Babyens liggeside

Gullet

Blir kjent med forumet
Hei

Lurer på hvordan det er for dere :)???
Er 35+4
Min lille søte har den siste måneden løge med hode ned og ryggen til min høyre side, men for 1-1/2 uke siden har hun snudd seg med ryggen til min venstre side og falt MYEEE lengre ned i bekkenet. Kjennes til tider ut som om hun skal fall ut der nede :p

Hvilken side skal babyen ligge på før den skal ut? Mene å ha hørt/lest noe om det :)

Fikk beskjed i går om at hun lå med hodet ned. Kjenner en fot sparke ut ofte på høyre side:) (Det er så koselig:))
Så gjerne hun har rygg/rumpe på venstre side? Vet ikke om de ska ligge noe spesiell vei jeg:) Utenom hodeleie da..

Mi ligger også m hodet ned og ryggen på høyre side :) sønnen min lå ak likt. Aldri hørt om noe rett vei å ligge. Helt normalt begge deler mn hsr lest at de fleste ligger på høyreside :)

Her og er hodet ned, rygg til høyre og stort sett bevegelser på venstre side ☺ Ul om 12 dager, så blir spennende å se om hun ligger annerledes da. Er kun i uke 32!

Leste en plass at de fleste babyer ofte har en tendens til å ligge med ryggen mot venstre mot slutten av svangerskapet, uten at de helt ver hvorfor. Vet ikke om det stemmer. Her forandres det innimellom, men hun ligger mest på venstre side og sparker opp mot ribbeina på høyre side. :)

Leste en plass at de fleste babyer ofte har en tendens til å ligge med ryggen mot venstre mot slutten av svangerskapet, uten at de helt ver hvorfor. Vet ikke om det stemmer. Her forandres det innimellom, men hun ligger mest på venstre side og sparker opp mot ribbeina på høyre side. :)
Likt her:) Tror aldri jeg har kjent at hun har sparket opp i ribbeina på venstre side.

Her ligger han mest på venstre side, og jeg synes også det er mest behagelig. Har morkaken foran på høyre side, så mulig det har noe med det å gjøre? Er 33+6 :)

Jeg mener å ha lest en artikkel et sted om at de fleste legger seg til venstre før fødsel. Det hadde også noe med hvordan fosteret kommer ut fødselskanalen, snur seg på tur ut?? Kommer "riktig" vei ut??
Ja noe i den duren :-P
Her har hun iallefall funnet ut at det et best å ligge med ryggen til venstre og sparke meg i rinbeina/siden til høyre. Hælen stikker ut til stadighet (au au au)
Av og til prøver hun å snu seg, men kommer til midten av magen, så er det som hun kamper litt, gir opp og faller tilbake til ventre ;-P snodige greier dette!!!..

Min ligger også med ryggen mot min venstre side... Aldir hørt om at de skal ligge til noen spesiell side jeg, men....

Her ligger hun med hodet ned og ryggen mot høyre side, men innimellom så beveger hun den mot venstre side. Går alltid tilbake til høyre igjen iløpet av noen timer :)
Kan seeeeee hele rumpa bevege seg langs magen :P

Vet bare at han ligger på tvers og sparker mot høyre. Å så sterk da gitt, føles som han prøver å sparke seg ut hehe :P

Hodeleie her men hu driver å tar noen headspins inni der for hu er på høyre siden den ene dagen, og venstre den andre :)
Men føler hu ligger mest med ryggen på vensre side og sparker på høyre ;)

Her ligger han stort sett med hode ned litt mot venstre siden, rompa på venstre side og sparker på høyre side. Men tror han beveger seg ganske fritt enda, kjennes ut som rompa er på høyre side iblant også :)

Nå ligger babyen med hodet ned hvertfall, det er en start :)

Her ligger han på tvers med rompa på høyre side..akkurat som storebror gjorde :p Håper han har litt bedre retningssans og bestemmer seg for å finne veien nedover etterhvert...er jo i uke 34, så fortsatt håp..hehe.. Ellers blir det vel et nytt ks..som forsåvidt også går helt greit ;)

Det stemmer at de fleste babyer ligger med hodet ned og ryggen mot mors venstre side. Det er visst det beste ift fødsel og hvordan de skrur seg ut, men det går fint å føde om de ligger med ryggen andre veien også. Tror de da fort blir "stjerne tittere".
Her ligger prinsessen på skrå... Hodet mot min venstre hofte og rompa mot høyre ribben. Er 34+5 i dag og hun bør visst helst ligge riktig innen kontrollen i uke 36. Det er fortsatt muligheter for at hun snur seg selv, og en løsning kan være at de forsøker å snu på henne (fordeler og ulemper knyttet til det). Trolig blir det KS om hun ikke snur på seg, og KS er nederst på listen min! Har en gutt på 3 år og vil heller føde på nytt enn å skulle gå gjennom et stor inngrep som KS. Krysser fingrene!

Min lå med hodet ned, ryggen mot venstre og spark på høyre side i i hvertfall seks uker (frem til uke 33). Dette bekreftet to jordmødre og ultralyd (privat). Men en natt for nesten to uker siden, så fikk jeg ikke sove. Det var så mye bevegelse i magen hele natten som jeg aldri har kjent før, og det var vondt nede i bekkenet. På et tidspunkt på natta stod jeg på alle fire i sengen, og viste ikke hvor jeg skulle gjøre meg av. Etter det så klarer jeg ikke kjenne hvordan babyen ligger. Jeg mistenker at barnet ligger i tverrleie. Har lest at dette blir sjekket i uke 36 på svangerskapskontroll. Dette har ikke jeg fått beskjed om, så er veldig spent.

Hun har ligget med hodet ned siden siste kontroll hos JM for 3 uker siden. Samme leie i dag. Har ryggen på høyre side av magen og sparker ut på venstre side. Men har ikke festet seg som jeg har merket. Er 32+5 i dag, så god tid til festing :)

Back
Topp