Babyen og måltider!

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Hvor mange måltider spiser deres lille om dagen, og HVA spiser de nå? Vi har nettopp klart å komme opo i en en hel porsjongrøt til måltider, siden vesla ikke har vært interessert i mat i hele tatt! Ho spiser og litt fruktmos. Middagsglass får hun bare brekninger av, det samme med brød...

Guttungen her spiser ca.sånn;

06.00; 200 ml mme
ca.09.30; en stor porsjon grøt
ca.13.00; kan til nøds drikke 100 ml mme. Vil han ikke ha mme, gir jeg han enten joghurt, eller litt mer grøt. Joghurt får han ofte i tillegg uansett, eller etter middagen.
ca.16.00; middagsglass
18.30; Stor porsjon grøt + tilbyr mme (blir som oftest bare noen slurker)

Vann får han tilbud om etter hvert måltid, og av og til litt innimellom, men han er ikke særlig glad i det:/

Gutten min er veeldig glad i mat, men det slo meg idag på babytreff at jeg nok må begynne å la han smake på litt mer forskjellig. Ei på treffet ga skivebiter, og ei anna ga pære osv. Så må bli flinkere der:-D

nå får hun ikke mat til faste tider,men vi starter dagen med :  pupp
                                       litt senere,kanskje 1time eller 2)   :grøt eller brød
                                                                             middag:  glass eller hjemmelaget,frukt  
                                                                         kveldsmat:  grøt eller brød
                                                                  rett før leggetid:  pupp

kjedelig at hun er vrang i matveien da,håper det blir bedring på det etterhvert

Emma har fire måltider om dagen...

Dette er ca klokkesletter da:
7: brødskive med leverpostei.
11: grøt
15: middagsglass(hvis vi er borte) eller det samme som vi spiser...
19: nattagrøt (hun pleide å få mme i tillegg men pga ristinger i kroppen hennes kaster hun da opp alt hvis jeg gir henne det).

Back
Topp