Babyens vekt

Beat

Andre møte med forumet
[&:]Noen som har fått vite sånn ca hvor stor babyen deres er? Jeg var hos legen i går, og han sa at babyen min var ca 3100g nå, noe jeg syns var veldig mye i og med at ifølge termin har jeg 5,5 uker igjen. Begynner å bli litt bekymret for at jeg skal få en kjempe-baby

Jeg var på 3d ultralyd i uke 30 og da veide barnet 1800g. De mente at det da ville veie ca 3400 ved termin. Senere har jeg hørt at disse prognosene slett ikk er til å stole på, så nå håper jeg bare at han er helt normal!
Mange babyer legger mye på seg på slutten, men det kan jo hende at din, Beat er fiks ferdig og kommer litt før termin?

Det er mulig det er det som er tilfellet, med min søster kom gutten hennes tre uker før termin så det kan jeg hende min lille gutt kommer før termin han og. Får håpe det, hvertfall hvis vekten stemmer, hehe[:D]

Jeg var på UL nå på mandag, og fikk vite at det lå an til en litt stor baby. Jenta vår kommer til å veie 3.900 - 4.100 ved fødsel, mente jordmoren og hun kommer nok til å være over 50 cm lang.

Back
Topp