babyene og varmen.

Sille

Betatt av forumet
Tenker litt på dette med væskeinntak. Min drikker 4 flasker mme + en skål grøt om dagen. Men er det nok i denne varmen? Jeg prøver å gi vann, men han liker det ikke. Har også hørt at man ikke skal gi vann rett fra springen før etter 6mnd, så har prøvd med kaldt vann, romtemperert vann og litt lunka kokt vann. Men nei, han nekter. Hvordan gjør dere det dere som ikke ammer? :-) 

Gir mme og her har det løst seg selv ved at snuppa har ikke store apetitten nå i varmen så drikker ofte og lite i stede. Da får ho i hvertfall i seg regelmessig med drikke.

Aner ikke. Noah tok vann med en gang. Veit ikke det har noe å si om jeg full ammer. Men har du prøvd å gi det før eller etter mat? Har også hørt at lunka vann er en innertier;)

Han blir vel sikkert urolig om han er tørst?

Jeg fullammer og hun spiser ihvertfall 10 ganger i døgnet, så blir jo jevn væsketilførsel.

Har ikke prøvd med vann enda, men har tenkt til å tilby henne det til grøten etterhvert. Når hun spiser litt mer enn en teskje liksom :) Blir da kokt, avkjølt vann.

Du kan jo evnt. høre med helsestasjon om du er usikker :)

Ja, jeg tror ikke han er så veldig tørst, så går nok bra foreløpig :-) Har bare så lyst at han skal lære seg å like det i tilfelle han trenger mer drikke en dag ;) Får vel bare prøve å venne han til det med å gi litt hver dag :) Tilbyr vann ofte, spesielt etter grøtmåltid. Får ned litt da, så kan jo hende det går seg til dette. Får litt fruktmos også en gang om dagen, og det går ned på høykant :D 

Hvordan takler babyene deres varmen da? 

Sille skrev:

Ja, jeg tror ikke han er så veldig tørst, så går nok bra foreløpig :-) Har bare så lyst at han skal lære seg å like det i tilfelle han trenger mer drikke en dag ;) Får vel bare prøve å venne han til det med å gi litt hver dag :) Tilbyr vann ofte, spesielt etter grøtmåltid. Får ned litt da, så kan jo hende det går seg til dette. Får litt fruktmos også en gang om dagen, og det går ned på høykant :D 

Hvordan takler babyene deres varmen da? 

Jeg ammer så jeg kan ikke si så møe om dette. Men hvordan hun tåler varmen? Sover dårlig hele døgnet. Sover ofte men bare halvtimer av gangen. Ligger med lite klær i skyggen.  ellers så prøver vi å være mye inne

Det går egentlig veldig bra i varmen. Kler henne i luftige klær og holder henne i skyggen. I vogna har hun bare føtter og helseteppe over seg :)

Det som er litt dumt er at det blir så varmt på soverommet når hun skal legge seg. Sola står på soverommet og det er 30 grader der med vindu oppe....

Litt vanskelig å få henne til å sovne da...

Babyen min klarer seg bra i varmen i grunn, merker ikke så stor forskjell på henne. Men jeg ammer litt oftere enn vanlig på dagen. Vi er heldig og har soverom i kjelleren hvor det er lite sol som slipper inn i løpet av dagen, så det er alltid godt og svalt der. I natt satt til og med babyen ny "soverekord", hun sov fra ca 20 til ca 4 uten mat! 

Med 29,5 grad i skyggen ble det bare bleie på i dag;) og bading  i basseng,... Før varmen kom tok han bare sånne powernaps sånn inne mellom men nå kommer de hyppigere, så han er nok litt slått ut av varmen.. Men basseng bading funker, da blir han blid igjen;)

Jeg koker vannet og har det med meg. Han drikker lite, men får ihvertfall i seg litt. Må nok bli vant til smaken.

Svigermor tipset meg om nypete som blandes veldig svakt. Da får vannet en søtlig smak, og det skal være lettere å tilvenne med vann. MEN min lille ville ikke ha det :p 

Back
Topp