Babyen sliter med å finne roen.. :-/

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Lillegutt sliter med å finne roen når han er trøtt. Kan se på han at han er trøtt, og han klager veldig, ikke hyling og skriking, men masse klaging.. Han tar dessverre ikke smokk, så kan ikke bruke det heller for å få  han til å sove (tok smokk ei periode, men så sluttet han med det).. Noen tips?
 
Mitt beste råd er å legge han før han blir ordentlig trøtt. Har samme "problemet" på dagtid jeg, men har flere ting som funker om han blir overtrøtt. Han har aldri vært glad i sutten, men om jeg hjelper å holde den inne "gir han seg" som regel til slutt og da sutter han godt. Ellers funker byssing, gåtur i vogna, kjøretur og puppen også godt her. Merker likevel at de dagene jeg er litt obs og legger han i vogna på et rolig sted når han begynner å bli trøtt så sovner han av seg selv. Lykke til!
 
Her er det også sånn på dagtid ofte.. har bedret seg litt, men blir han først overtrøtt tar det tid å få roet han! Så første triks er vel å prøve å ikke få dem overtrøtte! Men her er ikke det lett å kontrollere iallefall.. Han tar sutt, men hender jeg må holde den inne for han når han er i det humøret der! triller han mest i vogna, til slutt sovner han, men ofte må jeg ta han opp for å se om han vil ha litt mat (hender han ombestemmer seg hvis han har takket nei en gang!). Her må jeg bare holde på sånn til han sovner... og stort sett sovner han etter en liten stund.. Noen ganger hjelper det å bare legge han på stellebordet, da roer han seg ofte! Da er det også lettere å legge han rolig tilbake i vogna, eller senga.. Har vel funnet ut at det er verst når vi er på besøk! Har litt flere muligheter hjemme.. 
 
hvilken smok brukte du? datra mi tar bare mam smokker...  KRISE uten de
 
Back
Topp