Babyer som ikke vil ligge for seg selv...tips?

Ket

Forelsket i forumet
Som nevnt tidligere vil jo ikke lillegutt ligge for seg selv i hverken våken eller sovende tilstand. Her er han enten i bæresele eller i armene.
Dere andre med samme utfordring, hvordan gjør dere det når dere skal dusje etc? Noen gode tips?

Min vil helst ikke ligge for seg selv heller, men av en eller annen merkelig grunn roer han seg når han får ligge naken på matten på baderomsgulvet, tror lyden av dusjen beroliger han også.

Dusje gjør jeg når mannen er hjemme.. Her bruker jeg ellers mye bæresjal, da koser ho seg og sovner.:) Går over på ergobaby sele når ho blir litt større. Ellers har det blitt bedre her med soving i vogna etter at vi var hos kiropraktor. Men når ho er våken liker ho ikke å ligge lenge aleine.. Tror det har litt med personligheten å gjøre. Noen babyer må nok bare ha mer stimuli enn andre.

Her ligger lillemor på håndkle på gulvet mens jeg dusjer, hun er veldi gla i lyden av rennende vann.. hun har siden hun var 3 uker (nå 8uker) plagdes veldig med magen, på det verste bruker jeg å legge henne på badegulvet og slå på vannet  i vasken(da blir hun helt rolig og godt humør) mens jeg masserer magen til hun får ut lufta.
ellers ligger ho for seg selv i våken tilstand, men har aldri klart å sovne av seg selv, må vugges/bysses og bæres i søvn.

Mannen tar henne. Men jeg har ikke hatt behov for å dusje når han ikke er hjemme, så jeg har ikke sett det som et problem enda.

slik er bianca også av og til, hs sa at vi burde latt de ligge litt og litt alene så blir de vant til det.. men min erfaring er at de ofte har slike faser så om hun vil bysses så gjør jeg det :) er siste babyen jeg kommer til å bysse så da gjør jeg det som føles best for meg :)

Back
Topp