Babyens vekt i uke 32

Er vel ikke vanlig med UL ikke 32?
Var hos jordmor som kjente på henne, hun estimerte til 2300g.

Jeg var til jordmor i dag, 33 uker å hun tipper 2000 g på bøllefrø.

Var på ul uke 30+1, da var hun ca 1500 g og helt på snittet ifølge jordmor.

Var på ul 32+3 å da ble lillegutt estimert til 2016 gr :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil også ha ny ultralyd! Men gidder ikke betale for det da. Hadde vært hyggelig å se hvordan frøkna har det der inne. Er 32 uker idag og skal til jordmor på fredag.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg skal på vekst kontroll nå i uke 32.spent å høre hvor tung hun er da :)

*sniker*

Jeg har BMI over 27, har ikke hørt noe om en til UL eller vekstkontroll. Bør jeg ta det opp med lege?

Ja det hadde jeg gjort :) var jordmor som sa det til meg å jeg fikk med skriv som eg evnt kunne gi til legen vis hun ikke trodde på meg.. For det er nye retningslinjer som er kommet de siste åra, å det er langt fra alle leger som er oppdatert på gravide å svangerskap..
En skal også blandt annet ta glukosebelastning for å sjekke for sv.skapsdiabetes..

Da skal jeg ta det opp i dag, takk for tipset!

Jeg er hos legen og tar glukosebelastningentesten nå, sitter og venter *kjedelig*.

Når du har bmi over 27 skal du på vekstkontroll med ul i uke 32 og 36 vertfall :)

Må være ulik praksis, det har jeg aldri hørt om eller fått tilbud om.

Når du har bmi over 27 skal du på vekstkontroll med ul i uke 32 og 36 vertfall :)

Dette stemmer nok ikke... Denne gangen har jeg bmi på 28 og sist bmi på 36. Får ikke noe ultralyd av den grunn... :-/

Dette stemmer nok ikke... Denne gangen har jeg bmi på 28 og sist bmi på 36. Får ikke noe ultralyd av den grunn... :-/

Kan være forskjellig praksis fra sted til sted.. Dette er ganske nye retningslinjer som er kommet i følge jordmora som jeg går til.. Så kansje ikke de er oppdatert der du går?
Men har fått beskjed om det både fra jordmor å fra sykehuset...

Kan være forskjellig praksis fra sted til sted.. Dette er ganske nye retningslinjer som er kommet i følge jordmora som jeg går til.. Så kansje ikke de er oppdatert der du går?
Men har fått beskjed om det både fra jordmor å fra sykehuset...

Mulig det ja, jordmoren min jobber på sykehuset hvor jeg skal føde, så regner med ho er rimelig oppdatert. Men kan være forskjell fra fylke til fylke. :-)

Mulig det ja, jordmoren min jobber på sykehuset hvor jeg skal føde, så regner med ho er rimelig oppdatert. Men kan være forskjell fra fylke til fylke. :-)

Ja hu bør være det da :) det er helt sikkert noe sånt ;) Rart hvor mye ting kan varierer fra sted til sted..

I dag pratet jeg med legen om dette og han hadde ikke hørt noe om det, men jeg ble henvist til føden fordi de må undersøke om jeg har for smal bekkenåpning så da noterte han dette i tillegg så de avgjør om det trengs. Nå er jeg i alle fall spent på glukosebelastningen. Takk for at jeg får snike hos dere :p

Jeg var på UL i går i forbindelse med sjekk av hvordan morkaken ligger siden den lå lavt i uke 18 (lå fint nå). Var da 32+3 og babyen ble estimert til 1880 gram noe som var helt på gjennomsnittet. Hun som tok UL sa at de fleste babyer ligger på dette nå og at det er herfra og ut at noen legger på seg mer enn andre.

Back
Topp