Babyer som gulper mye og fast føde

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Lillebror her gulper mye, har prøvd det meste uten stor suksess og han går bra opp i vekt. Får mme forresten.

Han er 4 mnd 8.februar så da kan han begynne med noe fast føde, men dere som har hatt gulpere, har det blitt bedre etter introduksjon til fast føde?
Og hva prøvde dere å gi først?
Bar lettere med storesøster syns jeg som aldri gulpet

Ble mindre gulping, men grøten kom av og til opp den og. Hun er nå 14mnd og kan fortsatt gulpe litt om hun drikker mye vann.

Takk for svar, er egentlig på ferie 8 oktober, men kommer ikke hjem før 23. Oktober så da begynner vi rett og slett på ferien.
Burde vi prøve med grønnsaker eller grøt? (grøt må i tilfelle kjøpes før vi reiser pga tilsatt sukker i grøten der nede)
Edit: kommer hjem i februar og ikke oktober

Last edited:
Du MÅ ikke begynne den 8 da, bare sånn til orientering :)

Har en gulper her og jeg synes ikke fast føde hjelper noe særlig. Det gjør bare at det som kommer opp er surere og tykkere.

Takk for svar, er egentlig på ferie 8 oktober, men kommer ikke hjem før 23. Oktober så da begynner vi rett og slett på ferien.
Burde vi prøve med grønnsaker eller grøt? (grøt må i tilfelle kjøpes før vi reiser pga tilsatt sukker i grøten der nede)
Du mener 8, februar på første dato?

Og skal dere være borte såå lenge!? [emoji6]

Jeg har ikke hatt gulpere, men kan se for meg at fast føde ligger litt "tyngre" i magen, og ikke så lett kommer opp?

Du mener 8, februar på første dato?

Og skal dere være borte såå lenge!? [emoji6]

Jeg har ikke hatt gulpere, men kan se for meg at fast føde ligger litt "tyngre" i magen, og ikke så lett kommer opp?

Hehe mente 23 februar, kan jeg skylde på sykdom? [emoji38]
Tok lang tid å skulle bestille billetter idag også, vanskelig å skulle skrive alle navn riktig og ha rett fødselsdato

Men vi reiser neste lørdag som du kanskje så på snappen, han blir 4 mnd 8 februar og kommer hjem 23 februar

Du må jo ikke begynne på dagen ungen er 4 mnd...

Det pleier som regel å bli mindre gulping når de begynner med fast føde. Med mindre det er reflux el så er det som regel gulping pga for mye melk (lett å "overfore" med flaske) eller at de får erstatning.

Ville begynt med noe jernholdig. Eggeplomme er fint å starte med, men ikke i utlandet.

Du MÅ ikke begynne den 8 da, bare sånn til orientering :)

Har en gulper her og jeg synes ikke fast føde hjelper noe særlig. Det gjør bare at det som kommer opp er surere og tykkere.
Vet det og vi ventet lengre med snuppa, hun fikk når hun viste tegn til at mme ikke var nok lengre.
Men slitsomt med all den gulpingen hele tiden og om fast føde kan hjelpe vil jeg heller prøve det enn sånn det er nå.

Hehe mente 23 februar, kan jeg skylde på sykdom? [emoji38]
Tok lang tid å skulle bestille billetter idag også, vanskelig å skulle skrive alle navn riktig og ha rett fødselsdato

Men vi reiser neste lørdag som du kanskje så på snappen, han blir 4 mnd 8 februar og kommer hjem 23 februar
Sykdom er gyldig grunn [emoji6]
Mente at det ikke var så lenge nei [emoji6]

Det pleier som regel å bli mindre gulping når de begynner med fast føde. Med mindre det er reflux el så er det som regel gulping pga for mye melk (lett å "overfore" med flaske) eller at de får erstatning.

Ville begynt med noe jernholdig. Eggeplomme er fint å starte med, men ikke i utlandet.
Trodde ikke de skulle ha egg så tidlig jeg?

Se svar over ang dagen ungen blir 4 mnd.

Eggeplomme i Egypt holder vi oss unna. Blir som sagt grønnsaker, mulig frukt eller grøt.

Har forresten ikke andre tegn til refluks men gulper "hele" tiden, spiser ca hver tredje time, lengre imellom på natta og legger bra på seg, så eneste er at vi må skifte x antall ganger om dagen, alle rundt han lukter sur melk, vaskemaskiner går 2 ganger i uka med henholdsvis 6-8 maskiner, over halvparten pga gulpingen.

Gulpet lenge etterpå. Men fikk morsmelk lenge. gulpet litt mindre, men alikevell hver dag

Min er 1,5 år og gulper fortsatt litt, men for vår del hjalp det ikke med fast føde. Som ei annen sa, så blir gulpen bare værre da den lukter surere og det gjerne kan sette farge om de spiser noe med farge.
Det roet seg ikke før han var passert året og som sagt så gulper han fortsatt litt.

Gav seg ikke før hun var ferdig med å krype i grunn, hun måtte opp å stå for å holde mat og væske nede. Vi brukte gaviscon, hjalp litt.

Back
Topp