Babyens språk - klipp fra Oprah

Jeg så dette da A var baby, og endel lyder stemte absolutt! Spesielt lydene for trøtt og sulten - som jo er de som kanskje er lettest å få med seg. :)

spennende :) det må jeg prøve ut :D

Spennende, ja. Jeg har møtt Pricilla for mange år siden, akkurat den tiden hun var på Oprah. :) Tror du nok lærer babyen din å kjenne ganske fort. Da blir du ekspert på din baby. :)

Spennende, ja. Jeg har møtt Pricilla for mange år siden, akkurat den tiden hun var på Oprah. :) Tror du nok lærer babyen din å kjenne ganske fort. Da blir du ekspert på din baby. :)
Ja har hørt om flere mødre som etterhvert klarer å høre på gråten til sitt eget barn og skjønner hva den trenger uten at de kan forklare gråten. De bare kjenner lydene igjen ;)

Over 4 mnd siden jeg la ut linken og nå har alle Mai-barna kommet :)

Samme dag som vi fikk ha lillegutt hos oss for første gang skrev jeg og pappaen ned disse lydene på en lapp for å teste ut. Siden sykehusoppholdet har det vært uvurderlig - vi ble raskere kjent med gutten og behovene/signalene enn jeg hadde trodd.

Han har hatt en lyd som jeg har trodd betydde mat, men det er også noen trøtte-lyder. På April-forumet hadde de studert filmen bedre enn meg og det betyr rett og slett at babyen med stort suttebehov kan klare seg med smokk og vil sove. Haha, og jeg som har ergret meg over å bli brukt som smokk når jeg tilbyr brystet i stedet :p Lillegutt fikk smokk før han fikk MM da han lå på intensiven, og er blitt veldig glad i den :)

Flere som har testet ut babyspråket? :o)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vel ikke noe nytt at babyer kommuniserer? Har "alltid" hørt at foreldre etterhvert kjenner igjen de ulike lydene.

Vi skal i tillegg gå på babytegn-kurs. Gleder oss masse til å snakke med babyen vår allerede fra 3 måneders-alderen :)

Så spennende med sånn kurs :)! Må jo være interessant? :)

Sent from my iPhone using BV Forum
ja, veldig aktuelt for oss ihvertfall, siden jeg er tegnspråktolk, og vi vanker i et tegnspråklig miljø. Og så er det fantastisk uansett, man må ikke ha tegnspråkbakgrunn for å ha nytte og glede av babytegn. Anbefales!

Back
Topp