Babyen tar ikke puppen!!

Bagera

Glad i forumet
Det tok litt tid før jeg fikk melk i puppen, og siden frøkna ved utreise fra sykehuset hadde gått ned mer enn de berømte 10% gav jeg henne flaske inntil jeg fikk melk i puppene.. Problemet er nå fulle mugger, og en baby som ikke tar puppen overhodet. Hun åpner ikke munnen!! Og hvis hun gjør, er det så lite at puppen kommer ikke inn ihvertfall.. Jeg prøver og prøver, blir frustrert for at det ikke går, og bruker mesteparten av tiden på å tømme puppene og å mate barnet. Noen som har erfaring med dette? Og har noen gode ammeråd å komme med? Målet er å få til ammingen, nemlig! Ammet søsteren uten problemer, så var ikke i mine tanker at det ikke skulle gå denne gangen...

Det hørtes ikke noe særlig ut, jeg tror kanskje du må prøve å lure henne litt. 
Jeg har ikke erfaring med dette selv men dette er nok noe jeg eventuellt ville prøvd selv.
I og med at hun tar flasketuten så kanskje du kan prøve å holde denne tuten ved siden av (så hun gaper og smette puppen inn)/ eventuellt på puppen og melke igjennom den? Eller kan du jo også prøve å bare åpne munnen hennes med fingeren (slik som står anbefalt at vi skal gjøre når vi skal ha de av puppen, stikke lillefingeren inn i munnviken og dytte brystvorta inn i munnen) sørge for at melka står i puppen så hun får melk med en gang?
Hvis du har henne til å sutte på ett eller annet bare prøv å "bytte" til puppen etc?

har du prøvd å dra haken hennes ned med en finger så fører du puppen inn? det må jeg gjøre av og til.. 

Første mann her ville apsolutt ikke ta puppen, å med han viste det seg at han hadde stramt tungebånd å låsninger i nakken:( kanskje greit å få sjekket det hos en kiropraktor. 1behandling kan være nok til å rette opp i det :)

Lykke til hvertfall,håper det ordner seg... vet hvor frustrerende det er å ikke få til ammingen

Jeg fikk en sønn for nesten 4 uker siden. Han kom 5 uker for tidlig og hadde en litt tøff start på livet, og fikk derfor mat gjennom sonde. Men siden han måtte prøve å lære å spise selv så var det veldig vanskelig for han. Men han tok puppen med Brystskjold på, da får man den plasttuten. Nesten som tåteflaske tut. Det tok ca 2 uker å lære å amme uten brystskjold, men nå har han endelig lært seg det!
En fin tålmodighetstest, men det kan jo være en mulighet å prøve det :)

Jeg skal prøve skjold, ja! Og det kan jo også godt være låsninger, siden hun hang fast i skuldra på vei ut.. Tusen takk for gode tips, jenter!..jeg er ganske nær å gi opp nå, håper virkelig det kommer seg.

Back
Topp