Babyen sover så lite!

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Lillesøster på 2 mnd sover nesten ikke på dagen! :o Sov fra 11 til 13, og så har det vel vært tilsammen 30 minutter etter det. På natta sover hun fra 23-24 til 2:30. Og så i intervaller på en til to timer etter det. Jeg blir smågal av det. Hun kan sove 2-3 timer på dagen om jeg går tur med vogna. Men er ikke alltid jeg orker å dra ut fordi jeg er så gåen etter natta, så det blir ikke hver dag. Hun vil helst bare ligge på meg med puppen i munnen hele dagen, griner om jeg legger henne ned. Er dette normalt eller??? :o Storesøster sov masse så dette er uvant for meg. :(

Lillesøster på 2 mnd sover nesten ikke på dagen! :eek: Sov fra 11 til 13, og så har det vel vært tilsammen 30 minutter etter det. På natta sover hun fra 23-24 til 2:30. Og så i intervaller på en til to timer etter det. Jeg blir smågal av det. Hun kan sove 2-3 timer på dagen om jeg går tur med vogna. Men er ikke alltid jeg orker å dra ut fordi jeg er så gåen etter natta, så det blir ikke hver dag. Hun vil helst bare ligge på meg med puppen i munnen hele dagen, griner om jeg legger henne ned. Er dette normalt eller??? :eek: Storesøster sov masse så dette er uvant for meg. :(
Helt normalt. Må vell si det son at min lille gutt var kun på puppen og sov kun 15 til 20 min i starten. Kunne ha en økt på 1-1,5 t hvis vi var på trilletur. Var veldig slitsomt. Her samsov vi om natten så han la seg samtidig som oss og sov ganske godt. Her endret ting seg etter 3 mnd. Sov lettere i vogn men spv dårligere natt. Våknet da vær 2-3 t.. Vær tålmodig..

Det er normalt. :) Bare la henne ligge med brystet så mye som hun vil? Så godt det lar seg gjøre. ;)

Helt normalt :) begge mine har sovet enda mindre enn det... Tørsten er vel at det blir bedre etterhvert!

Helt normalt at de vil ha masse nærhet denne første tiden:) har du bæresjal så bruk det, eller skaff deg et. Frøkna mi sover også lite alene med mindre det er i vogna, hun er 10 uker

Hun virker ikke plaget av noe da? Har du prøvd å få henne til å ta smokk?

Ja, det er normalt!
Knærten min sov mye den første mnd. Etter det sov han kun en halvtime om gangen på dagtid til han var 6 mnd, og sov maks en halv til to timer i strekk om natten. Jeg holdt på å daue.

Ta henne til kiropraktor eller manuellterapeut for å utelukke låsninger.
Bruk bæresjal og la henne få den nærheten hun trenger.

Hun virker ikke plaget av noe da? Har du prøvd å få henne til å ta smokk?
Akkurat nå er hun snørrete. Men det virker hun mest plaget av på natta (les dårlig med søvn i natt...). Hun sutter på hendene sine, dyner, tepper - men nekter å ta smokk dessverre. Har prøvd 5 forskjellige typer. Bare brekker seg og spytter ut.

Storebror sov maks 30 min sammenhengende på dagtid, aldri alene. Veldig slitsomt, man kan bli gal av mindre :(

Noen barn trenger hjelp til å sove, enten kroppskontakt, byssing, trille i vogn, helt stille, litt svak gjevn bakgrunnslyd, mørkt, puppen osv osv... Får barnet ditt for lite søvn ville jeg lagt mer til rette for ar hun sov mer. Ikke alle babyer kan bare legges ned og så sover de igjennom alt.

Det er like normalt som ikke.

Her kunne ikke jeg sove/slappe av mens babyene sov. Men bedre å trille på en baby som sov, en å gå rundt med en misfornøyd trøtt unge:p

Back
Topp