Babyer og boblebad

Vaniljeisen

Elsker forumet
Korleis er d med babyer og boblebad igjen??
Tuppa er 8 mnd nå. Skal på hyttetur en uke og på hytta er d kun boblebad. Kan jeg ta henne md i boblebadet sammen med oss, el er det FALI?

Ja men om d er bakterier som er farli så er d ikke noe vits i å fjerne boblene akkurat, he he

ja, det kan være farlig. hjertet dems kan faktisk reagere ved å slå i utakt/stoppe.

det er sterke bobler

ORIGINAL: 3xS

ja, det kan være farlig. hjertet dems kan faktisk reagere ved å slå i utakt/stoppe.

det er sterke bobler

Er det det som kan være farlig for små babyer altså? har hørt så mye snakk om bakterier og sånt også..
Skjønner jo at bobler ikke er bra for babyer, og ville ikke hatt bobler på md henne oppi, men d var de bakteriene el ett eller annet da...

ORIGINAL: Vaniljeisen

ORIGINAL: 3xS

det er sterke bobler

Er det det som kan være farlig for små babyer altså? har hørt så mye snakk om bakterier og sånt også..
Skjønner jo at bobler ikke er bra for babyer, og ville ikke hatt bobler på md henne oppi, men d var de bakteriene el ett eller annet da...

det kan godt være at det er skumle bakterier for små barn oppi der også, og det tror jeg faktisk, men det vet jeg ingenting om

ORIGINAL: Dasspapiret

Det er nettopp boblene som er farlige også, som gjør at boblebad kan være smittekilde for bakterier. Uten boblene er ikke boblebadekar farligere enn vanlige badekar! [;)]

Gjør boblene at det er grobunn for bakterier, er det det du mener?
Dvs at når vi reiser bør vi ikke ha henne oppi da..

ORIGINAL: Vaniljeisen

Det er nettopp boblene som er farlige også, som gjør at boblebad kan være smittekilde for bakterier. Uten boblene er ikke boblebadekar farligere enn vanlige badekar! [;)]

Gjør boblene at det er grobunn for bakterier, er det det du mener?
Dvs at når vi reiser bør vi ikke ha henne oppi da..

Bakteriene trives jo i boblebad p.g.a. varmen, og p.g.a. sirkulasjonen som oppstår med boblene. Dersom du tapper oppi karet med vanlig badetemperatur er det jo ikke noe problem?

Så da er det håp for oss altså? he he..
Jg trodde at om det først var komt bakterier oppi der, så ville de være der neste gang du tappet oppi og jeg..Og disse badene regner jeg med står med oppfyllt vann hele uken..ikke vet jeg..Dysene er jo åpne vel, selv om det ikke bobler..ikke vet jeg..vet bare at det har vært så mye snakk om dette tidligere..

Back
Topp