Babyens soverom

Foxy84

Gift med forumet
Jeg lurer veldig på hvordan dere har det på soverommet til babyen...ikke hvordan det ser ut, men temperatur.

Vi bor i ett gamelt hus og vi har ikke noe varme på i soverommet, babyrommet eller gangen(alle ligger inntil hverandre med dører)

Nå som sommern kommer så tror jeg ikke det er så kaldt inne på babyrommet, tror det ligger på en 15-17 grader, mer hvis solen står på soverommet vårt og døren imellom er oppe.

Men på kvelden kan det jo bli litt kjøligere inne på der, da solen skjeldent står på barnerommet.

Så leser jeg at mange ikke kjøper ovn, men at de rett og slett lufter og har det kjølig på rommet, og pakker heller inne babyen...

Så jeg er litt usikker, si det er en 13 grader inne på rommet på kvelden, holder det da å legge han på saueskinn, men en heldekkene body og en vanlig dyne?

Hvordan skal dere gjøre det?

hmm, har vel ikke helt tenkt så langt, men tviler på at det kommer til å være så veldig kjølig her nå fremover. vil tippe at det holder å ha lammeskin/pakke inn babyen. de kan tross alt ligge ute også. så lenge det ikke er FOR kaldt vel og merke og de ikke fryser.

jeg husker vi stresset veldig med det med nathaniel for det er anbefalt å ha en temperatur mellom 15-19grader (tror jeg det var), men denne gangen så bare lufter vi godt før vi legger oss og har døren åpen. 

babyen kommer til å sove på lammeskinn med pyjamas på og dyne :) så kjenner jeg det om hun blir for varm eller kald etterhvert :) 

Her skal babyen ligge på samme rom som oss. Han får ligge korthåret lammskinn, med pysjamas og dyne over.
Så kjenner jeg bare etter i nakken om han er varm eller kald og justerer deretter. Hvis det er litt kaldt på rommet er det mest sannsynlig hendene som kan bli kalde, siden de ofte ligger med armene opp på hver side av hode, da går det an å ta på et par tynne votter feks, men nå blir det jo varmere framover så tipper det ikke blir noe problem på denne årstiden i hvertfall. :-)

Back
Topp