Babyer/barn og alkohol!!

Mammatilei

Elsker forumet
HVordan stiller dere dere til å drikke alkohol med babyer/barn i huser??

Kan dere ta et glass vin/øl?
Kan dere drikke dere fulle??
Eller er det nulltoleranse for alkohol så lenge babyer/barn er i huset??

drikker oss ikke fulle med barn i hus,det er forkastelig.
Men nukk problem med alkohl med barn i hus,vi er voksne mennesker nå og klarer å styre oss når det kommer til alkohol.
På nyttårsaften her i huset drakk 2 av mennene vin til maten, hadde noen øl å kose seg med retsen av kvelden.

Et par glass/øl til maten går nok greit. Men vi kommer aldri til å ha noe fest her så lenge det er baby/barn i hus!
Sambo drikker ikke, og jeg sitter ikke med et glass vin for meg selv.. Men om vi skulle hatt middagsgjester så kanskje [:)]
Men i vennekretsen går det mer i brus enn øl/vin til maten [:)]

Jeg har ikke drukket noe enda, men synes det er helt greit at sambo tar seg et par pils. Når vi går over på litt fast føde kommer jeg sikkert til å kose meg med 1-2 øl/glass vin innimellom. Så lenge man ikke blir full er det greit[:)]

ORIGINAL: *Nikki*

Men nukk problem med alkohl med barn i hus,vi er voksne mennesker nå og klarer å styre oss når det kommer til alkohol.

På nyttårsaften her i huset drakk 2 av mennene vin til maten, hadde noen øl å kose seg med retsen av kvelden.

samme hær

Det er greit at sambo tar seg en øl i blant, men ikke mer. Jeg har tatt et halvt glass øl en gang etter fødselen, det var godt, men det holdt med det. Noe fest eller mer enn en enhet alkohol er uaktuelt av oss som foreldre [;)] Hvis det skal bli mer så skaffer vi heller overnattingsbesøk for snuppa når den tid kommer!

Kan fint drikke meg et glass vin. Men ikke noe mer!

Kan godt ta ett glass vin/øl eller to. Men blir ikke fulle med henne i hus! Liker også best at en av oss kan kjøre om det skulle være noe jeg da, så liker egentlig ikke at begge drikker samtidig :p

jeg tar meg gjerne en øl eller et glass vin for kosen sin skyld[:)]

Har ikke noe problem med og kose oss med et glass in eller øl. Vi er voksne ansvarlige mennesker som klarer og kose oss med det ene eller de to glassene, og ferdig med det[:)] Skal vi i selskap der det er alkohol og vi begge skal drikke så kommer vi selvsagt til og skaffe en barnevakt til L som kan ha han til dagen over. Verre er det ikke[:)]

Nå har jeg drukket to glass siden fødselen med hvitvin, var sinnsykt godt. Sambo har ikke drukket noe- så lillemann har vært hjemme med oss hele tiden.

Her e det nulltoleranse når Tobias e heim og værtfall mens han e våken.. Te matn på hytta , jul, nyttår , påske , middagselskap osv e greit [:D] æ trur æ kan tæll på ei hand korr mang gang han har sjett mæ drikki alkohol [:D] men det e en grunn te at æ e så streng på alkohol nemme han , men sån generelt e ett glass vin eller to greit [:D]

ORIGINAL: *Nikki*

Helt enig [:)]
Mannen tar seg gjerne en øl i helgene han [:)]

Ser ingen problem med et glass vin til middagen med Sander i hus, men det blir nok etter at han er lagt i seng. Men NULLTOLERANSE for fyllekuler!!
Barn og fyllekuler hører ingen steds hjemme!!

Jeg har sagt til Ivan at HAN kan få ta seg noen øl hvis han vil,
men så lenge Thea er her i huset gjør ikke JEG det. [:)]

Når hun blir større og selvstendig er det jo selvsagt noe annet, men
nå når hun er helt avhengig av meg så vil jeg ikke drikke noe, selvom jeg
ikke blir beruset. Det er bare tanken som kveler meg litt[8D]
+ Jeg vil ha muligheten til å kjøre henne til legen om det skjer noe akutt.

Om hun er hos mormoren sin, gjør jeg akkurat hva jeg vil[:D]

Vi koser oss ofte med et glass vin hver etter lillegutt har lagt seg!
Å være full med barn til stede, me not like...

Er vi borte eller har gjester er som regel av en av oss edru, just in case...

jag hadde fest her hjemme.. MEN sambo og christian var i 3 etasje og jeg var i hybelen i kjelleren som vi har... drakk meg ikke full.. syns heller d ikke er noe gøy lenger. skal jo stå opp å være mamma dagen etter på... kan hende vi tar ett glass vin eller en øl til maten i helgene, men da sover christian. drikker ikke når han er våken..

samboeren min liker å kose seg med en øl på kvelden innimellom:) Går greit for meg det! jeg liker ikke det, ikke fordi vi har barn, men fordi jeg ikke er så glad i å kose meg med det! syntes ikke det er så godt! liker best cola jeg:P DET kan jeg kose meg med:) men et glass vin har jo ikke noe å si..

Kan fint ta meg ett glass vin eller to om ungene er hjemme.
Klarer fint å styre meg unna fyll og fanteri.
Har aldri hatt noe fest hjemme når ungene har hvert hjemme og det skjer ikke heller.

Vi kan dele en flaske vin på lørdagskvelden eller sambo tar et par øl til fotballkampen.

ORIGINAL: *sue

1 glass eller 2 har vel ikke så mye og si....men flasker på bordet og fyllefest synes jeg virkelig ikke noe om

Helt enig :)

Back
Topp