vell 5 mnd før han spiste middagsglass! han fikk da grøt formiddag/kveld frem til da..

maisgrøt blandet med morsmelkerstattning da*?
får prøve det i morgen da om det er bedre=)

ja..[:)] håper det går fint da! og at hun fortsetter å sove godt! [;)]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jeg ville vel heller gitt litt mere melk, kan man ikke gå opptil 1 liter i døgnet da? [:-] Jeg ville uansett snakket med helsesøster om hva hun mente var best jeg. [;)]

Ville også gitt mer melk, greit nok at hun sover lenger, når du gir grønnsakspurre, men hadde snakket med helsesøster først. For jeg har ihverfall fått høre at pga at tarmene ikke alltid er ferdig modnet, så bør man ikke gi fast føde for tidligt. men er ditt valg da. [;)]

ja takk for alle råd..
da prøver vi med maisgrøs i morgen og håper hun fortsetter og sove om natten:)
Men jeg trodde aller først man MÅTTE snakke med Helsesøster før vi begynte å gi henne det:)

Jeg må logge av nå, men skriv gjerne mer råd til meg som jeg kan lese senere:)
Takker for alle svar:)

Back
Topp