Babyfotografering

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Har dere tatt profesjonelle bilder av deres små?

Lurer på å leie fotograf eller evt ta noen litt "proffe" bilder selv? Har dere noen gode tips til hvordan man kan ta litt ekstra fine bilder selv?

Legg gjerne ut bilder dere har tatt (profesjonelt eller privat) om dere vil dele?

Vi har ikke gjort det, og kommer ikke til å gjøre det før han blir 1år. Er da vi var hos fotografen med de to eldste. Men er jo koselig med fotografbilder, og helt klart verdt pengene.[emoji4] Jeg har dessverre ikke noen tips til hvordan man tar fine bilder selv, siden jeg er ganske elendig på å ta bilder[emoji28]

Eneste fotografering her har vært gjennom bhg og skole. Og så bryllupsfoto da, de bildene tok mannens lillebror :)

Hvis du skal ta bilder selv er det greit mer en rolig bakgrunn (vegg) mye lys og gjerne litt høyere temperatur om du skal kle av litt. Hvis man bygger litt opp så blir det finere enn Om de ligger flatt. Jegere har brukt newborn seat en del. Setter den på gulvet med en tykk bok. Tar teppe over og så tar jeg litt bilder. Men vi var på nyfødt fotografering.

- Bruk et rom med mye naturlig lys (store vinduer)
- Vær nøye med bakgrunnen så den er rolig, f.eks lammeskinn eller ensfarget laken
- Tenk gjennom hvilke klær babyen skal ha på
- Pass på at h*n er ren i ansiktet, melkebarten syns overraskende godt :)
- Ta bilder av hele barnet, men prøv også å finne små detaljer som hender, øyne og føtter
- tenk på utsnittet når du tar bildet, unngå å kutte bare toppen av hodet eller en hånd f.eks.
- pass på at barnet har det bra, er mett og varm
- ha med en hjelper som kan få barnet til å smile
- ikke planlegg for mange klesskift og remedier, da blir bare barnet slitent
- Hvis du skal ta nærbilder: gå heller nært barnet med kameraet enn å zoome inn
- prøv å unngå blits hvis du ikke har en bra blits du vet hvordan man bruker

Men så mye lys som mulig er det viktigste :)

Kjøp et bra kamera og et godt objektiv (50mm fastobjektiv er ikke så dyrt og fungerer supert til portrettfotografi). Man sparer så mye på å ikke gå til fotograf at man da kan kjøpe ordentlig utstyr selv! :) Bonusen er at man får alle råfiler! :) Nok lys + godt objektiv + fornøyd baby = suksess ;)

Vi brukte profesjonell fotograf til å ta nyfødtbilder da lillegutt var et par uker gammel. Storfornøyd med det! Bildene er brukt både på takkekort og innbydelser til navnefest. Satte spesielt stor pris på å få noen fine bilder med meg og ham ettersom det er blitt litt lite av det ellers. Siden til fotografen vi brukte: http://www.iaffs.no/

IMG_2802 – Kopi.jpg

Vi brukte profesjonell fotograf til å ta nyfødtbilder da lillegutt var et par uker gammel. Storfornøyd med det! Bildene er brukt både på takkekort og innbydelser til navnefest. Satte spesielt stor pris på å få noen fine bilder med meg og ham ettersom det er blitt litt lite av det ellers. Siden til fotografen vi brukte: http://www.iaffs.no/

Vis vedlegget 223131
Dette var gøy å se! Jeg har gått i klasse med hun hele barneskolen og ungdomskolen :) vurderte å ta kontakt med hun for å ta bilder jeg også, men var usikker på hvor flink hun var så turte ikke. Husker hun som veldig veslevoksen og jeg-vet-best menneske fra ungdomskolen - så var kansje litt derfor jeg ikke tok kontakt også.
Men nå innså jeg nettopp at det var fryktelig dømmende av meg. Hvem har vel ikke forandret seg fra dem var 14 år?? Jeg var i alle fall en helt annen person da enn hva jeg er nå :'D

Hadde henne som doula også. Opplevde henne ikke på den måten i det hele tatt og er kjempefornøyd med bildene! Vi tenker å bruke henne neste gang også.

14 år gamle meg tror jeg ikke jeg ville likt å være med... [emoji12]

Hun har det. Og det har lysnet mye og ,var mørkere når hun ble født.Regner med at hun blir lyse blond når det har lysnet helt.:).veldig søt og ble enda søtere i kjole,ser ut som hun liker å ha på kjole og .For hun bruker å smile og kjenne på den når hun får på kjole.Syns det er søtt.:)

Back
Topp