Babyens leie når terminen nærmer seg

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Hodeleie her for det meste. Leste artikkelen, og jeg kjenner jo ikke i det hele tatt hva som er forskjell på hode og rompe...
Av og til kjenner jeg en spiss/kantete del og da forteller jeg mannen at jeg har funnet en kroppsdel, men aner jo ikke hva det er :P
 
Legen sa hodeleie i går 35+2, så håper han holder seg der ;)
 
Ligget i hodeleie siden uke 24
 
Skrå/tverrleie her gitt.. :/ Men god tid enda, 7 uker til termin!
 
Samme her... Aldri ligget med hodet ned. Kjent spark langt nedi bekkenet daglig siden uke 22, så relativt sikker på at hun aldri har vært helt rundt.

Skal du i samtale med sykehuset angående fødsel?

Jeg har tett oppfølging med føden for tiden pga nylig oppdaget svangerskapsdiabetes, høyt ujevnt BT, ujevn hjertefrekvens hos Lillegutt samt liten vekst hos Lillegutt de 3 siste ukene...

Hadde en kort samtale med en lege i går hvor vi begge var enige om at et planlagt keisersnitt var det beste for oss sånn det er i dag. Har vært til observasjon over natten og skal følges opp med en time neste uke og en time uka etter.
 
Ligger med hodet godt ned...jordmor spøkte med at han nesten kunne kikke ut, så langt ned han lå...
Uke 32+6 (33)
 
Jeg har tett oppfølging med føden for tiden pga nylig oppdaget svangerskapsdiabetes, høyt ujevnt BT, ujevn hjertefrekvens hos Lillegutt samt liten vekst hos Lillegutt de 3 siste ukene...

Hadde en kort samtale med en lege i går hvor vi begge var enige om at et planlagt keisersnitt var det beste for oss sånn det er i dag. Har vært til observasjon over natten og skal følges opp med en time neste uke og en time uka etter.

Såpass ja, høres ut som dere har litt å stri med da.. Da skjønner jeg at ks er det lureste. Blir spennende å få en dato da [emoji4]
 
Fikk beskjed om hodeleie for 2 dager siden. Uke 33. Men veldig bevegelig, så lille kunne helt sikkert slå kollbøtte minst 15 ganger før han/hun bestemte seg [emoji28] har god tid ennå så får bare vente å se [emoji6]
 
I dag kjente jeg spark mot ribbeina, og fikk bekreftet av jordmor at hun ligger på skrå med hodet ned, men ikke med festet hode. Satser på at hun har lyst til å bli der fremover :)
 
Fikk beskjed fra jordmor i dag at han lå i hodeleie og var knapt festet. Så det manglet litt på at han var festet. Lå heldigvis rett vei da, uke 36+3 nå :)
 
Var på kontroll i dag, hodet er ned men langt fra festet. Så hun ligger gå ut oppe i en litt snodig sidestilling.

Blir henvendelse til KK grunnet varierende leie på baby, hun snur seg ofte.
 
Back
Topp