Babyen snudd seg?

18 mai :)

Flørter med forumet
Jeg er i uke 30 og synes at det begyner å bli tyngre nå... De siste dagene har jeg lurt på om babyen har snudd seg, jeg merker mer press nedover og har hatt litt vondt/stikking i lysken (har ikke hatt bekkenplager til nå). Dette er første svangerskapet mitt så har ingen erfaring med dette fra før :p Noen som vet når babyene pleier å snu seg?

Jeg tror ikke de pleier å snu seg før litt nærmere fødsel, men her snudde frøkna seg i uke 28. Hun ligger med hodet ned og jeg har lagt merke til at magen har sunket litt de siste ukene :)

Han har snudd seg for noen uker siden. Var hos legen på fredag da lå han framdeles med hode ned så da blir han nok liggende den veien til han skal ut :)

Jeg tror dette er individuelt, men det skjer vel tidligere for førstegangsfødende så det er absolutt mulig at det er det som er skjedd. Jeg er andregangs og min ligger allerede godt nede, men jeg tror ikke han er festet.
Du kan spørre lege/jm ved neste kontroll :)

Jeg starter uke 33 nå , og hos meg så snur den nederste seg ganske så ofte enda , den veksler mellom seteleie og hodeleie hele tiden. Så når de snur seg og forblir der er nok ganske så individuelt :-b

Her er han fortsatt "all over the place" men det virker som han ligger mest med hodet ned. :-)

baby hadde snudd seg da jeg var på kontroll forrige uke, er 32+5 idag.

Så lenge hodet ikke er festet så kan de teknisk sett snu seg som de vil sa jordmor til meg på fredag..

Her ligger lille jenta med hodet ned, men det er ikke festet. Rumpa er opp på min venstre side og beina bort på høyre siden. Dette kjente jordmor med å trykke på magen fredag, og da jeg var på vekstkontroll i går fikk jeg bekreftet at hun lå på samme måte som jordmor hadde forklart. Så flere dager i noenlunde samme stilling i alle fall her i gården.. Jeg er 32+3 nå forresten.

her ligger han remdeles i seteleie, men fortsto at babyen burde ha snudd seg rundt uke 36..så her har han et par uker til på seg..og da blir det trolig forsøkt utvending vendig i uke 37, for da skal det mye til om han klarer dette på egenhånd, eller faren for at han kjører rompa ned og gjør seg klar er jo også tilstede

her ligger hun med hodet opp : / men jordmor betrygget meg med at hun fortsatt kan snu seg mange ganger så da er det jo bare å håpe på at lille frk dings tar til vettet når det nærmer seg og snur seg med hodet ned ;) 

Jeg var på kontroll i går, 33 uker, og da lå hun med hodet ned som jeg hadde en følelse av selv. Håper hun fortsetter med det :-)

Back
Topp