Babyen min vil ikke spise av skje..

Tripp trapp tresko

Blir kjent med forumet
Har forsøkt grøt og andre matvarer i smaksporsjoner i en mnd nå, uten at vi kommer no særlig fremover. Blir sint, vrir seg unna og vil ikke. Idag etter at han hadde fått tran i easytran-sprøyta, prøvde jeg å gi litt grøt med sprøyta. Da lagde han plutselig koselyder og smakte villig. Fikk gitt hele porsjonen! Kan jo kanskje ikke drive å gi han grøt med sprøyte, men noen som har forslag til hvordan man kan tilnærme seg når han viser denne motstanden mot nettopp skjea?
 
Har forsøkt grøt og andre matvarer i smaksporsjoner i en mnd nå, uten at vi kommer no særlig fremover. Blir sint, vrir seg unna og vil ikke. Idag etter at han hadde fått tran i easytran-sprøyta, prøvde jeg å gi litt grøt med sprøyta. Da lagde han plutselig koselyder og smakte villig. Fikk gitt hele porsjonen! Kan jo kanskje ikke drive å gi han grøt med sprøyte, men noen som har forslag til hvordan man kan tilnærme seg når han viser denne motstanden mot nettopp skjea?
Babystyrt mattilvenning? Se nedover i denne artikkelen: https://ammehjelpen.no/artikkel/75/fast-fode
Evt la baby holde skjea selv, blir mye klin,men kanskje han syns det er gøy etterhvert og spiser når du mater han.
 
Forresten, hva slags skje bruker du? Noen babyer er veldig sensitive på type skje, så anbefaler å prøve ulike typer.
 
Jeg begynte med fingeren, og nå bruker jeg silkonskje fra Tommee Tippee. Myke og gode, lette å suge på.
 
Nå har vi prøvd en annen type skje, flatere enn Bambino sine. Det funket bedre! Spiser ikke noen mengder, men stenger ikke munnen helt hvertfall. Takk for gode råd :) Man må vel bare være tålmodig..
 
Forresten, hva slags skje bruker du? Noen babyer er veldig sensitive på type skje, så anbefaler å prøve ulike typer.
Førstemann var veldig sensitiv på skjea. Noen kan være litt skarpe kanter. For oss funka det best med vanlig teskje og at hun fikk spise selv:happy:
 
Som de skriver over, men prøv foreksempel med den sprøyta også en skje, annen hver gang ;)
Kanskje han blir mer komfortabel med det. Blir ikke så veldig "dramatisk" overgang ;)
 
Back
Topp