Babyen ruller om natta, men kommer seg ikke tilbake igien. Hjelp

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
babyen min blir 4 mnd neste uke. Denne uken har han lært å rulle fra rygg til mage:love7 problemet er at han ikke kommer seg tilbake i mageleie igjen. Han elsker og rulle og ruller hele tiden , og vi må hjelpe han tilbake.

Problemet er at han gjør det om kvelden/natta også :nailbiting: han kommer seg jo som sagt ikke tilbake. Han sier vanligvis i fra. Jeg har calling med kamera, men kamera er ikke på hele tiden (bevegelsesenor). I ste når jeg skjekka lå han i mageleie med ansiktet ned :eek: kjempe skummelt. Takk og pris for aerosleep madrass med luftfilter

Hva kan jeg gjøre for å stoppe han? På dagtid flytter vi han jo tilbake. Men om natta skal vi jo helst sove. Er ikke bra når han snur seg og ikke kommer tilbake. Nesten slik at jeg ikke tørr å legge meg i kveld :oops:
hadde han havna med ansiktet til siden så haddd deg ikke vært så ille kanskje.. men når han ligger med ansiktet ned blir jeg redd
 
Nattpose med seler?

Vil en sånn pose hindre han i å endre stilling i det hele tatt om natta ? Vi endrer jo leie av oss selv i søvne om natta, og på sykehus flyttes de som ikke kan flytte seg selv om natta. Så vet ikke om det et heldig at han ikke kan få rørt noe på seg
 
Vil en sånn pose hindre han i å endre stilling i det hele tatt om natta ? Vi endrer jo leie av oss selv i søvne om natta, og på sykehus flyttes de som ikke kan flytte seg selv om natta. Så vet ikke om det et heldig at han ikke kan få rørt noe på seg
Det sies at når de selv snur seg til mage så kan de få ligge slik. Men snu han når dere ser han ligger på magen, men ikke sett på klokka for å snu han :p
 
Så skummelt! Vår lille sover fortsatt i nest i senga, så da kommer hun seg ikke rundt. Det er det eneste tipset jeg har.
 
Vil en sånn pose hindre han i å endre stilling i det hele tatt om natta ? Vi endrer jo leie av oss selv i søvne om natta, og på sykehus flyttes de som ikke kan flytte seg selv om natta. Så vet ikke om det et heldig at han ikke kan få rørt noe på seg
Han kan legge seg på siden, men ikke på magen.
 
Pose med seler :) Du kan stramme den såpass at baby kommer seg på siden, men ikke helt rundt :)
 
Vil en sånn pose hindre han i å endre stilling i det hele tatt om natta ? Vi endrer jo leie av oss selv i søvne om natta, og på sykehus flyttes de som ikke kan flytte seg selv om natta. Så vet ikke om det et heldig at han ikke kan få rørt noe på seg

De som ikke klarer å flytte på seg har jo gjerne nedsatt sirkulasjon også og en mye høyere fare for trykksår enn det babyen har..

Hen vil fortsatt klare å bevege seg, men i de fleste tilfeller ikke klare å rulle rundt [emoji4]. (Vet om ett barn det ikke funket på, må gudene vite hvordan hun klarte det [emoji85]).
 
Her ruller mini også over på siden og magen for å sove. Klarer å vrikke seg over på siden i vogna også [emoji85] snudde han i begynnelsen da jeg synes det var skummelt, men endte bare opp i illsint baby som ikke sov før jeg snudde han tilbake. Så jeg har gitt opp ‍♀️ ligger med hodet til siden, løfter seg godt opp på armene for å skifte stilling også har jeg babycall med kamera så har slått meg til ro med at det er sånn. Storesøster var og er en mageliggende også, men hun var eldre når hun begynte.
 
Her ruller mini også over på siden og magen for å sove. Klarer å vrikke seg over på siden i vogna også [emoji85] snudde han i begynnelsen da jeg synes det var skummelt, men endte bare opp i illsint baby som ikke sov før jeg snudde han tilbake. Så jeg har gitt opp ‍♀️ ligger med hodet til siden, løfter seg godt opp på armene for å skifte stilling også har jeg babycall med kamera så har slått meg til ro med at det er sånn. Storesøster var og er en mageliggende også, men hun var eldre når hun begynte.
Samme her, min sover masse på magen.. Orker ikke snu henne, hun klarer å snu seg selv tilbake (men gjør det ikke). Sover mye bedre på magen også..
 
Back
Topp