Babyen smiler?

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Leste en artikkel i BAM i dag. Opplevde dere at babyen smilte "tidlig"
Husker guttene mine begynte tidlig, men alle sa det bare var luft i magen :P
ImageUploadedByBV Forum1458229822.237889.jpg

Er jo forskjell på grimase og smil, og vi ser vel hva som er hva vi som titter dem i ansiktet dagen lang <3 :) jeg så veldig godt når vesla smilte til meg på ordentlig, da var hun rundt fem uker gammel. Før det hadde hun jo smilt, men ikke bevisst på en sosial måte, mulig hun var litt seint ute ;)

Er jo forskjell på grimase og smil, og vi ser vel hva som er hva vi som titter dem i ansiktet dagen lang <3 :) jeg så veldig godt når vesla smilte til meg på ordentlig, da var hun rundt fem uker gammel. Før det hadde hun jo smilt, men ikke bevisst på en sosial måte, mulig hun var litt seint ute ;)
Sto i artikkelen at sosialt smiler de gjerne ikke før de er noen mnd :)

Ååååå :) da så jeg kanskje feil på vesla da! Har tilogmed film av at hun smiler til meg mens jeg pludrer med henne. Kanskje det ikke var bevisste smil allikevel?
Det kan det jo være! Tror ikke på alt jeg leser :P
Men synes det var litt artig st de begynner å smile ganske tidlig, og at det alle andre mener er ordentlig smiling er når de begynner med sosial smiling :)
Var med en gutt på tre uker i går og han smilte hver gang han hørte samboer sin stemme. Så kanskje det er lyder og inntrykk de smiler av så tidlig? Fascinerende i allefall :)

jeg har aldri trodd på at det tar så lang tid før barna smiler, man ser forskjell på grimaser og smil tenker jeg. Begge mine barn har smilt til meg dagen etter at de var født. :)
Herlig :) ❤️

Her kom smilet etter ca 1 uke... Min mor sto på sitt om at det var luft og sier fortsatt "det er bare luft" hver gang hu smiler... Nå har jeg begynt å kommentere henne også, s hver gang hu smiler nå spør jeg om hu har luft i magen ;)

Her kom smilet etter ca 1 uke... Min mor sto på sitt om at det var luft og sier fortsatt "det er bare luft" hver gang hu smiler... Nå har jeg begynt å kommentere henne også, s hver gang hu smiler nå spør jeg om hu har luft i magen ;)
*ler så jeg griner*
Den var god :P den må jeg huske til jento blir født og den kommentaren kommer ;)

*ler så jeg griner*
Den var god :P den må jeg huske til jento blir født og den kommentaren kommer ;)

Hehe... Mye rart som kommer ut når hormonene er på topp i barseltiden :p skal sies at både min mor og svigermor har slutta å kommentere luft nå og heller påpeke smilet hennes ;)

Hehe... Mye rart som kommer ut når hormonene er på topp i barseltiden :p skal sies at både min mor og svigermor har slutta å kommentere luft nå og heller påpeke smilet hennes ;)
Høres bra ut ;)

Min kom med et megaglis da jeg dro frem puppen da han var 3 uker gammel :)
Det var første smilet. Etter det har han smilt dagen lang.

Rett etter 3 uker begynte hun å smile. Smile bevisst til oss, med vilje. Men hun silte hele veien, dog tror jeg det er mer reflekser enn "skikkelige" smil.

Han smilte bevisst fra to uker, flere ganger og har film. Var tydelig øyekontakt og "latter", ingen mageknip her i gården ;)

Ser smilegrimaser daglig, sett det siden fødsel. Ikke bevisst, men både våken og sovende trekker hun på smilebåndet noen sekunder, ser ut som hun har det godt. Når hun har ondt i magen vises det med andre grimaser.

Back
Topp