Babyfoot

pirilen

Glad i forumet
Noen som har erfaring med bruk av disse "sokkene" under svangerskapet? Står på pakken at det ikke skal brukes av gravide, men etter mye studering viser det seg at det er ikke pga fare for baby, men mer at gravid hud er mer ømfintlig enn "vanlig" hud.. Har så sinnsykt grov hud på føttene nå, skrubbing hjelper liksom ikke nok.

Hei! Jeg vet at i tidligere versjoner så brukte de en ganske sterk oppløsning av salicylsyre i Babyfoot og regnet med at det var derfor. Vet ikke om det er det som er tilfelle nå, men ville sjekket på www.tryggmammamedisin.no før du bruker det. Høyere konsentrasjon enn 2% er ikke anbefalt som hudpleie ifølge de kildene jeg finner. Vanlig toner m 2% eller lavere er helt ok ifølge Relis.

Hei! Jeg vet at i tidligere versjoner så brukte de en ganske sterk oppløsning av salicylsyre i Babyfoot og regnet med at det var derfor. Vet ikke om det er det som er tilfelle nå, men ville sjekket på www.tryggmammamedisin.no før du bruker det. Høyere konsentrasjon enn 2% er ikke anbefalt som hudpleie ifølge de kildene jeg finner. Vanlig toner m 2% eller lavere er helt ok ifølge Relis.
Ok, takk for svar, da skal jeg sjekke det ut :-)

Back
Topp