Babyens fødselsvekt 3 gangs..

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Til dere som har flere barn..
Dette blir mitt tredje barn, og fikk beskjed sist at andremann kom til å bli større enn første.
Første var 3600g, ble født 11 dager på overtid, andremann var 3680g, ble født 3 dager før termin. Så han hadde jo sikkert vært mye større om jeg hadde gått like lenge over.

Nå sitter jeg her og er bittelitt småbekymra. Kommer 3 til å vær enda større?

Ikke nødvendigvis :)
Barnet blir jo født når det er klart, sånn i teorien :)

Nr.1 til termin 3460g - startet selv
Nr.2 3 uker før 2750g - indusert
Nr.3 2 uker før 3200g - startet selv

Er jo vanlig at de blir litt større for hver gang, men trenger ikke være sånn. Min svigersøster fikk nr1 på termin: 3500 ca, nr2 12 dager over: 4000 og nr3 12 dager over: 3400

Nei ikke si sånn a!:o jenta mi var 4200g og 53cm på termindatoen og satt fast i bekkenet, ble klipt og revnet. Guttungen kan jo ikke være større :(

Jeg er nr 2 i min søskenflokk, og var både lengst og tyngst :) Alle er født nært termin :)
Jeg er også nr 2. var større enn min søster, med mine 4300 eller var det 4600, lillebroren min var enda større 4800,
Men så har jeg attpåklatt til lillesøster, hun var vel 3600 eller noe. Men det er jo 8 år mellom lillebror og lillesøster. (vi er 4 stk)
Blir bare 1,5 år mellom minstemann og babyen her. Håper h*n ikke blir noe større :p

Nei ikke si sånn a!:eek: jenta mi var 4200g og 53cm på termindatoen og satt fast i bekkenet, ble klipt og revnet. Guttungen kan jo ikke være større :(
Sorry hehe..
Off ikke kjekt. Håper du får en mindre baby denne gang.
Men som moren min sa når hun fikk broren min. Selv om vekten var mye (4800) så var han så lang (53) så hun kjente ikke på at han var stor. Trur det er verre om babyen veger mye men er liten i str. Hodeomkrets har jo også mye å si.
Førstemann hadde en hodeomkrets på 37 mens andremann hadde 35. Fikk en kommentar på hode til eldstemann dagen etter fødselen, om jeg måtte ha hjelp til å få han ut, siden hode var så stort? Måtte ikke det, og glad jeg ikke hadde noe å sammenligne med.
Andremann var stjernekikker. stort hode var vondere, eller kanskje jeg bare husker det slik.
Hva blir neste, stor baby, stort hode og stjernekikker?

Sorry hehe..
Off ikke kjekt. Håper du får en mindre baby denne gang.
Men som moren min sa når hun fikk broren min. Selv om vekten var mye (4800) så var han så lang (53) så hun kjente ikke på at han var stor. Trur det er verre om babyen veger mye men er liten i str. Hodeomkrets har jo også mye å si.
Førstemann hadde en hodeomkrets på 37 mens andremann hadde 35. Fikk en kommentar på hode til eldstemann dagen etter fødselen, om jeg måtte ha hjelp til å få han ut, siden hode var så stort? Måtte ikke det, og glad jeg ikke hadde noe å sammenligne med.
Andremann var stjernekikker. stort hode var vondere, eller kanskje jeg bare husker det slik.
Hva blir neste, stor baby, stort hode og stjernekikker?
Får for all del håpe at du slipper det!:p uff, hva vi damer må gå igjennom altså!

Tror ikke det er så stor forskjell på å føde en på 3500 og 4000 egentlig. Min eldste var 4085, 36,5 i hodeomkrets. Og jeg synes riene i forkant var værre enn å presse han ut. :)

Nr1 . 3380 g
Nr2. 3205 g
Begge ble født i uke 39, nr 2 noen dager tidligere enn nr1.
Fikk beskjed at denne kom til å ligge rundt samme som de andre 2 :) ikke større baby for hver gang nei. Men så er det litt ulikt hvor mye hver baby vokser, men når de måler er d det de kommer til.
(fikk med første beskjed at om jeg gikk til termin ville babyen bli rundt 3700)

Til dere som har flere barn..
Dette blir mitt tredje barn, og fikk beskjed sist at andremann kom til å bli større enn første.
Første var 3600g, ble født 11 dager på overtid, andremann var 3680g, ble født 3 dager før termin. Så han hadde jo sikkert vært mye større om jeg hadde gått like lenge over.

Nå sitter jeg her og er bittelitt småbekymra. Kommer 3 til å vær enda større?
Vennina mi fikk ei jente på 5200 gram og d gikk bare fint, hadde ikke noe større hode av den grunn så når d var ute kom resten etter :cat:

Min er mindre enn første gang, så for meg stemmer det ikke :) Eller, fasiten får vi jo ikke før han er ute. Men ultralydene sier hvertfall det.

Nummer 1: 2902 g, to dager over termin, dysmatur
Nummer 2: 3526 g, fem dager før
Nummer 3: 3200 g, fire dager før
Nummer 4: 2910 g, 17 dager før, ville vært 200-300 g større om hun kom nærere termin

Vennina mi fikk ei jente på 5200 gram og d gikk bare fint, hadde ikke noe større hode av den grunn så når d var ute kom resten etter :cat:
oi da 5200g. Det var litt stort. Søskenbarnet til samboeren min sin første var også over 5 kg. Trur andremann var mye mindre.

oi da 5200g. Det var litt stort. Søskenbarnet til samboeren min sin første var også over 5 kg. Trur andremann var mye mindre.
Ja tenkte AU! Men ho sa at de viste ikke at babyen var så stor og at d ikke var noe verre enn d skulle være :p ho har en fra før å:p

Nr 1 var 3900 og 53 cm
Nr 2 var 2900 og 47 cm
Nr 3 var 3510 og 50 cm

Så her blir di ikke større for hver gang. Regner med at nr 4 blir ca på størrelse med nr 3, eller kanskje litt mindre om ul stemmer.

Jeg veide 2600g når jeg ble født :p men ungene her er:
Nr1-3 uker før 3130g
Nr2- på termin 4090g

Spent på han her nå :) han veide 2000g for 3 uker siden :p er 34+6 i dag :-)

Back
Topp