babyens utvikling!

siho

Forelsket i forumet
*MIA*
Gutten her løfter allerede hodet i mageleie og han har snudd seg ifra mage til rygg. Er ikke det litt vell tidlig? Helsesøstra kommenterte hun også at han var så utrolig sterk til å være bare 4uker. :p

Er så koselig å se dem utvikle seg ifra dag til dag <3 storkoser meg :)

Jenta vår er veldig sterk i nakken synes jeg. Hun har løftet hodet fra hun kom ut, nå er hun 1 mnd og gjør som du beskriver; løfter hodet i mageleie for å se på alt og har snudd seg én gang fra rygg til mage. Men hun mister brått kontrollen over hodet, så må være veeldig obs.
Jeg tenkte det var pga hun er 10 dager overtidsbaby, og er en stor baby:P
Er vel individuelt hvordan de utvikler seg, men noen er tidlig ute med prating, andre med bevegelser...
Og man blir jo veldig stolt og glad for hver nye ting man ser de klarer:D

Jenta mi løfter også hodet (ikke skuldrene) og har gjort det siden legekontroll på klinikken. Vi har ikke vært flinke nok til å ha henne på magen, så hun har ikke snudd seg ennå. Men visst er det gøy å se dem utvikles!! Hun har faktisk veivet etter rangler på leketeppet og holder blikkontakt lenge, aper etter meg når jeg rekker tunge og smiler genuint til oss når hun koser seg

Jenta vår er veldig sterk i nakken synes jeg. Hun har løftet hodet fra hun kom ut, nå er hun 1 mnd og gjør som du beskriver; løfter hodet i mageleie for å se på alt og har snudd seg én gang fra rygg til mage. Men hun mister brått kontrollen over hodet, så må være veeldig obs.
Jeg tenkte det var pga hun er 10 dager overtidsbaby, og er en stor baby:p
Er vel individuelt hvordan de utvikler seg, men noen er tidlig ute med prating, andre med bevegelser...
Og man blir jo veldig stolt og glad for hver nye ting man ser de klarer:D
Oi! Fra rygg til mage? Det er ganske komplisert! Hun her har gjort det en gang, men mistenker at det var et "uhell"

Her kom smilet på søndag, dagen før fire uker. Hun er sterk i nakken, og løfterhodet mye, men hvor våken og sliten hun er har mye å si.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke vært flink å ha lillegutt på magen, men skal absolutt bli flink fra nå av. Hvor lenge har dere dem slik om dagen?

Han løfter hodet likevel, har gjort det masse siden fødselen, og merker at han har blitt sterkere. Er veldig flink å fokusere og i dag tok jeg han i å titte ivrig på uroen over lekegrinden.

Smiler mye ubevisst enda, tror vi fikk et lite bevisst smil her om dagen, men venter med å notere før vi er sikre :p

Han er i allefall flink til å snu på hodet og har veldig aktive armer og ben. Merker spesielt at han bruker hendene mye mer nå enn tidligere :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke begynt å ha henne liggende noe særlig på magen enda. Hun holder hodet når jeg har henne "over skulderen" og lignende.
Om rullingen fra rygg til mage er bevisst ja, haha det er ikke godt å si...
Men jeg føler hun er nærmere 2 måneder enn 1... Hun ble jo ikke mindre av de 10 dagane jeg gikk over termin:P Hun er stor, bruker str. 62 nå, har lang kropp... Har tatt igjen "kompisen" i størrelse, som er 2 mnd eldre enn henne :P

Jeg har ikke vært så flink å ha han på magen, unntatt når han ligger på magen oppå meg. Men da koser han seg sånn at han bare ligger der.
Litt dårlig samvittighet for at jeg har vært så sløv, for han er i utgangspunktet en sterk gutt som løftet hodet samme dag han ble født. Skal bli flink nå :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

fikk meg en overraskelse nettopp! jenta lå på magen på sofaen (svak oppoverbakke) og plutselig holdt hun seg oppe på albuene! Hun er 7 uker på søndag!

Her øver vi to ganger om dagen nå på å ligge på magen. Morro å se hvordan hun trekker beina opp, ser ut som hun kan kravle vekk når som helst. "Heldigvis" litt fortung enda:P Jeg benytter sjangsen til å ligge attmed henne og gjøre mine mageøvelser og ta noen push-ups:P Null muskler etter et laangt svangerskap.

Kjekt å kunne gjøre litt mer aktive ting, enn bare ligge på ryggen og stirre. Ser interessen for omverden øker hos den lille:)

Her rullet hun også veldig tidlig fra mage over til rygg. Har heldigvis ikke lært seg andre veien ennå:) Hun er født mer sterk nakke, og klager ikke når hun ligger på magen, så vi har øvd masse!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp